Ingriidf Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har siden baby var 3 mnd fullpumpet da hun fikk brystvegring og fant aldri tilbake til puppen. Hun er 8 mnd nå og jeg kommer til å stå på videre med pumping til hun er i hvert fall 1 år, men er usikker på hvor mye lenger jeg skal fortsette etter det. Mange barn stopper jo ammingen selv som virker så utrolig greit, men jeg kommer nok ikke til å oppleve akkuratt den naturlige stoppen der selv. Er det andre her som har fullpumpet og vil dele historier fra når det var stopp på pumpe og flaske? Kjenner noen dager på at det er krevende både mtp tid og planlegging, så jeg vil nok ikke holde på så mye lenger enn jeg må. Erstatning har vi klart oss uten så langt så det er ikke noe jeg har lyst til å innføre nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Tenker det må være greit å gi seg ved ett år. Da trenger man ikke introdusere mme. Jeg amma til sønnen var 13 mnd, men de siste to månedene så drakk han bare 1 eller 2 ganger i døgnet, så det var ikke noe veldig avgjørende del av kostholdet hans lenger. Jeg kunne tenkt meg å fortsette litt til, men pga alder og dårlig tid for å fortsette med ivf for å kanskje klare å få nr 2, så måtte vi avslutte. Men ungen var nok klar, han var bare interessert om morgenen, og klaga ikke på at puppen forsvant. Anonymkode: af2f8...b50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Så lenge du er ok med det. Om du pumper til ungen er 1 år så er det veldig bra jobba, du trenger ikke å føle på at du må pumpe lenger enn det om du ikke ønsker ☺️ Anonymkode: 3fe97...833 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden De anbefaler jo at man trapper ned amming gradvis for egen del både mtp produksjon og hormoner), vil anta det er det samme med pumping. Så å gradvis gå over på mer fast føde fremover og trappe ned så du ikke må pumpe særlig mye lengre enn 1 år (og færre ganger daglig også) høres jo veldig lurt ut. Det skader ikke å gi morsmelk lengre enn 1 år, men så tøft det er å stå i pumping ville jeg ikke presset meg lengre enn til rundt 1 år (og som sagt trappet ned gradvis frem mot det( Anonymkode: 3cba1...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Hvorfor denne skrekken for å gi mme, det er ikke gift. (Selv om noen på KG tror det) Anonymkode: 7dfd3...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor denne skrekken for å gi mme, det er ikke gift. (Selv om noen på KG tror det) Anonymkode: 7dfd3...0f5 Ingen har skrevet om noen skrekk for mme. Når hun får til å fullpumpe er jo det fantastisk bra jobbet, og morsmelk er bedre enn mme. Så lenge det funker fint for mor og barn er det vinn-vinn. Anonymkode: a69b1...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Så lenge du føler for det og så lenge du har melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå