AnonymBruker Skrevet 17. januar #1 Del Skrevet 17. januar Hei, er det noen her som er på AAP og forholder seg til NAV? Hva slags erfaringer har dere? Jeg har vært på AAP i et år nå, og hører aldri noe fra dem. Trodde man skulle få litt oppfølging. Går i behandling annenhver uke og det er alt. Er på AAP pga angst, er det noen andre som er det? Har dere måttet ut i tiltak eller blitt bedt om å gjøre noe? Anonymkode: 95f59...0cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #2 Del Skrevet 17. januar Jeg har vært på aap i noen måneder, og har heller aldri hørt fra de. Anonymkode: 940d1...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #3 Del Skrevet 17. januar Det er faktisk forventet at du gjør en innsats selv når du har aap. Blir overrasket over hvor mange mennesker som sløser vekk tiden ved å sitte og vente på at ting skal dette ned i hendene på de. Det er du som har ansvar for ditt eget liv, og du må være aktiv selv for å få ting til å skje. Les her: https://www.nav.no/aap#har Anonymkode: ec031...937 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #4 Del Skrevet 17. januar Jeg er på tredje året nå. Har vært i utredning, behandling, arbeidstiltak. Synes det har vært svært lite hjelp i NAV. Har hatt to møter sammen med NAV og arbeidsgiver og har hatt to møter kun med min veileder i NAV. Jeg har også vært på et tiltak og der følte jeg meg veldig godt ivaretatt. Men hele situasjonen er utrolig stressende. Anonymkode: cfdae...a21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 17. januar #5 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er faktisk forventet at du gjør en innsats selv når du har aap. Blir overrasket over hvor mange mennesker som sløser vekk tiden ved å sitte og vente på at ting skal dette ned i hendene på de. Det er du som har ansvar for ditt eget liv, og du må være aktiv selv for å få ting til å skje. Les her: https://www.nav.no/aap#har Anonymkode: ec031...937 Var det dette du fikk ut av HI? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #6 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er på tredje året nå. Har vært i utredning, behandling, arbeidstiltak. Synes det har vært svært lite hjelp i NAV. Har hatt to møter sammen med NAV og arbeidsgiver og har hatt to møter kun med min veileder i NAV. Jeg har også vært på et tiltak og der følte jeg meg veldig godt ivaretatt. Men hele situasjonen er utrolig stressende. Anonymkode: cfdae...a21 Hva slags hjelp savner du fra nav? Hva skulle du ønske var annerledes? Anonymkode: 70a84...4b7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #7 Del Skrevet 18. januar Gud bedre, dersom du ønsker oppfølging må du jo selv ta kontakt. Anonymkode: fb45b...360 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. januar #8 Del Skrevet 18. januar Du har vel en aktivitetsplan? Så lenge jeg gikk til fast behandling og oppfølging fra helsevesenet (og hadde en jobb jeg etter planen skulle tilbake til) hørte jeg lite fra nav - de visste hva jeg gjorde og hva som skjedde, og var det endringer informerte jeg dem om det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #9 Del Skrevet 18. januar Var veldig lite. En samtale hver 6 mnd kanskje. Surret og gikk i 5 år før ufør ble innvilget. Anonymkode: 250a1...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 18. januar #10 Del Skrevet 18. januar Hva slags oppfølging fra dem kunne du tenke deg? Arbeidsavklaringspenger får man fordi man har blitt syk og dermed er under behandling og utredning for å få sin arbeidsevne avklart. Det er de som du går til behandling hos som må gi deg så god behandling som mulig slik at du kanskje kommer tilbake til arbeid. Du må kanskje også gå på arbeidsutprøving etter hvert og hvis det viser seg at du har en betydelig nedsatt arbeidsevne kan du få uføretrygd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #11 Del Skrevet 18. januar Jeg hørte ikke noe det første året, siden jeg var under behandling... Det ble jo gitt tilbakemelding til nav når jeg fikk aap at jeg var syk, og under behandling. Så lenge man er relativt kort tid uten for arbeidslivet og under behandling så maser de sjeldent... Anonymkode: 1d1cd...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #12 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Var veldig lite. En samtale hver 6 mnd kanskje. Surret og gikk i 5 år før ufør ble innvilget. Anonymkode: 250a1...bb3 Så at det er sååå vanskelig å få ufør er altså ikke sant. Anonymkode: a0652...38e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 19. januar #13 Del Skrevet 19. januar Jeg går snart over på AAP og har arbeidstiltak klare. Jeg har etterspurt dette selv, men har fått god hjelp underveis. Det er nok også stor forskjell på hva eksos syk man er, jeg har tre håndfaste fysiske sykdommer. Det er lettere å få hjelp med dem enn de to mer diffuse sykdommene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #14 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så at det er sååå vanskelig å få ufør er altså ikke sant. Anonymkode: a0652...38e Seriøst? Det er konklusjonen din når du ikke vet noe om situasjonen overhode? Personen du siterer kan være lam fra øya og ned for alt du vet, være innesperra på lukket 23,5 t i døgnet eller ha behov for 24/7 oppfølging fra helsepersonell så de burde blitt ufør på 1 år, ikke 5 men du konkluderer med at 5 år behandlingstid er raskt og enkelt. Du er iallefall rask og enkel. Anonymkode: 13993...a70 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #15 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Så at det er sååå vanskelig å få ufør er altså ikke sant. Anonymkode: a0652...38e Nei, det er bare tiden det tar. Mye venting, men ingen stress. Anonymkode: 250a1...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #16 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Seriøst? Det er konklusjonen din når du ikke vet noe om situasjonen overhode? Personen du siterer kan være lam fra øya og ned for alt du vet, være innesperra på lukket 23,5 t i døgnet eller ha behov for 24/7 oppfølging fra helsepersonell så de burde blitt ufør på 1 år, ikke 5 men du konkluderer med at 5 år behandlingstid er raskt og enkelt. Du er iallefall rask og enkel. Anonymkode: 13993...a70 Det gikk raskt og enkelt. Kanskje ikke raskt, men hele opplegget var utrolig enkelt. Anonymkode: 250a1...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #17 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hva slags hjelp savner du fra nav? Hva skulle du ønske var annerledes? Anonymkode: 70a84...4b7 Det er veldig store forskjeller mellom nav kontorene. Antageligvis på grunn av kapasitet. Jeg ønsker en fast veileder med kompetanse og erfaring. Det å havne på NAV når man er en trygghetssøkende person er helt krise. Du havner i en uforutsigbar og «truende» situasjon. Det tror jeg mange kjenner på, og opplever som en ekstra belastning. Da vil det hjelpe mye om veileder er litt proaktiv, gir informasjon om hva som kommer og hjelper til å se hvilke muligheter man har. Anonymkode: cfdae...a21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #18 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er veldig store forskjeller mellom nav kontorene. Antageligvis på grunn av kapasitet. Jeg ønsker en fast veileder med kompetanse og erfaring. Det å havne på NAV når man er en trygghetssøkende person er helt krise. Du havner i en uforutsigbar og «truende» situasjon. Det tror jeg mange kjenner på, og opplever som en ekstra belastning. Da vil det hjelpe mye om veileder er litt proaktiv, gir informasjon om hva som kommer og hjelper til å se hvilke muligheter man har. Anonymkode: cfdae...a21 Ja, det er forskjell både mellom kontor og fra veileder til veileder. Og hos den enkelte veileder kan det jo ogdå variere alt etter hvor mange arbeidersoppgaver en må håndtere i en periode. Forstår at du ønsker en med både kompetanse og erfaring. Og det skulle jo egentlig bare mangle 😊 men det er jo desverre en del turnerer og mange nye statistikken vekk på mange kontor. Jeg tror nav i mange tilfeller kan bli bedre på det du nevner, gi god og riktig informasjon, tidlig, og også gjøre en forventningsavklaring tidlig i oppfølgingen. Veldig gode tenker om hva du trenger. 😊 håper du har sagt dra om dette til nav, de kan ha god nytte av slike tilbakemeldinger. Anonymkode: 70a84...4b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå