Gå til innhold

Å gifte seg på rådhuset.. Hva med festen?

Ingriidf

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som har giftet seg på rådhuset og hatt en bryllupsfest i ettertid? 
Var festen en annen helg enn selve giftemålet, og hadde du brudekjole osv når festen ble holdt?

Jeg kunne tenke meg å gifte meg på rådhuset når det blir min tid for det, er ikke forlovet ennå engang haha! Blir svett av tanken på å gå opp et kirkegulv med alle øynene stirrende på meg. Jeg ønsker likevel å ha en klassisk bryllupsfest og tar gjerne innspill fra deres egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har vært i bryllupsfest to ganger der vielsen ikke var samme dag. En gang giftet i utlandet og en gang på rådhuset. Så hadde de fest senere, helt uproblematisk. Det er jo ikke den timen i kirken de fleste av gjestene gleder seg mest til uansett 😂😜

Anonymkode: 5482b...4af

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ingriidf skrev (7 minutter siden):

Hei!

Er det noen her som har giftet seg på rådhuset og hatt en bryllupsfest i ettertid? 
Var festen en annen helg enn selve giftemålet, og hadde du brudekjole osv når festen ble holdt?

Jeg kunne tenke meg å gifte meg på rådhuset når det blir min tid for det, er ikke forlovet ennå engang haha! Blir svett av tanken på å gå opp et kirkegulv med alle øynene stirrende på meg. Jeg ønsker likevel å ha en klassisk bryllupsfest og tar gjerne innspill fra deres egne erfaringer.

Jeg skjønner ikke utfordringen med å ha bryllupsfest når du gifter deg i rådhuset kontra i kirken? Ved begge tilfellene er jo festen et annet sted mange timer senere?

Anonymkode: ebc77...550

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ha fest uansett hvor du gifter deg. Det er folk som gifter seg i kirken som ikke har fest også….

Anonymkode: 85c36...7f3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner ikke utfordringen med å ha bryllupsfest når du gifter deg i rådhuset kontra i kirken? Ved begge tilfellene er jo festen et annet sted mange timer senere?

Nei det var bare at festen gjerne må holdes en fredag da, for rådhuset er kanskje ikke åpent på lørdager for å ta det samme dag.
Mulig jeg bare overtenker det hele🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kan ha fest uansett hvor du gifter deg. Det er folk som gifter seg i kirken som ikke har fest også….

Anonymkode: 85c36...7f3

Helt sant. Samboeren er i bryllup nå til kompisen som har giftet seg i dag på rådhuset. De ville holde feiringen etterpå intim og lite og dermed var ikke partnere invitert.. Det bare fikk meg til å reflektere over hvordan jeg selv ville løst det om jeg er heldig nok til å gifte meg en dag🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vet ikke om dette er likt overalt, men de jeg kjente giftet seg på rådhuset i kontortid en hverdag. Og ønsket selvfølgelig å ha festen en helg. Men godt mulig noen steder har lørdagsåpent rådhus også. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer an på hvor du gifter deg. Rådhuset i Oslo er åpent på lørdager. Når jeg giftet meg på Tinghuset måtte vi derimot ha en hverdag. Da viet vi oss på fredag, spiste middag med forlovere etterpå og hadde selve festen dagen etterpå. Fungerte utmerket.

Anonymkode: cdf2b...e82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er også mulig å få vigsler fra Humanetisk forbund, de kommer dit du er så du kan ha vielsen når og hvor det passer deg best. Det kan gjøre det enklere å ha alt på samme dag om du helst ønsker det. 

Anonymkode: 94104...9e4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke sikkert at alle kommunale vigslere krever at vielsen er på rådhuset i kontortida. I lokalavisa var det en reportasje i fjor sommer der ordføreren viet et par på ei lokal strand en lørdag. Kom i avisen siden brudeparet er lokale "kjendiser", ikke fordi det var på stranda.

Anonymkode: 739fc...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fullt mulig og ganske vanlig å gifte seg "i lunsjen" på en hverdag, for så å feire kjærligheten med venner og familie en dag ikke så lenge etterpå. En fin måte å gjøre det på, synes jeg. 

Anonymkode: b3263...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke sikkert at alle kommunale vigslere krever at vielsen er på rådhuset i kontortida. I lokalavisa var det en reportasje i fjor sommer der ordføreren viet et par på ei lokal strand en lørdag. Kom i avisen siden brudeparet er lokale "kjendiser", ikke fordi det var på stranda.

Anonymkode: 739fc...3db

Absolutt😊 her har både ordfører eller prest stilt opp i utmark, så man har alle muligheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi giftet oss på rådhuset lørdag formiddag, spiste lunsj på restaurant med vår nærmeste familie, og hadde vennefest på kvelden. Perfekt bryllupsdag for oss!

Anonymkode: d2061...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi gifta oss og hadde selskap med nærmeste familie hjemme

Anonymkode: 9e0dc...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi droppa fest. Men tok med en pizza fra pizzabakeren hjem. 
Vi var bare alene. 

Anonymkode: df571...96e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...