AnonymBruker Skrevet 17. januar #1 Del Skrevet 17. januar Må gjennom operasjon når baby er 8 uker. Det er ikke omfattende, men jeg må legges i full narkose. Operasjonssttedet er ca 3 timer unna med bil, så kommer til å overnatte på hotell. Barnefar kan mest sannsynlig ikke være med, men min far har tilbudt seg. Hvordan løse dette best mulig? Vi tenker å kjøre en ettermiddag, overnatte på hotell og deretter møter jeg på sykehuset klokken 8. Bør min far og baby vente på hotellet? Ammer, men hun tar flaske også. Trenger masse gode tips og råd. Anonymkode: 6cf2b...247 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #2 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må gjennom operasjon når baby er 8 uker. Det er ikke omfattende, men jeg må legges i full narkose. Operasjonssttedet er ca 3 timer unna med bil, så kommer til å overnatte på hotell. Barnefar kan mest sannsynlig ikke være med, men min far har tilbudt seg. Hvordan løse dette best mulig? Vi tenker å kjøre en ettermiddag, overnatte på hotell og deretter møter jeg på sykehuset klokken 8. Bør min far og baby vente på hotellet? Ammer, men hun tar flaske også. Trenger masse gode tips og råd. Anonymkode: 6cf2b...247 Tenker i utgangspunktet at far burde være med. Kan det løses på den måten? Han har krav på fri fra jobb.. så måtte hatt en veldig god unnskyldning her hjemme for å ikke følge meg og baby på noe sånt. Her forlater vi ikke baby de første mnd, de er sårbare. Det tar jo litt tid fra du skal inn til operasjon og frem til du er i stand til å ivareta babyen, du blir vel på overvåkning noen timer etter inngrepet… også kan det hende du blir litt dårlig form etterpå. Det er ikke anbefalt å være borte så lenge fra baby. Anonymkode: 3219e...d51 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #3 Del Skrevet 17. januar Barnets far må ta sykt barnepasser dag og bli med. Noe annet hadde jeg faktisk ikke godtatt. Anonymkode: e25fb...1ea 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 17. januar #4 Del Skrevet 17. januar Gi flaske...en baby klarer jeg 2 dager uten mor. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #5 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tenker i utgangspunktet at far burde være med. Kan det løses på den måten? Han har krav på fri fra jobb.. så måtte hatt en veldig god unnskyldning her hjemme for å ikke følge meg og baby på noe sånt. Her forlater vi ikke baby de første mnd, de er sårbare. Det tar jo litt tid fra du skal inn til operasjon og frem til du er i stand til å ivareta babyen, du blir vel på overvåkning noen timer etter inngrepet… også kan det hende du blir litt dårlig form etterpå. Det er ikke anbefalt å være borte så lenge fra baby. Anonymkode: 3219e...d51 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Barnets far må ta sykt barnepasser dag og bli med. Noe annet hadde jeg faktisk ikke godtatt. Anonymkode: e25fb...1ea Han kan ikke være med. Derfor søker jeg tips og råd til å løse dette på best mulig måte. Anonymkode: 6cf2b...247 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #6 Del Skrevet 17. januar Ikke om babyen, men det er ikke sikkert du kan dra hjem samme dag. Jeg har tatt et par operasjoner på dagkirurgen. For natta etterpå var alternativene at hvis man ikke er alene de neste 24 timene kan man dra hjem hvis man bor i samme by eller bo på pasienthotell hvis man er tilreisende. Alternativet var en natt på sengepost. Jeg dro hjem siden jeg bor 4 min fra sykehuset og måtte signere på at jeg ikke kom til å sove alene. Hvis jeg hadde bodd 3 timer unna, ville jeg ikke fått reise hjem. Årsaken var at jeg hadde hatt narkose, ikke selve operasjonene. Anonymkode: 0b853...4cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #7 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke om babyen, men det er ikke sikkert du kan dra hjem samme dag. Jeg har tatt et par operasjoner på dagkirurgen. For natta etterpå var alternativene at hvis man ikke er alene de neste 24 timene kan man dra hjem hvis man bor i samme by eller bo på pasienthotell hvis man er tilreisende. Alternativet var en natt på sengepost. Jeg dro hjem siden jeg bor 4 min fra sykehuset og måtte signere på at jeg ikke kom til å sove alene. Hvis jeg hadde bodd 3 timer unna, ville jeg ikke fått reise hjem. Årsaken var at jeg hadde hatt narkose, ikke selve operasjonene. Anonymkode: 0b853...4cd Takk for svar. Da tar vi to overnattinger på hotell. Anonymkode: 6cf2b...247 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #8 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han kan ikke være med. Derfor søker jeg tips og råd til å løse dette på best mulig måte. Anonymkode: 6cf2b...247 Da hadde jeg endret dato på sykehuset. Og igjen, han burde ha en veldig god unnskyld for «kan ikke være med» 🫣 Det du egentlig skriver er at han ikke kan ivareta barnet sitt, så da må du bytte operasjonsdato da. Anonymkode: 3219e...d51 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #9 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da hadde jeg endret dato på sykehuset. Og igjen, han burde ha en veldig god unnskyld for «kan ikke være med» 🫣 Det du egentlig skriver er at han ikke kan ivareta barnet sitt, så da må du bytte operasjonsdato da. Anonymkode: 3219e...d51 Hvorfor det lårbbestefar kan? Anonymkode: cee77...338 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #10 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Da tar vi to overnattinger på hotell. Anonymkode: 6cf2b...247 Er din far kapabel til å ta seg av en 8 uker gammel baby i potensielt to døgn? Jeg ville tatt kontakt med avdelingen og fått avklart hvilke begrensninger/restriksjoner du vil få etter operasjonen. Har du fått oppgitt klokkeslettet for operasjonen eller bare oppmøte? Anonymkode: ca83a...854 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #11 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor det lårbbestefar kan? Anonymkode: cee77...338 Fordi Ts ikke vet hvor lenge hun faktisk blir borte fra baby. Det kan oppstå forsinkelser, komplikasjoner, hun kan reagere på narkosen å bli dårlig ++ Sist jeg var inne til operasjon var jeg satt opp kl 09.00, operasjonen ble ikke før på ettermiddagen, men jeg måtte ligge klar så de bare kunne trille meg ned når legen ringte fra operasjonssalen… Også var jeg 3-4 timer på overvåking etterpå, og dette var ikke i narkose.. Anonymkode: 3219e...d51 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #12 Del Skrevet 17. januar Far og baby er hjemme. Din far hjelper deg med å komme seg til og fra sykehuset. Med overnatting. Er det ikke slik at permisjonen kan overføres til far, og du kan få sykemelding akkurat i disse dagene. Så er alt greit? Eller? 🤔 Vet ikke om jeg forstår hvorfor din far og baby skal vente på hotellet. Baby kan jo være med sin far… Anonymkode: 43e71...8b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 17. januar #13 Del Skrevet 17. januar Lykke til med operasjonen ts, jeg er sikker på det går helt fint med baby og bestefar ❤️ 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #14 Del Skrevet 17. januar Kontakt sykehuset. De vil vanligvis strekke seg så langt de kan for at baby kan være mest mulig med mor. Anonymkode: fdfca...925 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #15 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er din far kapabel til å ta seg av en 8 uker gammel baby i potensielt to døgn? Jeg ville tatt kontakt med avdelingen og fått avklart hvilke begrensninger/restriksjoner du vil få etter operasjonen. Har du fått oppgitt klokkeslettet for operasjonen eller bare oppmøte? Anonymkode: ca83a...854 Ja, 100%. Men mest sannsynlig er det snakk om noen timer borte. Skal møte klokken 8, operasjon klokken 9 og deretter noen få timer på oppvåkning. Anonymkode: 6cf2b...247 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #16 Del Skrevet 17. januar For øvrig, alle som maser om far - det kan jo være så enkelt som at han jobber off shore el.l. Det er ikke alltid det er viljen det står på... Anonymkode: fdfca...925 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #17 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kontakt sykehuset. De vil vanligvis strekke seg så langt de kan for at baby kan være mest mulig med mor. Anonymkode: fdfca...925 Skal ringe de igjen på mandag. Fikk bare snakket kort med de i dag da de ringte for å informere om operasjon, og det kom brått på så tenkte ikke på å spørre om så mye. Anonymkode: 6cf2b...247 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #18 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, 100%. Men mest sannsynlig er det snakk om noen timer borte. Skal møte klokken 8, operasjon klokken 9 og deretter noen få timer på oppvåkning. Anonymkode: 6cf2b...247 Ville tatt høyde for at det kan ta mye lengre tid. Sist jeg var gjennom en relativt rask og enkel operasjon ble den først utsatt to timer, og hele ettermiddagen gikk til å sove omtrent. Var så kvalm og trøtt etter narkosen. Så lenge din far kjenner babyen godt og er forberedt på å ha ansvar hele dagen vil jeg tro det skulle gå helt fint❤️ Anonymkode: 78676...fe2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #19 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): For øvrig, alle som maser om far - det kan jo være så enkelt som at han jobber off shore el.l. Det er ikke alltid det er viljen det står på... Anonymkode: fdfca...925 far og baby blir hjemme, ergo far er IKKE offshore... Anonymkode: 41241...88f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #20 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): far og baby blir hjemme, ergo far er IKKE offshore... Anonymkode: 41241...88f Ts sier jo at far ikke kan være med, hun har ikke skrevet noe om hvorfor, så hvorfor sier du at far og baby skal være hjemme? Anonymkode: 9e26f...709 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå