Fru Uperfekt Skrevet 17. januar #21 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): For det første så har vi det travelt på morgenen. For det andre så har 3 åringen min skikkelig krøllete hår. Det er ikke bare bare å ta ta en børste og gre håret og sette på en strikk. Dette tar tid! Og det kan også være litt smertefullt for henne pga flokene. Vi har bare vanlig hårbørste som kanskje ikke passer til krøllete hår? Jeg trenger tips om produkter jeg kan bruke på henne. Hun liker å ha pynt på håret. Hun vil at jeg skal lage fletter på henne hverdag men dette har jeg ikke tid til 🥺 Anonymkode: 0bcd8...3b5 Hvilken hårtype har hun? Har litt samme problem men når de sover med bonnet (nattlue) så holder flettene seg lengre og med løst hår så floker det seg ikke så kraftig som uten. Ellers vil jeg råde deg å investere i skikkelig hårstellsprodukter basert på hårtype (det trenger ikke være dyrt) samt rett shampo og balsam. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xQueenKx Skrevet 17. januar #22 Del Skrevet 17. januar (endret) Ikke gre tørre krøller. Gre det kun når det er vått. Du kommer til å knekke hårstråene hvis du grer dem tørt. Jeg grer mitt med børste kun når jeg vasker det, mens jeg har balsam i det. De andre dagene løser jeg floker med hendene, eller har det i fletter sånn at det ikke floker seg i det hele tatt. De som sier at man bare skal ta seg tid til å gre håret, har ikke krøller, eller skjønner seg ikke på dem. Det tar lang tid å gre krøller hvis de er tørre, og det er i tillegg vondt. Da må man ta seg enda bedre tid. Spesielt hvis du har hatt produkter i det. Anbefaler fletter og bonnet/satengputetrekk på natten. Endret 17. januar av xQueenKx Tilleggssetning 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #23 Del Skrevet 17. januar Masse, masse balsam og leave-in balsam når du vasker håret. Gre gjennom. Helst ikke gre håret ellers. Isåfall bare med skikkelig grovtannet kam. Finnes også silkehetter til å sove med. Anonymkode: ba75b...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 17. januar #24 Del Skrevet 17. januar Aldri børste krøllete eller bølgete hår når det er tørt! Børst/kam vått hår med balsam. Sov med flette for å unngå å måtte dusje hver morgen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #25 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Masse, masse balsam og leave-in balsam når du vasker håret. Gre gjennom. Helst ikke gre håret ellers. Isåfall bare med skikkelig grovtannet kam. Finnes også silkehetter til å sove med. Anonymkode: ba75b...d2b Dette fungerer (kanskje?) på nordisk hår. Anonymkode: dc8bc...e46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #26 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det kommer nok an på håret ellers. Jeg har tynne hårstrå og mye krøller, og må bruke kam i vått hår. Å gre med fingrene går ikke. Anonymkode: 9bbe4...22a Men når du grer så ødelegger du for håret ditt. Håret ditt sin naturlige oppførsel er å krølle seg, og en kams oppgave er å gjøre ting rett. Anonymkode: b4a36...a49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #27 Del Skrevet 17. januar Klipp det kort. Anonymkode: 0dddb...3bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #28 Del Skrevet 17. januar Kjøp produkter for krøllete hår. Flett det om natta for mindre floker Anonymkode: 1deed...96e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #29 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men når du grer så ødelegger du for håret ditt. Håret ditt sin naturlige oppførsel er å krølle seg, og en kams oppgave er å gjøre ting rett. Anonymkode: b4a36...a49 Uten å gre det annenhver dag i dusjen med grov kam, ender jeg opp med uløselige floker og en stor klump med sammenfiltret hår. Anonymkode: 9bbe4...22a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #30 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uten å gre det annenhver dag i dusjen med grov kam, ender jeg opp med uløselige floker og en stor klump med sammenfiltret hår. Anonymkode: 9bbe4...22a Da gjør du noe galt. Hvordan klipper du det, og hva slags produkter og hvor ofte? Og hvordan tørker du det? Anonymkode: b4a36...a49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #31 Del Skrevet 18. januar Vår jente på 2år er veldig glad i å vaske hender. Hun vasker seg mens jeg børster og har i strikk. Ofte en hestehale eller musefletter. Enkelt og raskt. Man kan jo også ha noen gøye badeleker i vasken. Anonymkode: b37ae...696 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #32 Del Skrevet 18. januar Datteren min har afrohår og jeg bruker cantu sjampo og balsam, dette er for krøller og uten parabener og sulfat. Jeg