AnonymBruker Skrevet 17. januar #1 Del Skrevet 17. januar Jeg har vært singel i hele mitt voksen liv. 42 år gammel ungkar i ufrivillig sølibat. Har jobb og leilighet, men jeg vet ikke helt hva jeg må gjøre for å finne meg en søt dame som er glad i meg og jeg i henne. Finnes hun der ute? Jo lengre jeg har ikke kontakt med det motsatt kjønn, jo mer usikker blir jeg på meg selv. Kanskje jeg skal bare gi opp? Akseptere at det er ingen håp for meg. Muligens det kan hjelpe meg å gå videre med livet mitt og heller fokusere på interessene mine som får dagene å gå? Anonymkode: 7d078...655 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #2 Del Skrevet 17. januar Hva tror du grunnen er til at du ikke møter noen? Snakker du greit med kvinner i hverdagen eller er du så sjenert du holder deg helt unna? Søt dame er ikke uoverkommelig, men spørs jo litt om hvor vidt eller smalt det begrepet er for deg. Synes du mange kvinner er søte eller bare noen bitte få? Klart det er håp, men om du vil ha en endring så må du endre noe. Det kommer ikke av seg selv. Anonymkode: 5dfb9...f96 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #3 Del Skrevet 17. januar Hva gjør du for å møte henne? Anonymkode: 18a4b...e2f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #4 Del Skrevet 17. januar Så for deg står det mellom å finne en partner eller å være ensom og bare fokusere på interessene dine. Forstår du seriøst ikke at en person som lever et meningsfullt liv og har gode relasjoner til sine nærmeste og er sosial har uendelig bedre odds til å finne en partner enn en som påvirkes mentalt av ensomhet og fokuserer på interessene for å få dagene til å gå? Jeg tipper at denne søte damen du ser for deg ikke er halvparten så negativ og sur som du er. Så hvorfor i all verden mener du hun skulle gidde å holde på med en som oser selvmedlidenhet? Du hadde aldri orket en slik person selv. Ta tak i ditt eget liv FØR du belemrer andre med misnøyen. Anonymkode: 7a096...53c 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #5 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva tror du grunnen er til at du ikke møter noen? Snakker du greit med kvinner i hverdagen eller er du så sjenert du holder deg helt unna? Søt dame er ikke uoverkommelig, men spørs jo litt om hvor vidt eller smalt det begrepet er for deg. Synes du mange kvinner er søte eller bare noen bitte få? Klart det er håp, men om du vil ha en endring så må du endre noe. Det kommer ikke av seg selv. Anonymkode: 5dfb9...f96 OP her. Er det som er problemet. Er kvinnelige kollegaer på jobben min og jeg snakker med de. Er mest tørrprat om det daglige livet. Alle er enten gift eller har samboer... Kan du gi meg noen råd? Anonymkode: 7d078...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #6 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så for deg står det mellom å finne en partner eller å være ensom og bare fokusere på interessene dine. Forstår du seriøst ikke at en person som lever et meningsfullt liv og har gode relasjoner til sine nærmeste og er sosial har uendelig bedre odds til å finne en partner enn en som påvirkes mentalt av ensomhet og fokuserer på interessene for å få dagene til å gå? Jeg tipper at denne søte damen du ser for deg ikke er halvparten så negativ og sur som du er. Så hvorfor i all verden mener du hun skulle gidde å holde på med en som oser selvmedlidenhet? Du hadde aldri orket en slik person selv. Ta tak i ditt eget liv FØR du belemrer andre med misnøyen. Anonymkode: 7a096...53c Hvis det er så lett så hva foreslår du at jeg må gjøre da? OP her forresten... Anonymkode: 7d078...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #7 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så for deg står det mellom å finne en partner eller å være ensom og bare fokusere på interessene dine. Forstår du seriøst ikke at en person som lever et meningsfullt liv og har gode relasjoner til sine nærmeste og er sosial har uendelig bedre odds til å finne en partner enn en som påvirkes mentalt av ensomhet og fokuserer på interessene for å få dagene til å gå? Jeg tipper at denne søte damen du ser for deg ikke er halvparten så negativ og sur som du er. Så hvorfor i all verden mener du hun skulle gidde å holde på med en som oser selvmedlidenhet? Du hadde aldri orket en slik person selv. Ta tak i ditt eget liv FØR du belemrer andre med misnøyen. Anonymkode: 7a096...53c Altså, hvordan svar er dette? Ts er ensom og føler på håpløshet ang kjærligheten. Står vel ingen steder at han er isolert fra omverdenen.. Han tenker vel mer på om han skal gi slipp på håp om å finne kjærligheten og heller fokusere på andre ting som interesserer han. Anonymkode: c680d...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #8 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Altså, hvordan svar er dette? Ts er ensom og føler på håpløshet ang kjærligheten. Står vel ingen steder at han er isolert fra omverdenen.. Han tenker vel mer på om han skal gi slipp på håp om å finne kjærligheten og heller fokusere på andre ting som interesserer han. Anonymkode: c680d...fc8 Synes det var et godt råd jeg? Om han skal ha håp om å finne kjærligheten må han først fokusere på andre ting som interesserer han slik at han selv er interessant? Anonymkode: 678ee...b21 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #9 Del Skrevet 17. januar Hvorfor svarer du ikke på hva du gjør for at du skal finne en dame? Anonymkode: 18a4b...e2f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #10 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Synes det var et godt råd jeg? Om han skal ha håp om å finne kjærligheten må han først fokusere på andre ting som interesserer han slik at han selv er interessant? Anonymkode: 678ee...b21 Nå var det vel ikke konstruktiv kritikk i innlegget. «sur og negativ, selvmedliden, hvorfor skal noen orke deg» Anonymkode: c680d...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #11 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nå var det vel ikke konstruktiv kritikk i innlegget. «sur og negativ, selvmedliden, hvorfor skal noen orke deg» Anonymkode: c680d...fc8 Ok, litt enig at sur og hvorfor skal noen orke er litt vel, men negativ og noe offermentalitet/overkant mye selvmedlidenhet var det jeg personlig fikk inntrykket av etter å ha lest TS. Anonymkode: 678ee...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #12 Del Skrevet 17. januar Hva med å oppsøke stedene damene er? Det er for eksempel alltid flere damer på DnTs fellesturer enn det er menn. Pubene der helsepersonell, stort sett damer, går på lønningspilsen? Festivaler? Skibakkene, særlig after ski? Er det ei søt dame i den lokale matbutikken du frekventerer? Har du noen hobbyer eller kunne være åpen for noen nye der det beveger seg damer? Jeg tror både kvinner og menn syns det egentlig er ganske hyggelig å treffes IRL framfor en skjerm, og av og til må man hjelpe virkeligheten litt med å oppsøke den. Den generasjonen jeg server gikk på dans for å treffes ... akk ja sann. Anonymkode: 3491f...9e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #13 Del Skrevet 17. januar Hva betyr op? Jeg er enig med andre her, vær på steder der damer på din alder er. Der kommer man i prat uhøytidelig, og plutselig treffer man noen. Den importerte dateingkultuen passer ofte dårlig for Ola og Kari Nordmann. Å sitte og intervjue hverandre over en kaffe oppleves ofte kunstig og påtatt. Anonymkode: 3af97...619 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #14 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva betyr op? Jeg er enig med andre her, vær på steder der damer på din alder er. Der kommer man i prat uhøytidelig, og plutselig treffer man noen. Den importerte dateingkultuen passer ofte dårlig for Ola og Kari Nordmann. Å sitte og intervjue hverandre over en kaffe oppleves ofte kunstig og påtatt. Anonymkode: 3af97...619 OP er meg som er laget tråden. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ok, litt enig at sur og hvorfor skal noen orke er litt vel, men negativ og noe offermentalitet/overkant mye selvmedlidenhet var det jeg personlig fikk inntrykket av etter å ha lest TS. Anonymkode: 678ee...b21 Synes du forhåndsdømmer meg for mye. Jeg er ikke en incel som låser meg inne i et mørkt rom og leker tastaturkriger. I stedenfor å svartmale meg som person, hva med tips til hva jeg kan gjøre for å komme meg ut av ensomheten. Jeg trener 4 ganger i uken for å holde meg i god form etter jobb. Ellers ja, sitter jeg mye foran dataen på kveldstid. Kan fortelle at jeg har et veldig lite nettverk av venner. Kanskje 5 som jeg kaller mine næmeste kompiser. Men to av de bor så langt unna som gjør at å finne på noe med de er vanskelig. De tre andre har samboer eller gift, så de er opptatt med det. Så hva er mitt alternativ da? Anonymkode: 7d078...655 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #15 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): OP er meg som er laget tråden. Anonymkode: 7d078...655 Det forstod jeg , men forstår ikke hva det betyr? Er det en forkortelse? Anonymkode: 3af97...619 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #16 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det forstod jeg , men forstår ikke hva det betyr? Er det en forkortelse? Anonymkode: 3af97...619 Ok, nå har min sønn forklart meg at det betyr original poster. Beklager, den burde jeg tenkt meg frem til, men kom ikke på at det kunne være noe engelsk. Flaut av meg. Anonymkode: 3af97...619 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #17 Del Skrevet 18. januar Har du prøvd datingapper? Anonymkode: a0ed1...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #18 Del Skrevet 18. januar Hva gjør du for å møte damer da? Er du ute på byen, drar du på kulturliv? Har du en hobby du driver med? Er du med på lønningspils på jobben eller andre sosiale aktiviteter i regi jobb? Som ei 30 år gammel dame som er singel, så kan jeg skylde på meg selv, da jeg gjør lite for å møte nye folk. De gangene jeg er interessert i å begynne å date eller lignende, så sier jeg JA til alt jeg blir invitert med på av venner. For eksempel byen. Selv om jeg hater utesteder, så jaja, jeg blir med. Og da kommer man jo i prat med folk. Jeg reiser ofte på komikershow/standup/live podkast innspillinger fra folk jeg liker, og da kommer man jo ofte i prat med folk når man enten kjøper seg en pils i baren eller sitter og venter. Så du OP/TS hva gjør DU for å komme i kontakt med folk? Anonymkode: e449f...f9d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #19 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Så for deg står det mellom å finne en partner eller å være ensom og bare fokusere på interessene dine. Forstår du seriøst ikke at en person som lever et meningsfullt liv og har gode relasjoner til sine nærmeste og er sosial har uendelig bedre odds til å finne en partner enn en som påvirkes mentalt av ensomhet og fokuserer på interessene for å få dagene til å gå? Jeg tipper at denne søte damen du ser for deg ikke er halvparten så negativ og sur som du er. Så hvorfor i all verden mener du hun skulle gidde å holde på med en som oser selvmedlidenhet? Du hadde aldri orket en slik person selv. Ta tak i ditt eget liv FØR du belemrer andre med misnøyen. Anonymkode: 7a096...53c Sånn til opplysning, det finnes nok like mange kvinner som er i samme sko som ts og som oser selvmedlidenhet fordi de ikke finner en kjæreste eller bare er god nok for sex. Anonymkode: c4dcf...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #20 Del Skrevet 18. januar Deltar du i noe aktiviteter eller hobbyer som er litt sosiale? Ikke for å sjekke i hovedsak, men for å treffe mennesker generelt? Det er ikke uvanlig i forskjellige ting, at man kanskje går en gruppe ut etterpå for en kaffe/pils. Dess flere steder man er til stede, dess større sjanse for å treffe noen. Eller blir kjent med noen som tenker «han hadde nok funnet tonen med kusinen min.» Ellerscer jo f.eks. turer med DNT en ide? Der er jo alle som er med single og åpen for kontakt, men det er likevel ikke sånn Klein dateingstemning. 😊 Anonymkode: 3af97...619 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå