AnonymBruker Skrevet 18. januar #61 Del Skrevet 18. januar Her har ungene dratt på ferie til familien alene siden de var små (fikk følge selvsagt), og vi er høyst uønsket.😂 De er ikke redde for nye ting, og er mer eventyrlystne enn mange andre. Ellers har de ingen utfordringer eller savn etter oss to da de er i trygge hender og får opplevelser de ikke får med oss. Bare sunt det. Folk som tror at avstanden er en ting,- hvordan komme seg hjem fra England om flyet blir innstilt? Foreldre som ivaretar deg selv og lar barna oppleve annet enn hva de selv har å tilby er nok bare en fordel. Anonymkode: d1b71...9a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #62 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har meninger om hva som er best for barn ja Du virker til å kun ha meninger om hva som er best for foreldre. Man er jo litt dårligere foreldre om man reiser 2 uker fra barnehagebarna sine. Anonymkode: ac25d...3e0 Dårligere enn...? Tenker kvalitetstid med barna er å Foretrekke. Her er ingen på mobilen i nærheten av barna. De fleste rundt oss bruker mer enn to uker på den personen år, mens ungene gjør andre ting.. Anonymkode: d1b71...9a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #63 Del Skrevet 18. januar Ts her; takk for alle svar, ser det er veldig delte meninger, men jeg angrer som sagt ikke. Det var nødvendig for alle parter med litt fri fra hverandre. Må bare oppklare noe; barna var sammen hele tiden, men med forskjellige besteforeldre, da de kan være en håndfull. Besteforeldrene måtte bytte litt på 😅 Anonymkode: 41cad...0ef 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 18. januar #64 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hele verden vår går rundt disse to barna. Hver eneste dag. Og vi elsker det. Men for den ene gangen så vil vi feire oss slik vi drømmer om 💞 Anonymkode: a034e...d7c AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og ikke skal dem være i bryllupet våres heller 🙋🏼♀️ Anonymkode: a034e...d7c Nå skjønner jeg at dett er ragebaiting… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #65 Del Skrevet 18. januar Det kan hende at søstra di bøir sur fordi at hun ser at foreldrene dine blir utslitt av å ha et barnehagebarn to uker i strekk. Min svigerinne lemper alltid sine unger igjen hos sine foreldre eller sender de med på hytta. De sier aldri nei, men de er dauslitne etter et par dager. Og det er jo ikke noe rart i det hele tatt. Egoistisk valg. Anonymkode: 730f7...aba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #66 Del Skrevet 18. januar Jeg ville aldri gjort det, men jeg ville ikke kranglet med deg om at du tok det valget. Ville bare unngått å snakke med deg om det. Anonymkode: 95273...cb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #67 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 22.05): I høst dro jeg å mannen på en etterlengtet bryllupsferie bare oss to. Vi var borte i to uker, å dro til Thailand. Våre to barn i barnehagealder (storbarnsavdeling), var hos forskjellige besteforeldre, å koste seg der. I etterkant av dette har jeg forstått at flere har reagert på valget vi tok om å reise uten barna, og jeg og min søster har hatt en skikkelig krangel om det. Hun sier hun aldri kunne ha reist fra en treåring så lenge å så langt, så jeg føler hun mener at jeg er en dårlig mamma.. Ingen av mine venninner har sagt noe, bortsett fra at et par har sagt de var misunnelige. Var det virkelig så feil av oss å reise bort alene? Anonymkode: 41cad...0ef For sent for dere, men det er jo litt smart å gjøre unna bryllup og bryllupsreise før man får barn. Alt blir mye lettere og bedre da. Barn før bryllup er liksom litt feil rekkefølge Anonymkode: 6d2f6...acc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #68 Del Skrevet 18. januar Det gikk nok helt fint, selv om to uker kanskje var i lengste laget. Anonymkode: 45a30...325 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #69 Del Skrevet 18. januar Dere vet hva deres barn tåler. Min 4 åring kunne fint vært hos bestemor 2 uker, også når han var 3 år. Han elsker å være der. Anonymkode: a8c06...bc0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #70 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 22.05): I høst dro jeg å mannen på en etterlengtet bryllupsferie bare oss to. Vi var borte i to uker, å dro til Thailand. Våre to barn i barnehagealder (storbarnsavdeling), var hos forskjellige besteforeldre, å koste seg der. I etterkant av dette har jeg forstått at flere har reagert på valget vi tok om å reise uten barna, og jeg og min søster har hatt en skikkelig krangel om det. Hun sier hun aldri kunne ha reist fra en treåring så lenge å så langt, så jeg føler hun mener at jeg er en dårlig mamma.. Ingen av mine venninner har sagt noe, bortsett fra at et par har sagt de var misunnelige. Var det virkelig så feil av oss å reise bort alene? Anonymkode: 41cad...0ef Nei det er ikke feil. Selv om det hadde vært feil for noen, så er det ikke feil for alle. Noen barn er mer needy enn andre, og da ville man kanskje vurdert på litt annen måte. Anonymkode: f6925...672 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #71 Del Skrevet 19. januar Det er for langt borte og for lenge. Hvis ungen hadde fått vannkoppene, eller skadet seg, så hadde du ikke kommet deg hjem igjen. Mine har et veldig godt forhold til besteforeldrene, men når så små barn blir syke, skader seg eller et eller annet inntreffer, så trenger de foreldrene sine. Jeg skjønner ikke helt at dere hadde glede av turen. Anonymkode: 009cc...f81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #72 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): For sent for dere, men det er jo litt smart å gjøre unna bryllup og bryllupsreise før man får barn. Alt blir mye lettere og bedre da. Barn før bryllup er liksom litt feil rekkefølge Anonymkode: 6d2f6...acc Går vel helt fint å gifte seg etter at man har fått barn? Kjenner to par som har gjort det. De dro ikke fra ungene sine da. Hvordan forklarer man noe sånt til barn egentlig, at man har lyst å dra på ferie uten de... Ene paret tok med ungen, og andre paret hadde ikke bryllupsreise, så vidt jeg vet. Anonymkode: 009cc...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #73 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg hadde vært "syk" av lengsel, og tror ikke jeg ville klart å kose meg. Barna ville nok hatt det helt supert hos besteforeldrene, men JEG og far også ville hatt det digg i noen dager før vi hadde savnet. Mannen dro i forveien på ferie til svigers og jeg måtte jobbe 4 vakter før jeg kom reisende etter. Jeg var helt utafor av lengsel. Anonymkode: f6bb2...659 Ja. Skal ærlig innrømme at det er digg når de er hos venner en dag sånn at jeg kan kjøre egotid og ligga på soffan og scrolle😄 Kan også nyte en natt på hotell med total frihet. Men det merkes jo at det er noen som mangler. Å loffe rundt på stranda i to uker uten at barna får oppleve det, virker meningsløst. Anonymkode: 009cc...f81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #74 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ungene våre er 2,5år og 4,5år når vi reiser på bryllupsreise alene til Maldivene i 16 dager 🤭 Anonymkode: a034e...d7c Forskjell på folk. Jeg er ikke komfortabel med at min toåring skal være en helg hos besteforeldrene (mine foreldre) fordi det er en flyreise på en time unna. Selv om de uten tvil klarer han helt utmerket, og de har også passa han en natt før (men da var vi ikke så langt unna). Ikke noe logisk grunn, bare jeg som føler på det. Anonymkode: 0ca64...2a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #75 Del Skrevet 19. januar Veldig ofte er slike 9-16-folk fryktelig dømmende når det kommer til å være borte fra familie og barn, for man har naturlig nok ikke forutsetninger for å forstå annet enn sin egen livssituasjon. En meget stor andel barn vokser opp med at en, og av og til begge de foresatte er borte i lengre perioder. Det går helt fint. At to foreldre er på bryllupsreise i to uker er null problem! Barna var hos trygge familiemedlemmer, som de har nære forhold til. Og man kan både ringe og videochatte! TS, bare legg bak deg hva søsteren din måtte mene. Håper dere hadde en fin tur! Anonymkode: 9dce7...207 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #76 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): ...Hvordan forklarer man noe sånt til barn egentlig, at man har lyst å dra på ferie uten de... Anonymkode: 009cc...f81 Man sier selvfølgelig til barnet at barnet skal få dra på en flott ferie! Hos besteforeldre eller hvor de nå er. Hva foreldrene skal, er ikke i barnets fokus i det hele tatt. Anonymkode: fee9a...88b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå