AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg jobber med noen fra Afrika og Asia. De snakker ikke norsk på jobb. De kan litt norsk, men hadde blitt mye bedre hvis de hadde praktisert det. Jeg er fra Russland og snakker bare norsk på jobb. Jeg kan ikke engelsk da. Jeg synes at pausene er slitsomme når de sitte og snakker engelsk. Kan jeg ta dette opp med lederen? Kan han kreve at de snakker norsk.? Jeg mener at når vi bor her så må vi lære språket Anonymkode: 2e2d3...cc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Du kan ta det opp med leder, leder kan ta det opp med dem. Men leder kan ikke bestemme hvordan de skal bruke pausen sin. De kan pålegges norsk som arbeidsspråk utenom pausene. Anonymkode: ed85a...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan ta det opp med leder, leder kan ta det opp med dem. Men leder kan ikke bestemme hvordan de skal bruke pausen sin. De kan pålegges norsk som arbeidsspråk utenom pausene. Anonymkode: ed85a...3c9 De snakker engelsk utenom pausene også, men ikke til meg. De vet at jeg ikke er god i engelsk. Men de sammen snakker engelsk Anonymkode: 2e2d3...cc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Jeg gikk på kurs med mange fremmedspråklige og der fikk de beskjed om å snakke norsk selv om de ikke snakket til oss norske. Det var faktisk ubehagelig når de snakket andre språk, vi var tre jenter der og 12 menn. Anonymkode: ed5eb...96f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tenker det er helt innenfor å ta dette opp med leder at språket på jobb er norsk. Om det kan bestemmes er jeg usikker på, men det kan sterkt oppfordres til det. Vet en del steder skriver i stillingsannonsen hvilket språk som skal praktiseres på jobb også. Er det betalt eller ikke betalt pause? Det kan ha en betydning for hva som kan «kreves» i den tiden. Leder kan i hvert fall lett oppfordre til at språket er norsk, også kan gjerne noen andre her jusen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Daisy-love skrev (5 minutter siden): Jeg tenker det er helt innenfor å ta dette opp med leder at språket på jobb er norsk. Om det kan bestemmes er jeg usikker på, men det kan sterkt oppfordres til det. Vet en del steder skriver i stillingsannonsen hvilket språk som skal praktiseres på jobb også. Er det betalt eller ikke betalt pause? Det kan ha en betydning for hva som kan «kreves» i den tiden. Leder kan i hvert fall lett oppfordre til at språket er norsk, også kan gjerne noen andre her jusen. Vi har betalt pause. De har skrevet under en kontrakt på at de skal ta fagbrev. Det var kriterier for å få jobben. Jeg tok fagbrev i fjor. Men ikke de. De kan ikke nok norsk ennå sier de Anonymkode: 2e2d3...cc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden De bør presses til å snakke norsk i arbeidstiden ja. Men regner med at det er muslimer det er snakk om, og de gjør ofte som de selv vil. Anonymkode: 7bfe1...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De bør presses til å snakke norsk i arbeidstiden ja. Men regner med at det er muslimer det er snakk om, og de gjør ofte som de selv vil. Anonymkode: 7bfe1...dbc 2 av de er muslimer. De andre er ikke det Anonymkode: 2e2d3...cc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå