AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Jeg har et stort ønske om å slutte med p-piller. Er i dag 39 år og har spist pillene siden ungdomsårene. Har hatt opphold da jeg skulle få barn, men startet på pillene igjen etter det. De få andre gangene jeg har forsøkt å slutte har jeg hatt så mye problemer med akne og fett hår. Har aldri holdt ut lengre enn 3-4 mnd tenker jeg. Nå har jeg blitt såpass voksen at jeg ikke lengre føler det er verdt å ta disse pillene grunnet bivirkninger. Spesielt mtp lavere sexlyst. Har forsøkt utallige typer og står for tiden på Yana. Har alltid slitt med akne. Har også gått på ISO, men det kom tilbake igjen etterhvert. Ønsker veldig gjerne å høre om andre har vært eller er i samme situasjon. Hvordan gikk det for dere å slutte med pillene? Var det verdt det? Anonymkode: 9b1cf...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Det med hud og hår tilpasser seg. Husker dessverre ikke hvor lang tid det tok. Men det er fortsatt et savn å ikke gå på pillen. Humøret er på bunn en uke i måneden, er nesten depressiv disse dagene, alt føles veldig tungt. Og det å måtte ha den hersens blødningen hver måned. På pillen slapp jeg unna med 3-4 ganger i året. Merket heller ingen positive effekter av å slutte. Anonymkode: d2d98...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Jeg ble mye mer sensitiv ganske raskt, sånn etter 14 dager merket jeg at jeg ble mye kåtere, fikk og mye bedre og sterkere orgasmer. Ingen andre negative effekter med hud og sånt. Anonymkode: 7d231...eed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Har også alltid hatt akne, både på p-piller og uten. Så dette må jeg dessverre bare se bort fra. Tror ikke det har noe med p-piller å gjøre for min del. Har vært uten p-piller i over 6 år nå og jeg har så mye høyere sexlyst! Mer enn mannen 🙊 og så har jeg mindre håravfall og mye mindre fett hår. Vasker håret 2 ganger i uken nå, var selvsagt litt tilvenning før håret lærte seg å ikke produsere så mye talg. Har også gått fra ukentlig migrene til å ha migrene 1 gang i året!!!!!! Beste 🙏 Men humøret svinger mer uten p-piller ja.. høye topper og dype daler. Men jeg liker faktisk det bedre enn å være jevnt over flat. De dagene jeg har det bra er jeg et arbeidsjern og tenker kreativt og er skikkelig forelska i mannnen min osv 😂 Så jeg tror at det tok meg sånn 6 mnd å komme over kneika fra null p-piller og livet uten 😄 overgangsfasen kan være hard. Anonymkode: df64d...69d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Økt sexlyst, sterkere orgasmer, lettere å regulere følelser, lettere til sinns, lettere å kontrollere sult -og metthetsfølelse, puppene ble litt mindre, følte meg lettere i kroppen generelt. Ellers ble mensen mer stabil, men også litt kraftigere. Mensensmertene økte også. Anonymkode: f51c4...fac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden (endret) Selv synes jeg det er bedre å gå på p-ring. Er et lavdose preparat. Jeg er sterilisert men fikk så mye ukontrollerte blødninger uten at det ikke var verdt det. Følelsesmessig er jeg også mer stabil på p-ring. Endret 5 timer siden av Fighter83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Takk for fine innspill. Jeg har også merket meg at jeg mister mer hår på pillen, det er jo leit. Særlig etter at jeg startet på Yana. Tror jeg må ha en god dose tålmodighet for å gjennomføre dette. Det tar litt tid før det stabiliserer seg. Jeg synes det er en kjip tanke at jeg ikke kan velge å hoppe over menstruasjon når det passer for meg. Tenker hele tiden på fordeler/ulemper rundt dette her. Føler at økt sexlyst trumfer huden. Men jeg vet også at når jeg står der med masse urenheter og vond akne at jeg blir usikker😅 Anonymkode: 9b1cf...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå