Gå til innhold

Ikke mensen på 4 mnd..tørr jeg håpe på at 37 års helvete er over?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke hatt mensen siden i høst. Har jeg kommet i overgangsalder? Null hetetokter så jeg skjønner ingenting. Blir 52 år i år.

4 mnd uten den helvetes menssmertene hver bidige mnd. Hodepine å faens drit! Ikke til å tro. Er virkelig 37 års mareritt over? Var faktisk hellig overbevist om at døden kom før mensen tok slutt.

Skal feires når det endelig går opp for meg at det virkelig er sant. Et party som er kun mens fri folk. Har du mensen på party dagen? Bli hjemme! Kleskode: fargen rød ikke tillatt. Mat: ikke spaghetti med rød saus i hvertfall. Alkohol: ikke noe rødt er tillatt. Rød løper? Nei takk!! 

Anonymkode: a45c3...f88

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis man plutselig mister mensen ville jeg tatt turen til legen. 

Anonymkode: 1b53c...245

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke hatt mensen siden i høst. Har jeg kommet i overgangsalder? Null hetetokter så jeg skjønner ingenting. Blir 52 år i år.

4 mnd uten den helvetes menssmertene hver bidige mnd. Hodepine å faens drit! Ikke til å tro. Er virkelig 37 års mareritt over? Var faktisk hellig overbevist om at døden kom før mensen tok slutt.

Skal feires når det endelig går opp for meg at det virkelig er sant. Et party som er kun mens fri folk. Har du mensen på party dagen? Bli hjemme! Kleskode: fargen rød ikke tillatt. Mat: ikke spaghetti med rød saus i hvertfall. Alkohol: ikke noe rødt er tillatt. Rød løper? Nei takk!! 

Anonymkode: a45c3...f88

Det beste med overgangsalderen er å miste mensen og ser også at hodepinen din har blitt bedre. Samme her! 

Men jeg har hetetokter da, til slutt fikk jeg karret meg til gynekolog og bruker nå et kvart østrogenplaster som jeg bytter hver tredje dag. Funker rimelig greit. 

Så hurra!!!  Jeg er 56 år og har vært i overgangsalderen siden jeg var 48 år. 

Anonymkode: 92686...a30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplevde noe lignende ca 42-43 år gammel. Mensen var borte i 10 mnd. Fastlegen sa at de er mer bekymret ved hyppige blødninger. Ble ikke satt inn noen tiltak. Mensen kom tilbake - og jeg har den enda, er 46 nå. Stadig mindre blødninger nå og varer i to dager. Mulig du må holde ut noen år til ❤️

Anonymkode: 0f922...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig, så glad for da mensen sluttet (etter et liv med voldsomme hormon-svingninger), og jeg var heller ikke plaget i noe særlig grad med overgangen. Et helt annet liv nå. 

Likevel, delvis enig med anonym over, det kan være lurt å snakke med fastlegen din neste gang du skal dit bare for å forsikre deg om at alt er på stell. Kanskje du har en spiral du skal avvikle og sånt, som kan tas i samme slengen. 

Anonymkode: 4b425...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke alle har hetetokter, TS!

Kom deg til gynekolog og ta en innvendig UL og blodprøver, bare for å utelukke andre ting. 

Anonymkode: 8f888...d53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...