AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #21 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oppdatering: Jeg har fortsatt ikke turt å ta de 🤣 har derimot trent hele helga, å nå føler jeg meg litt bedre. Ikke så urolig hvertfall. Anonymkode: 58b62...e2a Noen grunn til at du har fått akkurat Wellbutrin? Hvis du sliter med mest uro (og angst?) så kan det være en bivirkning av Wellbutrin. Jeg fikk ikke det av den, men jeg tok den sammen med Lamictal. Anonymkode: a772c...fec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #22 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ah, skjønner. Jeg har aldri hørt eller lest at Wellbutrin ligner en svak dose Ritalin. Jeg har ikke merket noe til dette, men jeg har heller aldri hatt utfordringer med impulskontroll. Anonymkode: 9455c...014 Impulskontroll her finnes ikke. På nåværende tidspunkt har jeg 68.000kr i kredittkortgjeld. Kjøpt meg mye rare ting. Kanskje ikke rart jeg er deppa.. Anonymkode: 58b62...e2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #23 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen grunn til at du har fått akkurat Wellbutrin? Hvis du sliter med mest uro (og angst?) så kan det være en bivirkning av Wellbutrin. Jeg fikk ikke det av den, men jeg tok den sammen med Lamictal. Anonymkode: a772c...fec Konsentrasjonsproblemer å blabla. Er generelt en taper i livet. Tror egentlig ikke en pille kan endre det som foregår her. Anonymkode: 58b62...e2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #24 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Konsentrasjonsproblemer å blabla. Er generelt en taper i livet. Tror egentlig ikke en pille kan endre det som foregår her. Anonymkode: 58b62...e2a Den kan nok ikke endre det, men kanskje kan den hjelpe deg til å klare å endre noe. Konsentrasjon merket jeg ingenting spesielt til, tror jeg. Men jeg har alltid hatt veldig god konsentrasjon, bortsett fra i perioder med alvorlig depresjon da. For min del gjorde Wellbutrin + Lamictal meg mer stabil. Jeg var veldig ustabil, veldig mye sint, til dels svært impulsiv når det gjaldt selvdestruktivitet, og den typen ting. Det forsvant med den medisinkombinasjonen. Men det kurerte ikke depresjonen min da, og depresjonen tok vel bare en litt annen form på en måte. Anonymkode: a772c...fec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #25 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den kan nok ikke endre det, men kanskje kan den hjelpe deg til å klare å endre noe. Konsentrasjon merket jeg ingenting spesielt til, tror jeg. Men jeg har alltid hatt veldig god konsentrasjon, bortsett fra i perioder med alvorlig depresjon da. For min del gjorde Wellbutrin + Lamictal meg mer stabil. Jeg var veldig ustabil, veldig mye sint, til dels svært impulsiv når det gjaldt selvdestruktivitet, og den typen ting. Det forsvant med den medisinkombinasjonen. Men det kurerte ikke depresjonen min da, og depresjonen tok vel bare en litt annen form på en måte. Anonymkode: a772c...fec Forstår. På hvilken måte selvdestruktiv? Hvis jeg kan spørre. Anonymkode: 58b62...e2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #26 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Forstår. På hvilken måte selvdestruktiv? Hvis jeg kan spørre. Anonymkode: 58b62...e2a Selvskading, suicidalitet. Mer enn det er vel ikke lov å nevne, om det er lov å nevne i det hele tatt da. Ser du nevner en del gjeld, og det å opparbeide seg den på visse måter kan vel også regnes som selvdestruktivitet. Så mye mulig det kan hjelpe mot det. Men jeg vet ikke om det var Wellbutrinen eller Lamictalen, eller begge i kombinasjon, som hjalp meg. Skal også sies at jeg var innlagt i 6 mnd på akuttpsykiatrisk avd. da, så det har jo også påvirket det. Men det var der de satt meg på de medisinene, og jeg var en helt annen person som gikk ut derfra enn den personen jeg var da jeg kom inn ditt, ropende og skrikende, dratt inn av politifolk i håndjern, fordi jeg ikke ville inn, men heller ville skade meg selv. (hvis det at jeg nevner suicidalitet gjør at dette innlegget ikke er lov, så vær så snill å ikke slett det, men bare fjern det ordet. Jeg er ikke suicidal nå.) Anonymkode: a772c...fec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #27 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Impulskontroll her finnes ikke. På nåværende tidspunkt har jeg 68.000kr i kredittkortgjeld. Kjøpt meg mye rare ting. Kanskje ikke rart jeg er deppa.. Anonymkode: 58b62...e2a Ser du har startet en tråd om ADHD og gjeld. Får du ADHD-medisiner? I tillegg bør du slutt å ha kredittkort. Anonymkode: 7e0b6...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #28 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser du har startet en tråd om ADHD og gjeld. Får du ADHD-medisiner? I tillegg bør du slutt å ha kredittkort. Anonymkode: 7e0b6...e78 Støter denne. ADHD-medisiner vil nok kunne hjelpe deg mye mer på både impulskontroll og konsentrasjon enn det Wellbutrin kan. Anonymkode: a772c...fec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #29 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ser du har startet en tråd om ADHD og gjeld. Får du ADHD-medisiner? I tillegg bør du slutt å ha kredittkort. Anonymkode: 7e0b6...e78 Nei. Har ikke fått diagnosen enda. Ville derfor høre om flere med adhd gjør de samme idiotiske tingene🥺 Ja jeg burde det. Anonymkode: 58b62...e2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #30 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Støter denne. ADHD-medisiner vil nok kunne hjelpe deg mye mer på både impulskontroll og konsentrasjon enn det Wellbutrin kan. Anonymkode: a772c...fec Håper det. Anonymkode: 58b62...e2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #31 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Nei. Har ikke fått diagnosen enda. Ville derfor høre om flere med adhd gjør de samme idiotiske tingene🥺 Ja jeg burde det. Anonymkode: 58b62...e2a Er du samme bruker som kjøpte hest selv om du er allergisk mot hester? Om du er så virker du å slite tungt med ADHD og bør presse på for å få fortgang i utredningen og behandlingen av ADHD. Fortell hvor mye du sliter og gi konkrete eksempler. Dette gjelder egentlig uavhengig av om du er heste-kjøperen. Det blir håpløst å behandle depresjon om man sliter enormt med å ta gode valg. ADHD-medisiner er neppe hele løsningen. Jeg har jo allerede sagt at du bør kvitte deg med kredittkortet. Men når du snakker med personen som utreder deg for ADHD så spør også om strategier for å redusere risikoen for dårlige valg. Og be om noe som er tilpasset det du sliter med. Anonymkode: 7e0b6...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #32 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Impulskontroll her finnes ikke. På nåværende tidspunkt har jeg 68.000kr i kredittkortgjeld. Kjøpt meg mye rare ting. Kanskje ikke rart jeg er deppa.. Anonymkode: 58b62...e2a AnonymBruker skrev (2 timer siden): Konsentrasjonsproblemer å blabla. Er generelt en taper i livet. Tror egentlig ikke en pille kan endre det som foregår her. Anonymkode: 58b62...e2a ADHD-medisiner kan hjelpe mye med impulskontroll. Men som nevnt over så bør du jo gjøre andre ting også. Kan godt være du klarer å bygge et liv hvor du ikke lenger føler deg som taper etter du har begynt på ADHD-medisiner og følger strategier for å redusere dumme valg. Hvor en av strategiene som nevnt var å kvitte seg med kredittkortet. I tillegg kan det være og du føler deg mindre som en taper når du får depresjonsbehandling. Det er jo mye av poenget med depresjonsbehandling. Det skriver jo også at de har trent hele helgen så du har jo gjort noe konstruktivt denne helgen og som har fått deg til å føle deg bedre. Så det er jo ikke så svart at du ikke klarer å gjøre noe som helst. Anonymkode: 7e0b6...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 minutter siden #33 Del Skrevet 21 minutter siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): ADHD-medisiner kan hjelpe mye med impulskontroll. Men som nevnt over så bør du jo gjøre andre ting også. Kan godt være du klarer å bygge et liv hvor du ikke lenger føler deg som taper etter du har begynt på ADHD-medisiner og følger strategier for å redusere dumme valg. Hvor en av strategiene som nevnt var å kvitte seg med kredittkortet. I tillegg kan det være og du føler deg mindre som en taper når du får depresjonsbehandling. Det er jo mye av poenget med depresjonsbehandling. Det skriver jo også at de har trent hele helgen så du har jo gjort noe konstruktivt denne helgen og som har fått deg til å føle deg bedre. Så det er jo ikke så svart at du ikke klarer å gjøre noe som helst. Anonymkode: 7e0b6...e78 Sant. tror jeg blir sprø i hodet av å ikke være aktiv. Føler meg mer konsentrert å mer motivert. Skal trene idag også. Ja jeg skal fjerne kredittkort. Skal også gjøre det slik at en av foreldrene mine får pengene , å fordeler det til meg utover måneden. Noe så flaut 🙊 Anonymkode: 58b62...e2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå