AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:00 #1 Del Skrevet fredag kl 17:00 Når jeg har tatt blodprøve og resultatene foreligger har jeg alltid fått beskjed fra legen om at prøvene varfine, evt lave, forhøyede. Men jeg har aldri fått tallene. Jeg skulle gjerne likt å visst tallene for d vit og b12 for en tid tilbake. Kan jeg bare ringe å spørre helsepersonellet som tar tlf om å få tallene? Anonymkode: 3f2ff...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:01 #2 Del Skrevet fredag kl 17:01 Ja, eller sende legen en melding på Helsenorge om det er et alternativ. Anonymkode: feff3...0e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:05 #3 Del Skrevet fredag kl 17:05 Ja. Men det er ikke sikkert de gir ut per telefon. Hvis legesenteret ditt bruker Fürst, som mange gjør, kan du logge inn på furstpasient og se selv. Anonymkode: 9043b...770 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:09 #4 Del Skrevet fredag kl 17:09 Min sender alltid prøvesvarene mine via Helsenorge. Du kan spørre om din kan gjøre det samme? Anonymkode: 55a1e...7e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:20 #5 Del Skrevet fredag kl 17:20 De fleste av mine prøvesvar ligger på Fürst. Logg inn på www.furstpasient.no og se der. Veldig bra du sjekker tallene selv, har opplevd at mangler faktisk ikke har blitt kommentert. Anonymkode: 68295...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:55 #6 Del Skrevet fredag kl 17:55 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Når jeg har tatt blodprøve og resultatene foreligger har jeg alltid fått beskjed fra legen om at prøvene varfine, evt lave, forhøyede. Men jeg har aldri fått tallene. Jeg skulle gjerne likt å visst tallene for d vit og b12 for en tid tilbake. Kan jeg bare ringe å spørre helsepersonellet som tar tlf om å få tallene? Anonymkode: 3f2ff...dc2 Hva skal du med tallene om du ikke forstår tallenes tale? Ja, du har rett på innsyn i din egen journal med alle vedlegg. Men leger vurderer ulikt, noen pasienter bør ikke få tallene, og de finner vi gjerne igjen i tråder her inne, hvor de ikke forstår tallene og ber om tolking av prøvesvar. Andre forstår hva tallene betyr og hvordan de skal tolkes, de kan godt få tallene. Neste gang du er hos legen så tar du spørsmålet opp med hen slik at hen som kan svare svarer deg. Anonymkode: be197...d4a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:20 #7 Del Skrevet fredag kl 18:20 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva skal du med tallene om du ikke forstår tallenes tale? Ja, du har rett på innsyn i din egen journal med alle vedlegg. Men leger vurderer ulikt, noen pasienter bør ikke få tallene, og de finner vi gjerne igjen i tråder her inne, hvor de ikke forstår tallene og ber om tolking av prøvesvar. Andre forstår hva tallene betyr og hvordan de skal tolkes, de kan godt få tallene. Neste gang du er hos legen så tar du spørsmålet opp med hen slik at hen som kan svare svarer deg. Anonymkode: be197...d4a Hvem har sagt at jeg ikke forstår tallenes tale? Du bør være litt forsiktig med å tillegge folk. Anonymkode: 3f2ff...dc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:20 #8 Del Skrevet fredag kl 18:20 Takk alle for svar:) Anonymkode: 3f2ff...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:36 #9 Del Skrevet fredag kl 18:36 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk alle for svar:) Anonymkode: 3f2ff...dc2 Håper du finner ut av det! Å lære meg å forstå tallene og hvordan man kan ha symptomer når man er i nedre grense av normalen på flere ting, har vært kjempeviktig. Viste seg at jeg hadde funksjonell b12 mangel over mange år, og at jeg hadde behov for injeksjoner. Anonymkode: 68295...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:07 #10 Del Skrevet fredag kl 20:07 Bruker Fürstpasient selv, ellers sender legen min alltid tallene når hun gir tilbakemelding på prøvene (ser ut som copy paste av resutatene, så det tar henne neppe mange sekundene). Anonymkode: 41b93...9c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:40 #11 Del Skrevet lørdag kl 01:40 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvem har sagt at jeg ikke forstår tallenes tale? Du bør være litt forsiktig med å tillegge folk. Anonymkode: 3f2ff...dc2 Hvis du er helsepersonell og ikke får tallene så høres det nokså søkt ut. Det samme gjelder om du ikke for lengst har bedt om å få tallene. Ellers er det en fordel å ikke bruke ord og uttrykk man ikke forstår meningen med i sammenhenger der de blir fullstendig misvisende. Anonymkode: be197...d4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå