AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Har møtt ei hyggelig dame. Med barn (ikke møtt de enda). Hun har 2 barn i skolealder som hun har 30% av tida. Hun sier at hun er glad i alenetid og at barna kommer best overens med eksmannen / faren til ungene så det er best sånn. De har hatt den fordelingen siden de ble skilt da barna var små. De bor i samme by men allikevel har hun ungene da 2 helger i måneden. Jeg syns det er noe som skurrer litt med dette men klarer ikke helt å sette fingeren på det. Hun er psykisk oppegående og er i full jobb. Innspill ? Sjeldent man er borti dette. Anonymkode: f242b...a25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Dette må da vi kvinner forholde oss til både titt og ofte. Og da skrytes det jo fra mannfolka at de er så «snille» at de «stiller opp» for ungene sine hele 2 helger i måneden……. Anonymkode: 02734...e13 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Utrolig rart…. 🙈Usikker om hun er psykisk oppegåande.. jeg tror ikke det altså. Ingen mor ønsker så lite tid med sine egne barn. Hvis hun ønsker så sterkt alenetid, skal hun plutselig avgir hennes « dyrebare» mer tid på deg? Anonymkode: 0b39e...d87 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Utrolig rart…. 🙈Usikker om hun er psykisk oppegåande.. jeg tror ikke det altså. Ingen mor ønsker så lite tid med sine egne barn. Hvis hun ønsker så sterkt alenetid, skal hun plutselig avgir hennes « dyrebare» mer tid på deg? Anonymkode: 0b39e...d87 I alenetid så ligger der da voksentid. Altså uten barn. Anonymkode: f242b...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Dette handler ikke om at hun er kvinne, jeg har sagt det samme utallige ganger her inne angående menn. De som velger å ikke ha barna sine, da er det noe som skurrer. Unntaket er dersom det er eldre barn som ønsker å bo et sted mer fast, og den andre foreldren akspeterer det for barnets beste, selv om det er vondt for de - og følger opp mest mulig utenom. Anonymkode: 9cbe2...6b6 4 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Enig, det er veldig rart. Mulig hun ikke egnet seg like godt som omsorgsperson som far, og derfor kun fikk 30%? Det vil hun aldri innrømme selvsagt. Jeg hadde avsluttet det med henne om jeg var deg. Anonymkode: fd613...0db 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Utrolig rart…. 🙈Usikker om hun er psykisk oppegåande.. jeg tror ikke det altså. Ingen mor ønsker så lite tid med sine egne barn. Hvis hun ønsker så sterkt alenetid, skal hun plutselig avgir hennes « dyrebare» mer tid på deg? Anonymkode: 0b39e...d87 Så alle kvinner og familier er helt like? Du er ganske frekk i å uttale deg om hva ingen mor ønsker og ikke. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig, det er veldig rart. Mulig hun ikke egnet seg like godt som omsorgsperson som far, og derfor kun fikk 30%? Det vil hun aldri innrømme selvsagt. Jeg hadde avsluttet det med henne om jeg var deg. Anonymkode: fd613...0db Ja. Det er dette jeg er litt redd for. At det skal dukke opp noe mer etter hvert som hun ikke forteller om nå. Men hun har stort nettverk og er sosial og blid så jeg forstår ikke helt dette. Trådstarter. Anonymkode: f242b...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Utrolig rart…. 🙈Usikker om hun er psykisk oppegåande.. jeg tror ikke det altså. Ingen mor ønsker så lite tid med sine egne barn. Hvis hun ønsker så sterkt alenetid, skal hun plutselig avgir hennes « dyrebare» mer tid på deg? Anonymkode: 0b39e...d87 Tenker du skal være VELDIG forsiktig med å slenge psyk-kortet bare fordi mor ikke har barna mer enn 30%. Jeg har to barn som etter eget ønske bor 100% hos far. Det river meg i hjertet, og utad i bygda tror nok alle at jeg ikke er skikket som forelder fordi jeg ikke har ungene i det hele tatt. Men det er mange forskjellige konstellasjoner og mange ønsker og behov som skal tilfredsstilles best mulig. Jeg har måtte ofre mitt samvær med ungene fordi de selv ikke ønsket å flytte frem og tilbake. Jeg er ikke psyk eller en dårlig forelder for det om. (Selv om jeg selvsagt føler meg som verdens mest mislykkede forelder som ikke har barna hos meg😭) Anonymkode: 89099...033 5 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Så hun har ofra ungene for alenetid? sjarmerende dame. Anonymkode: 81794...6c0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Har hun barna 30%, eller har hun de to helger i måneden? Anonymkode: 193e5...630 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milame Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Litt av et paradoks. Har selv vært alene-mamma, noe som føles selvsagt, naturlig og opplagt, i min situasjon. Men har vokst opp med verdens fineste pappa, ikke fordi mamma var uegnet, men han var bedre «rustet». 