AnonymBruker Skrevet 18. januar #21 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes det er skikkelig frekt å snakke sitt eget morsmål når man er på jobb i Norge. Integreringen blir ikke enklere av den grunnen. Ikke arbeidsmiljøet heller. Trist at du ikke kan engelsk, sånn at du ikke kan være med i samtalen. Anonymkode: ed43d...a25 Jeg har jobbet i London, og snakker jo norsk når jeg tar en kaffepause med en norsk kollega Kom en kollega fra et annet land og satt seg ned, så skiftet vi jo til engelsk. Men det synes ikke akkurat som at TS tar initiativ til å være med i disse samtalene. Anonymkode: cf74c...b76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #22 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Praktisering er den enkleste måten å lære seg et språk på. Men det er vel i bunn og grunn etnisiteten deres du har et problem med. Anonymkode: cf74c...b76 Men det samme gjelder jo de som ikke vil lære norsk. De er på jobb i Norge, bor i Norge, skal ta norsk fagbrev, det er mest naturlig at de snakker norsk. Anonymkode: 47a6c...af9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #23 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det samme gjelder jo de som ikke vil lære norsk. De er på jobb i Norge, bor i Norge, skal ta norsk fagbrev, det er mest naturlig at de snakker norsk. Anonymkode: 47a6c...af9 Det er jo opp til dem i hvilken takt de vil lære norsk. Jeg tviler på at TS sin motivasjon er at de skal få fagbrevet raskest mulig. Anonymkode: cf74c...b76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #24 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er jo opp til dem i hvilken takt de vil lære norsk. Jeg tviler på at TS sin motivasjon er at de skal få fagbrevet raskest mulig. Anonymkode: cf74c...b76 Egentlig ikke. Står i kontrakten at fagbrev skal tas etter 3 år at kontrakten ble signert Anonymkode: 2e2d3...cc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #25 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg jobber med noen fra Afrika og Asia. De snakker ikke norsk på jobb. De kan litt norsk, men hadde blitt mye bedre hvis de hadde praktisert det. Jeg er fra Russland og snakker bare norsk på jobb. Jeg kan ikke engelsk da. Jeg synes at pausene er slitsomme når de sitte og snakker engelsk. Kan jeg ta dette opp med lederen? Kan han kreve at de snakker norsk.? Jeg mener at når vi bor her så må vi lære språket Anonymkode: 2e2d3...cc3 Helt ærlig. Hva synes du om Putin? Anonymkode: 68918...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #26 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Helt ærlig. Hva synes du om Putin? Anonymkode: 68918...ed4 Jeg er ikke for krig, så jeg er ikke stor fan av putin. Er glad for at jeg flyttet for mange år siden Anonymkode: 2e2d3...cc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #27 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er en uting å snakke sitt språk på norske arbeidsplasser. Man snakker norsk blant nordmenn og andre som ikke snakker ditt språk. Alt annet er uforskammet og ekskluderende. Anonymkode: 950fa...2c2 Enig. Men de bryr seg ikke Anonymkode: 2e2d3...cc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå