Gå til innhold

Å reise på bryllupsferie uten barna

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

2 uker er lenge. En uke hadde vært mer enn nok. Hadde aldri gjort det. Men nå elsket jeg ferier med barna da de var små.

Anonymkode: f105e...b65

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ungene våre er 2,5år og 4,5år når vi reiser på bryllupsreise alene til Maldivene i 16 dager 🤭

Anonymkode: a034e...d7c

Stakkars barn, som har foreldre som prioriterer seg selv over dem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Alle kan ikke være like gode foreldre. For noen er egentid og kjærestetid viktigere enn barn. Det er selvfølgelig trist, men ikke så mye å gjøre noe med.

Anonymkode: 13437...ac7

Enig. To uker er for lenge.

Anonymkode: 656a9...44d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er mest forundret over at dere klarte å kose dere to uker borte fra så små barn. Savnet du dem ikke masse etter bare noen dager?

Anonymkode: c2fd3...85f

Jeg hadde vært "syk" av lengsel, og tror ikke jeg ville klart å kose meg. Barna ville nok hatt det helt supert hos besteforeldrene, men JEG og far også ville hatt det digg i noen dager før vi hadde savnet. 

Mannen dro i forveien på ferie til svigers og jeg måtte jobbe 4 vakter  før jeg kom reisende etter. Jeg var helt utafor av lengsel. 

Anonymkode: f6bb2...659

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Aldri hørt om noen som har med barn på bryllupsreise. Hvorfor blander din søster seg inn i dette? Dersom hun ønsker å ha sine barn med på sin bryllupsreise står hun selvfølgelig fritt til det. 

Anonymkode: 3d3a0...b44

Vi hadde med barn på bryllupsreise. Hadde et barn under 1 år da vi giftet oss så da hadde vi en veldig barnevennlig bryllupsreise 

Anonymkode: e4943...421

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri gjort det. Hadde ikke reist bort fra så små barn uansett om det var 2 dager eller 2 uker

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Makavelli skrev (3 minutter siden):

Stakkars barn, som har foreldre som prioriterer seg selv over dem.

Hele verden vår går rundt disse to barna. Hver eneste dag. Og vi elsker det. Men for den ene gangen så vil vi feire oss slik vi drømmer om 💞

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi hadde med barn på bryllupsreise. Hadde et barn under 1 år da vi giftet oss så da hadde vi en veldig barnevennlig bryllupsreise 

Anonymkode: e4943...421

Samme her, samt jeg var gravid med nr 3. 

Anonymkode: f6bb2...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hele verden vår går rundt disse to barna. Hver eneste dag. Og vi elsker det. Men for den ene gangen så vil vi feire oss slik vi drømmer om 💞

Og ikke skal dem være i bryllupet våres heller 🙋🏼‍♀️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og ikke skal dem være i bryllupet våres heller 🙋🏼‍♀️

Språket ditt sier en del....

Anonymkode: 87894...7a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Språket ditt sier en del....

Anonymkode: 87894...7a7

Syntes kommentaren din sier meg om deg enn meg :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syntes kommentaren din sier meg om deg enn meg :)

Elsker hvordan det kom med en skrivefeil også 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette  går jo på hvordan dere føler dette.. ikke din søster.

Men jeg ville nok aldri dratt 2 uker vekk fra barna...selv nå som de er 12 og 6 år.  Om vi reiser bort så er det er sted vi kan komme fort hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg blir det feil. Men dette sier jeg bare fordi du spør. Ville ikke startet noen diskusjon med deg hvis du var min venninne. Og det er ikke akkurat noen barnevernssak det er snakk om. Det er mye folk velger å gjøre annerledes med barna sin enn hva jeg gjør med mine. Noe av det rynker jeg litt på nesen av når jeg sitter å tenker for meg selv, men det regner jeg med folk gjør av noen av mine valg også. Vi er forskjellige.

Så lenge dere er gode og tilstedeværende foreldre ellers går nok dette helt fint!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nei, det er man ikke!

Anonymkode: 1660b...692

Det er din mening, ikke fasit. Jeg er uenig. Mener egentlig at å utsette barnet for potensielt relasjonstraume med vilje fordi man vil ha ferie gjør en til objektivt litt dårligere foreldre.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Absolutt ikke.

Om de i hverdagen er to tilstedeværende foreldre, så betyr ikke to uker borte fra barna sine at de er dårlige foreldre. 

Kanskje de i hverdagen ser barna sine flere timer mer enn deg f.eks. At tiden de har sammen er kvalitet, ikke kvantitet. 

To ukers bryllupsreise betyr ikke at de er dårlige foreldre. 

Mine barn har så tilstedeværelse besteforeldre, at de fint kunne hatt omsorgen for de noen uker da de var i den alderen. Ja, barna hadde nok savnet oss - men er det farlig å savne noen? De hadde hatt det helt nydelig med besteforeldre - med masse omsorg, kjærlighet og morro.

Anonymkode: 50469...221

Mye men hvis og mye antagelser. Du vet jo ikke noe om hvordan de er i hverdagen. Min antagelse er at noen som tar så lett på å dra 2 uker fra barn i barnehagealder ikke er så innmari tilstedeværende i hverdagen heller. Men det blir også spekulasjoner. Uannsett må man jo bare ta utgangspunkt i HI som kun spør om det var feil å reise på denne turen uten barn. Noe jeg synes det var. Og jeg synes man er objektivt dårligere foreldre enn noen som ikke velger å reise om man ellers er lik og det ene paret drar fra barna og det andre ikke.

Anonymkode: ac25d...3e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om man har barn på 2,5 år så skal man jo passe på dem hver dag da og de skal jo være det viktigste i livet ditt. Så det er jo ikke sånn at det gjør dere til unikt gode foreldre at det er sånn hos dere og, frem til dere plutselig skal reise fra dem. Men vanlig å ha barnevakt en dag eller to en gang iblant såklart. Men dere har aldri hatt det da, dere starter med 2 uker borte? Jeg synes det er helt sykt å reise fra en på 2,5 år i 16 dager. Bare fordi man har drømt om å feire forholdet så skal man plutselig bare droppe barna sine og gi dem potensielt psykiske skader, ok 🙃

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Så lenge barna var i trygge omgivelser og koste seg med familie,  så er jo det bare fint 😊 er snakk om 2 uker, ikke måneder og år. Fint at dere som par og foreldre får tid sammen tenker jeg, det er viktig 😊

Anonymkode: 12b75...db8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Om man har barn på 2,5 år så skal man jo passe på dem hver dag da og de skal jo være det viktigste i livet ditt. Så det er jo ikke sånn at det gjør dere til unikt gode foreldre at det er sånn hos dere og, frem til dere plutselig skal reise fra dem. Men vanlig å ha barnevakt en dag eller to en gang iblant såklart. Men dere har aldri hatt det da, dere starter med 2 uker borte? Jeg synes det er helt sykt å reise fra en på 2,5 år i 16 dager. Bare fordi man har drømt om å feire forholdet så skal man plutselig bare droppe barna sine og gi dem potensielt psykiske skader, ok 🙃

Kan hende flere parforhold hadde holdt og ikke gitt barna potensielt psykiske skader om man hadde tatt mer tid til hverandre som kjærester? Nå skal ikke vi reise neste uke liksom, er en stund til. Så selvfølgelig skal ikke bryllupsreisen være første gang med barnevakt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det fins mange egoistiske foreldre som ikke bryr seg så.mye om barna, men heller bruke tid og penger på seg selv! Jobber lange dager så barna har tunge lange dager i bhg. For så å ta ferie i 2uker alene en luksusplass med mannen/typen, UTEN barna som de omtrent ikke ser ellers.. Ferie blir det ikke heller, mamma og pappa brukte pengene på seg selv , i år og..

Anonymkode: 7c02d...2a6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes helt ærlig at to uker er alt for lenge når det gjelder så små barn, men unødvendig å krangle om det. Gjort er gjort.

Anonymkode: 8ca7a...4cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...