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har hun barna 30%, eller har hun de to helger i måneden? Anonymkode: 193e5...630 Fra torsdag kveld og til søndag annenhver uke. Trådstarter. Anonymkode: f242b...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Jeg tror ikke alle barn håndterer 50/50 like bra, og jeg reagerer på foreldre som tviholder på "sine" rettigheter til barna og og oppgir at DE ikke ville orket mindre enn 50% uten å se at å konstant flytte frem og tilbake fungerer for noen barn, men ikke alle. Og mor og fars rettigheter aldri burde kommer før barnets behov. Om en forelder ikke har samvær i det hele tatt med barna sine er det derimot noe å bekymre seg for. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Er vel en veldig vanlig prosent for menn å ha etter samlivsbrudd, er ikke rarere at en kvinne har det enn en mann. Anonymkode: 30be0...6ee 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja. Det er dette jeg er litt redd for. At det skal dukke opp noe mer etter hvert som hun ikke forteller om nå. Men hun har stort nettverk og er sosial og blid så jeg forstår ikke helt dette. Trådstarter. Anonymkode: f242b...a25 Det kan være to vidt forskjellige ting, å være sosial og blid utad, og hvordan noen er innenfor hjemmets fire vegger. Anonymkode: 9cbe2...6b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er vel en veldig vanlig prosent for menn å ha etter samlivsbrudd, er ikke rarere at en kvinne har det enn en mann. Anonymkode: 30be0...6ee Det er lite for både oppegående menn og kvinner. Anonymkode: 9cbe2...6b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Når det kommer til barnefordeling og samvær er det barnas beste som er avgjørende, IKKE hva foreldrene ønsker. For veldig mange barn er det ikke best å bo halve tiden hos mamma og halve tiden hos pappa. Der kan være flere årsaker til dette, alt fra nærhet til venner og nærmiljø, skole og fritidsaktiviteter, foreldrenes bo- eller arbeidssituasjon, og ikke minst at mange barn ikke trives med hyppige overganger/flyttinger. Vi lever i et samfunn der foreldre regnes som likestilte som omsorgspersoner allerede fra fødselen. Hvorfor er det så rart at mor har 30 %. Hadde det vært far hadde ingen reagert en gang? TS: ta heller utgangspunkt i at kvinnen du har møtt er såpass oppegående, moderne og omsorgsfull at hun prioriterer barna sine behov fremfor egne. Og selv om hun har «bare» 30 % i dag kan det hende dette endrer seg både opp og ned etter det som barna vokser. Anonymkode: e3873...d32 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Har møtt ei hyggelig dame. Med barn (ikke møtt de enda). Hun har 2 barn i skolealder som hun har 30% av tida. Hun sier at hun er glad i alenetid og at barna kommer best overens med eksmannen / faren til ungene så det er best sånn. De har hatt den fordelingen siden de ble skilt da barna var små. De bor i samme by men allikevel har hun ungene da 2 helger i måneden. Jeg syns det er noe som skurrer litt med dette men klarer ikke helt å sette fingeren på det. Hun er psykisk oppegående og er i full jobb. Innspill ? Sjeldent man er borti dette. Anonymkode: f242b...a25 Har du barn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når det kommer til barnefordeling og samvær er det barnas beste som er avgjørende, IKKE hva foreldrene ønsker. For veldig mange barn er det ikke best å bo halve tiden hos mamma og halve tiden hos pappa. Der kan være flere årsaker til dette, alt fra nærhet til venner og nærmiljø, skole og fritidsaktiviteter, foreldrenes bo- eller arbeidssituasjon, og ikke minst at mange barn ikke trives med hyppige overganger/flyttinger. Vi lever i et samfunn der foreldre regnes som likestilte som omsorgspersoner allerede fra fødselen. Hvorfor er det så rart at mor har 30 %. Hadde det vært far hadde ingen reagert en gang? TS: ta heller utgangspunkt i at kvinnen du har møtt er såpass oppegående, moderne og omsorgsfull at hun prioriterer barna sine behov fremfor egne. Og selv om hun har «bare» 30 % i dag kan det hende dette endrer seg både opp og ned etter det som barna vokser. Anonymkode: e3873...d32 Barn i barneskolealder har behov for å se foreldrene sine oftere enn annenhver helg. Med mindre det er noe helt spesielt som taler i mot. Anonymkode: 9cbe2...6b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå