Gå til innhold

Får ikke tid til å gre håret til jenta....+ trenger tips om stell av krøllete hår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sannsynligvis tror personen at tanken var å ikke skylle håret etter børstingen med balsam. Men fremgangsmåten er altså:

1) Vask håret (hvis nødvendig) eller skyll det

2) Ha i hårkur etter vask eller bare balsam om håret bare er skylt

3) La virke litt og bruk grov kam for å gre håret.

4) Skyll ut og tørk uten å gnikke. 

5) Gre eventuelt gjennom med grov kam. Ha i litt krøllekrem og fordel i håret. La helst lufttørke.

Anonymkode: 9bbe4...22a

Det er dette jeg gjør hvert fall. Jeg skyller selvsagt ut balsamen etter jeg har børstet. Mulig jeg uttrykte meg uklart og dermed oppsto det en misforståelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sønnen min har langt hår og krøller (tenåring - da han var barn, hadde han kortere hår). Han vasker håret med balsam, og sover med en slags lue i et silkeaktig stoff. Da trenger han ikke gre håret så ofte. For krøllete hår kan bli veldig tørt, slitt og elektrisk av mye greing.

Anonymkode: 77d04...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
xQueenKx skrev (På 18.1.2025 den 12.50):

Henger meg på denne. Bruker den fra Normal, den er super.

Har dere bilde den som er fra normal?

Ts

Anonymkode: 0bcd8...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som snakker om produkter fra normal. Er det disse produktene dere mener?

Screenshot_20250127_155643_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Dere som snakker om produkter fra normal. Er det disse produktene dere mener?

Screenshot_20250127_155643_Chrome.jpg

Ja, men ikke den rosa. Den er til å friske opp krøller. De har en leave-in balsam, sprayflaske, men samme farge som de andre. Jeg liker også veldig godt stylinggel som du har der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker denne. 

20250127_165536.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.1.2025 den 10.25):

Ikke til en 3-åring!!

Anonymkode: 4bfe5...ade

absolutt til en treåring, håret er noe man tar vare på - ikke ødelegger uansett alder, og det er mye bedre å lære behandle håret som liten enn å tro at man er "umulig" som barn fordi foreldrene ikke orket ta seg bryet og heller sto og dro børsten gjennom det mens du lider.... 

Anonymkode: 98fab...00a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Bruker denne. 

20250127_165536.jpg

Hvor lenge har du det i håret før du skyller det ut?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har dere bilde den som er fra normal?

Ts

Nei, Normal har ikke nettbutikk så finner ikke bilde.

Men i #44 har jeg lagt ved et bilde av en som er nesten lik. Med det finner du uten problem rett på normal.

Anonymkode: 2d4cb...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts

Denne skal ikke skyldes ut. De har hårkurer og conditioner som skal skylles ut, men dette er beregnet på å være i håret. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ts

Denne skal ikke skylles ut. De har hårkurer og conditioner som skal skylles ut, men dette er beregnet på å være i håret. 

Hvis du ser på produktene,  er de merket med tall mellom 1 og 5. Dette er på en måte stegene i hårpleien

1 - vaske håret

2 - hårkurer (skal skylles ut)

3 - balsam/conditioner (skal skylles ut)

4- leave in-balsam, skal ikke skylles ut

5 - stylingprodukter

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Denne skal ikke skylles ut. De har hårkurer og conditioner som skal skylles ut, men dette er beregnet på å være i håret. 

Hvis du ser på produktene,  er de merket med tall mellom 1 og 5. Dette er på en måte stegene i hårpleien

1 - vaske håret

2 - hårkurer (skal skylles ut)

3 - balsam/conditioner (skal skylles ut)

4- leave in-balsam, skal ikke skylles ut

5 - stylingprodukter

Takk🫂🫂🫂 hva skulle jeg ha gjort uten kvinneguiden. Har alltid trodd at disse tallene betyr styrke på produktet. 

Så hvis jeg kjøper balsam som ikke skal skylles ut (4) må jeg da kjøpr nr 2, 3 og 5 også? Eller kan jeg bare velge å bruke vanlig shampoo først også ha i nr 4?

Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk🫂🫂🫂 hva skulle jeg ha gjort uten kvinneguiden. Har alltid trodd at disse tallene betyr styrke på produktet. 

Så hvis jeg kjøper balsam som ikke skal skylles ut (4) må jeg da kjøpr nr 2, 3 og 5 også? Eller kan jeg bare velge å bruke vanlig shampoo først også ha i nr 4?

Ts

I andre serier betyr det kanskje noe med styrke? Aner ikke... men ikke med disse.

Du behøver ikke å bruke alle produktene, men jeg ville ha brukt hårkur og/eller balsam slik at du kan gre håret hennes etter vask. Ha i balsam/hårkur, la det virke litt, gre håret og skyll ut. Så sprayer du litt leave-in inn i håret etterpå, og tar litt krøllekrem eller annet produkt og lar håret helst lufttørke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I andre serier betyr det kanskje noe med styrke? Aner ikke... men ikke med disse.

Du behøver ikke å bruke alle produktene, men jeg ville ha brukt hårkur og/eller balsam slik at du kan gre håret hennes etter vask. Ha i balsam/hårkur, la det virke litt, gre håret og skyll ut. Så sprayer du litt leave-in inn i håret etterpå, og tar litt krøllekrem eller annet produkt og lar håret helst lufttørke. 

Skal jeg bruke hårkur og balsam også fra denne serien? Eller kan hun bruke vanlig shampoo /balsam alle i familien bruker (head& shoulder) og så bruke den nr 4 på bilde som du anbefalte?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skal jeg bruke hårkur og balsam også fra denne serien? Eller kan hun bruke vanlig shampoo /balsam alle i familien bruker (head& shoulder) og så bruke den nr 4 på bilde som du anbefalte?

Ts

Jeg kjenner ikke produktene til Head & Shoulders. Synes du det går greit å gre håret hennes i våt tilstand med den balsamen? Hvis det er vanskelig,  ville jeg ha prøvd disse produktene i stedet for. Jeg varierer litt hva jeg bruker, men disse fra Normal er rimelige og gode, så jeg bruker dem mest for tiden. Noen typer gjør håret mitt veldig tørt og enkelte sjampoer får håret mitt til å floke seg veldig ved vask. Det gjør ikke disse produktene. Krøllete hår trenger ofte mer pleie enn "vanlig" hår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun burde bruke sjampo og balsam for krøller.

Grei basis:

- Vask med krøllesjampo 

- balsam som får virke litt

- gre igjennom med balsam som skylles ut etterpå 

- leave in balsam/spray

- tørk med hårhåndkle (mikrofiber) uten å gni og evnt hårføner med diffuse på lav varme.

Sov med flette og evnt silkelue

Alt kan kjøpes hos normal, de har flere serier. Ta en tur og se på de forskjellige og lukt deg frem til en serie som virker ok for dere. Produktene er heller ikke dyre.

Endret av LilleMy1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er forskjell mellom disse to? Står at begge er leave in conditioner

Ts

20250130_152139.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.1.2025 den 11.55):

Normal har en slik børste:SmartSelect_20250118_114600_Chrome.thumb.jpg.9da1b5583c395d94db2903c95e6bd9ec.jpg

Den er verdens beste for flokete og krøllete hår. Den har fått meg fra å ville klippe av alt til å gre gjennom på 1 2 3.

Dra denne gjennom håret først, ikke slit på håret der den stopper. Bare la den glid over og start på nytt. Når den glir lett over alt grei du over med vanlig børste.

Børsten på bildet er fra Makeup Mekka, den har jeg ikke prøvd, jeg er 100% trofast mot den på Normal.

Anonymkode: 2d4cb...bac

Er det denne du mener fra normal?

20250130_152411.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det denne du mener fra normal?

20250130_152411.jpg

Eller kanskje denne?

20250130_152535.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...