AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden Ikke hatt mensen siden i høst. Har jeg kommet i overgangsalder? Null hetetokter så jeg skjønner ingenting. Blir 52 år i år. 4 mnd uten den helvetes menssmertene hver bidige mnd. Hodepine å faens drit! Ikke til å tro. Er virkelig 37 års mareritt over? Var faktisk hellig overbevist om at døden kom før mensen tok slutt. Skal feires når det endelig går opp for meg at det virkelig er sant. Et party som er kun mens fri folk. Har du mensen på party dagen? Bli hjemme! Kleskode: fargen rød ikke tillatt. Mat: ikke spaghetti med rød saus i hvertfall. Alkohol: ikke noe rødt er tillatt. Rød løper? Nei takk!! Anonymkode: a45c3...f88 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden 🥳 Anonymkode: 2400f...7e6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Hvis man plutselig mister mensen ville jeg tatt turen til legen. Anonymkode: 1b53c...245 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke hatt mensen siden i høst. Har jeg kommet i overgangsalder? Null hetetokter så jeg skjønner ingenting. Blir 52 år i år. 4 mnd uten den helvetes menssmertene hver bidige mnd. Hodepine å faens drit! Ikke til å tro. Er virkelig 37 års mareritt over? Var faktisk hellig overbevist om at døden kom før mensen tok slutt. Skal feires når det endelig går opp for meg at det virkelig er sant. Et party som er kun mens fri folk. Har du mensen på party dagen? Bli hjemme! Kleskode: fargen rød ikke tillatt. Mat: ikke spaghetti med rød saus i hvertfall. Alkohol: ikke noe rødt er tillatt. Rød løper? Nei takk!! Anonymkode: a45c3...f88 Det beste med overgangsalderen er å miste mensen og ser også at hodepinen din har blitt bedre. Samme her! Men jeg har hetetokter da, til slutt fikk jeg karret meg til gynekolog og bruker nå et kvart østrogenplaster som jeg bytter hver tredje dag. Funker rimelig greit. Så hurra!!! Jeg er 56 år og har vært i overgangsalderen siden jeg var 48 år. Anonymkode: 92686...a30 3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Jeg opplevde noe lignende ca 42-43 år gammel. Mensen var borte i 10 mnd. Fastlegen sa at de er mer bekymret ved hyppige blødninger. Ble ikke satt inn noen tiltak. Mensen kom tilbake - og jeg har den enda, er 46 nå. Stadig mindre blødninger nå og varer i to dager. Mulig du må holde ut noen år til ❤️ Anonymkode: 0f922...492 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden Enig, så glad for da mensen sluttet (etter et liv med voldsomme hormon-svingninger), og jeg var heller ikke plaget i noe særlig grad med overgangen. Et helt annet liv nå. Likevel, delvis enig med anonym over, det kan være lurt å snakke med fastlegen din neste gang du skal dit bare for å forsikre deg om at alt er på stell. Kanskje du har en spiral du skal avvikle og sånt, som kan tas i samme slengen. Anonymkode: 4b425...fe0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Ikke alle har hetetokter, TS! Kom deg til gynekolog og ta en innvendig UL og blodprøver, bare for å utelukke andre ting. Anonymkode: 8f888...d53 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Krysser fingrene for deg, TS! Min gynekolog sa dog at man er ikke "sikker" før man har hatt ett helt år uten mens. Jeg er 51 og opplever at det kan gå både to og tre måneder mellom hver gang jeg blør. Venninner som er litt lengre i løypa enn meg, sier de kan få en slenger både 6 og 8 måneder etter sist mens. Alt dette er innafor normalvariasjonene når man nærmer seg slutten av menskarrieren... Men gynekolog er sikkert ikke dumt. Anonymkode: 8051a...c98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Heldiggris! Jeg har mensen hver fjortende dag, holdt på sånn i et år nå. 🤯 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg opplevde noe lignende ca 42-43 år gammel. Mensen var borte i 10 mnd. Fastlegen sa at de er mer bekymret ved hyppige blødninger. Ble ikke satt inn noen tiltak. Mensen kom tilbake - og jeg har den enda, er 46 nå. Stadig mindre blødninger nå og varer i to dager. Mulig du må holde ut noen år til ❤️ Anonymkode: 0f922...492 Jeg blir 52 i år. Så håper ikke den kommer tilbake 🥵 Anonymkode: a45c3...f88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis man plutselig mister mensen ville jeg tatt turen til legen. Anonymkode: 1b53c...245 Jeg går til lege 1 gang i mnd for noe annet. Legen vet alt. Det blir ikke gjort noe for jeg er 51 år å det er normalt å miste mensen plutselig da. Jeg bare lurer på om det virkelig er sant at jeg endelig er kvitt det helvetes mens driten. Gynekolog blir jeg innkalt til hvert femte år. Null stress. Anonymkode: a45c3...f88 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det beste med overgangsalderen er å miste mensen og ser også at hodepinen din har blitt bedre. Samme her! Men jeg har hetetokter da, til slutt fikk jeg karret meg til gynekolog og bruker nå et kvart østrogenplaster som jeg bytter hver tredje dag. Funker rimelig greit. Så hurra!!! Jeg er 56 år og har vært i overgangsalderen siden jeg var 48 år. Anonymkode: 92686...a30 Har hatt flere drypp. Blodpropper.. så vet ikke om jeg får østrogen om jeg havner i hetetokter helvete? Anonymkode: a45c3...f88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Kanskje du er gravid Anonymkode: 055e9...683 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden Dallandra skrev (41 minutter siden): Heldiggris! Jeg har mensen hver fjortende dag, holdt på sånn i et år nå. 🤯 Å stakkars!! Du har fått den måten. Hva skal man med mensen i 40 og 50 årene? Vi er jo for gamle til å få barn da. Anonymkode: a45c3...f88 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje du er gravid Anonymkode: 055e9...683 Nei😄 Anonymkode: a45c3...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Hadde ingen plager ved overgangsalder. Nå gikk jeg på hormon prevensjon de siste årene, der jeg mistet mensen, fikk den aldri tilbake når jeg sluttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden Man kan fint ha kommet i overgangsalderen uten å ha hetetokter, og særlig når du nylig har mistet mensen. Jeg hadde vel vært fri for mens et par år før hetetoktene kom, men det varierer veldig fra person til person. Anonymkode: 1ec94...3a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å stakkars!! Du har fått den måten. Hva skal man med mensen i 40 og 50 årene? Vi er jo for gamle til å få barn da. Anonymkode: a45c3...f88 Mange får da barn når de er i 40 årene, blitt normalt det. Anonymkode: 8f888...d53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden Jeg var 45 år når mensen ble borte, altså det er så sinnsykt deilig. Burde vært markert. Jeg er 48 år nå og har hittil ikke hatt andre plager enn at jeg en periode mistet mye hår. Anonymkode: 65a20...ac4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Gratulerer! en feiring er virkelig på sin plass🥳🥳🥳🥳 Jeg har hatt en veldig forværret pms og veldig uregelmessig mens de siste årene, men nå har jeg ikke hatt noe siden oktober. Fantastisk!!!! Kjenner det fortsatt er noe slags syklus men null stress det 😊 Har heller ikke hatt noen hetetokter. Det er dog veldig uvant å ikke ha lyst å drepe mannen en gang i måneden over en eller annen bagatell 😂😂 Anonymkode: 37e31...cf1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå