Gå til innhold

Får ikke tid til å gre håret til jenta....+ trenger tips om stell av krøllete hår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Normal - curly girl. De har passende sjampo, balsam, hårkur og krøllekrem.

Anonymkode: 9bbe4...22a

Ikke til en 3-åring!!

Anonymkode: 4bfe5...ade

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En ting til…. Kommer det luselapp hjem fra barnehagen bruk silikon alternativet.

Anonymkode: b66f4...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke tid til å gre håret på barnet for jeg har det så travelt på morgenen 😂

Det er bare på kvinneguiden man hører slikt. 

Løsning

1. adopter bort barnet til noen som står opp en halv time tidligere 

Anonymkode: 06b56...3b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Normal har en slik børste:SmartSelect_20250118_114600_Chrome.thumb.jpg.9da1b5583c395d94db2903c95e6bd9ec.jpg

Den er verdens beste for flokete og krøllete hår. Den har fått meg fra å ville klippe av alt til å gre gjennom på 1 2 3.

Dra denne gjennom håret først, ikke slit på håret der den stopper. Bare la den glid over og start på nytt. Når den glir lett over alt grei du over med vanlig børste.

Børsten på bildet er fra Makeup Mekka, den har jeg ikke prøvd, jeg er 100% trofast mot den på Normal.

Anonymkode: 2d4cb...bac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har alltid lest at man ikke skal børste håret når det er vått, fordi det skader håret, det er så mange motstridende råd :( 

Anonymkode: 7456c...5c2

Det gjelder nok rett hår. Det er mye mer skadelig for krøller å bli børstet tørt enn vått, litt avhengig av krølltype selvsagt. Og jeg børster altså mitt med balsam i, da blir det mer skånsomt. Og jeg merker stor kvalitetsbedring på håret etter at jeg startet med det. Jeg har nesten ikke slitte tupper nå, f.eksempel. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Normal har en slik børste:SmartSelect_20250118_114600_Chrome.thumb.jpg.9da1b5583c395d94db2903c95e6bd9ec.jpg

Den er verdens beste for flokete og krøllete hår. Den har fått meg fra å ville klippe av alt til å gre gjennom på 1 2 3.

Dra denne gjennom håret først, ikke slit på håret der den stopper. Bare la den glid over og start på nytt. Når den glir lett over alt grei du over med vanlig børste.

Børsten på bildet er fra Makeup Mekka, den har jeg ikke prøvd, jeg er 100% trofast mot den på Normal.

Henger meg på denne. Bruker den fra Normal, den er super.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dere som anbefaler krøllkrem og slikt, finnes det uten parfyme og skadelige ingredienser? Setter pris på om noen kan linke til spesifikke produkter. Blir litt overveldet av alt som finnes. 

Anonymkode: 91cd4...f16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som anbefaler krøllkrem og slikt, finnes det uten parfyme og skadelige ingredienser? Setter pris på om noen kan linke til spesifikke produkter. Blir litt overveldet av alt som finnes. 

Anonymkode: 91cd4...f16

Curly girl-metoden har stort fokus på at det ikke skal være skadelige ingredienser. Ville ha prøvd krøllekremen til curl girl fra Normal. Curlings cream er også uten parfyme. Ikke alle produktene i den serien er parfymefrie, men de andre har heller ingen sterk lukt, slik mange frisørsalong-produkter dessverre har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er fornøyd med Cantu serien til min 3 åring. 

Cantu Care For Kids Curl Refresher er en lett fuktspray spesielt utviklet for barns krøller.

https://www.blivakker.no/product/3311254/cantu-care-for-kids-curl-refresher-237ml

Cantu Care For Kids Conditioning Detangler løser opp floker for å redusere slitasje og brudd på hårstråene 

https://www.blivakker.no/product/3209396/cantu-care-for-kids-conditioning-detangler-177ml

Anonymkode: 46276...4b0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 18.52):

For det første så har vi det travelt på morgenen. For det andre så har 3 åringen min skikkelig krøllete hår. Det er ikke bare bare å ta ta en børste og gre håret og sette på en strikk. Dette tar tid! Og det kan også være litt smertefullt for henne pga flokene. 

Vi har bare vanlig hårbørste som kanskje ikke passer til krøllete hår? Jeg trenger tips om produkter jeg kan bruke på henne. Hun liker å ha pynt på håret. Hun vil at jeg skal lage fletter på henne hverdag men dette har jeg ikke tid til 🥺

Anonymkode: 0bcd8...3b5

Kjem håret rett etter hårvask....bruk shampoo sjelden....bruk for det meste balsam ved hårvask....kjøp leave in conditioner.....

Anonymkode: 1192a...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
xQueenKx skrev (23 timer siden):

Ikke gre tørre krøller. Gre det kun når det er vått. Du kommer til å knekke hårstråene hvis du grer dem tørt. Jeg grer mitt med børste kun når jeg vasker det, mens jeg har balsam i det. De andre dagene løser jeg floker med hendene, eller har det i fletter sånn at det ikke floker seg i det hele tatt. De som sier at man bare skal ta seg tid til å gre håret, har ikke krøller, eller skjønner seg ikke på dem. Det tar lang tid å gre krøller hvis de er tørre, og det er i tillegg vondt. Da må man ta seg enda bedre tid. Spesielt hvis du har hatt produkter i det. Anbefaler fletter og bonnet/satengputetrekk på natten. 

Du kan ikke gre det med balsam i! Da kan hun få allergi m.m. Du må jo ha leave in conditioner( den fra L'oreal er bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan bruke noe så enkelt som olivenolje etter du har vasket håret. Det gjorde jeg på min jente. Olivenolje i vått hår hjelper en del når du skal børste. Børstet også hår når det var vått. Da er det også enklere å børste tørt.

Anonymkode: da797...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke gre det med balsam i! Da kan hun få allergi m.m. Du må jo ha leave in conditioner( den fra L'oreal er bra. 

Det var nytt for meg! Leave in er jo uansett også et godt alternativ😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hårolje og børste med naturhår funket veldig bra med jenta vår. Må bruke tid da. Vi koser oss med det på kveldstid. Ga det opp på morgenen, og livet er mye lettere! 

Anonymkode: 2b3bc...06b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Olaplex nr.5 er også helt fantastisk i vått hår. Reddet håret mitt etter en bleke-katastrofe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

1. Stå opp tidligere og gre håret til ungen din. Her i huset er det likestilt med tannpuss, vaske ansikt og ha på rent tøy.

2. klipp håret og gå for en litt mer lett stelt frisyre. 

3. Du har fått mange gode tips til hår stell her. Men forstår ikke hvordan du skal få tid til å styre med alt det, når du ikke har tid til å gre håret en gang. Du kan riktig nok bruke ulike produkter til stell av krøller osv, men du kommer ikke utenom å gre håret daglig. Det er must. 

Anonymkode: 7fb58...1d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor i all verden skal man få allergi av å børste håret når balsamen er i?!

Anonymkode: 733b3...cea

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ikke til en 3-åring!!

Anonymkode: 4bfe5...ade

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 1e1f6...54b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor i all verden skal man få allergi av å børste håret når balsamen er i?!

Anonymkode: 733b3...cea

Sannsynligvis tror personen at tanken var å ikke skylle håret etter børstingen med balsam. Men fremgangsmåten er altså:

1) Vask håret (hvis nødvendig) eller skyll det

2) Ha i hårkur etter vask eller bare balsam om håret bare er skylt

3) La virke litt og bruk grov kam for å gre håret.

4) Skyll ut og tørk uten å gnikke. 

5) Gre eventuelt gjennom med grov kam. Ha i litt krøllekrem og fordel i håret. La helst lufttørke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...