bruker bred tagget kam og en curl lotion. Mellom vask bruker jeg cantu curl refresher. Det hender jeg tar inn litt økologisk kokosolje før hun legger seg på kvelden. Det er viktig å hindre "build up" av kroner og olje, da får ikke vannet trukket inn skikkelig i håret og det blir enda tørrere. Så bruk en cleansing sjampo 1 gang i uken. Jeg vasker håret til datteren min med sjampo kun 1 gang i uken og da bruker jeg Cantu cleansing sjampo. Anonymkode: 0849c...6e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #33 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da gjør du noe galt. Hvordan klipper du det, og hva slags produkter og hvor ofte? Og hvordan tørker du det? Anonymkode: b4a36...a49 Vi har bare forskjellig hår 😉 Ikke alle krøller er like. Vil anta at ditt er tykkere enn mitt. Hvordan vil du beskrive håret ditt? Lufttørker som regel, bruker diffuser noen ganger i året om det er kaldt ute og jeg ikke rekker å lufttørke. Anonymkode: 9bbe4...22a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #34 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi har bare forskjellig hår 😉 Ikke alle krøller er like. Vil anta at ditt er tykkere enn mitt. Hvordan vil du beskrive håret ditt? Anonymkode: 9bbe4...22a Ja,,det er veldig tykt. Sitat Lufttørker som regel, bruker diffuser noen ganger i året om det er kaldt ute og jeg ikke rekker å lufttørke. Ok, min krøllesøster 😊 Anonymkode: b4a36...a49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #35 Del Skrevet 18. januar Etter flokene er borte så fletter du 2 franske fletter og så kan hun bare ligge med di og du slipper å gre mer enn 1-2 g i uka Anonymkode: cb380...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #36 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): For det første så har vi det travelt på morgenen. For det andre så har 3 åringen min skikkelig krøllete hår. Det er ikke bare bare å ta ta en børste og gre håret og sette på en strikk. Dette tar tid! Og det kan også være litt smertefullt for henne pga flokene. Vi har bare vanlig hårbørste som kanskje ikke passer til krøllete hår? Jeg trenger tips om produkter jeg kan bruke på henne. Hun liker å ha pynt på håret. Hun vil at jeg skal lage fletter på henne hverdag men dette har jeg ikke tid til 🥺 Anonymkode: 0bcd8...3b5 Da må dere faktisk stå opp en halvtime tidligere, og legge dere tilsvarende tidligere. Anonymkode: e05f2...c4f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #37 Del Skrevet 18. januar xQueenKx skrev (13 timer siden): Ikke gre tørre krøller. Gre det kun når det er vått. Du kommer til å knekke hårstråene hvis du grer dem tørt. Jeg grer mitt med børste kun når jeg vasker det, mens jeg har balsam i det. De andre dagene løser jeg floker med hendene, eller har det i fletter sånn at det ikke floker seg i det hele tatt. De som sier at man bare skal ta seg tid til å gre håret, har ikke krøller, eller skjønner seg ikke på dem. Det tar lang tid å gre krøller hvis de er tørre, og det er i tillegg vondt. Da må man ta seg enda bedre tid. Spesielt hvis du har hatt produkter i det. Anbefaler fletter og bonnet/satengputetrekk på natten. Jeg har alltid lest at man ikke skal børste håret når det er vått, fordi det skader håret, det er så mange motstridende råd Anonymkode: 7456c...5c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #38 Del Skrevet 18. januar Du får nytt liv når du få deg en floke børste og en balsam spray. Anonymkode: b66f4...265 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #39 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): For det første så har vi det travelt på morgenen. For det andre så har 3 åringen min skikkelig krøllete hår. Det er ikke bare bare å ta ta en børste og gre håret og sette på en strikk. Dette tar tid! Og det kan også være litt smertefullt for henne pga flokene. Vi har bare vanlig hårbørste som kanskje ikke passer til krøllete hår? Jeg trenger tips om produkter jeg kan bruke på henne. Hun liker å ha pynt på håret. Hun vil at jeg skal lage fletter på henne hverdag men dette har jeg ikke tid til 🥺 Anonymkode: 0bcd8...3b5 Om du med din nåværende innstilling på vekkerklokken har for lite tid, så må du stille den tidligere, ts. Det er den enkle og åpenbare løsningen på «dårlig tid». Alle forstår at du ikke har lyst til det, men nå er du voksen, så da gjør du daglig ting du på ingen måte har lyst til, sånn er det bare å være voksen. Forsøk med 30 min. Er det ikke nok? Forsøk med en time. Anonymkode: 8c8c8...497 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #40 Del Skrevet 18. januar Sove med flette i alle fall Anonymkode: cda5e...588 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå