Gå til innhold

Kan man klage på at burgeren ikke var helt gjennomstekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er snakk om smash burger. Aldri opplevd at det ikke er helt gjennomstekt før, men som gravid må jeg ta hensyn til det. Det står ingenting på hjemmesiden deres om stekegrad. Etter et kjapt Google-søk står det hos Mattilsynet at det som hovedregel ikke er innafor å selge medium stekt burger. Synes ikke det er OK å betale for noe jeg ikke kan spise, men spørs om de tror meg? 

Anonymkode: 54fbd...7d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, det kan du ikke. Kun kongelige kan det

Anonymkode: 3f017...69f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det kan du ikke. Kun kongelige kan det

Anonymkode: 3f017...69f

Du vet intet om min rojale status, undersått

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor selges denne 😊?

Noen burgerkjeder steiker alltid burgeren til medium, en må spesifikt gi beskjed  hvis en ønsker den gjennomstekt. 

Anonymkode: 658e0...338

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fast food steder ville jeg generelt unngått som gravid. Det er så mye rart der. Blant annet dårlig vasking av salater, som egentlig er skumlere enn litt rått kjøtt. 

Anonymkode: ff24c...69c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvernet kjøtt skal helstekes på grunn av at bakterier kommer på yttersiden av kjøttet.  Biff derimot kan brunes bare på overflaten og så kan den trykt spises.  God biff av vilt steker jeg veldig lite i en blanding av margarin og rapsolje,   mm godt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor selges denne 😊?

Noen burgerkjeder steiker alltid burgeren til medium, en må spesifikt gi beskjed  hvis en ønsker den gjennomstekt. 

Anonymkode: 658e0...338

Har handlet der flere ganger før, så jeg tror ikke det var meningen. En lokal restaurantkjede. Samtidig vet jeg jo at enkelte restauranter bare steker til medium, men de gangene har det pleid å være opplyst om.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fast food steder ville jeg generelt unngått som gravid. Det er så mye rart der. Blant annet dårlig vasking av salater, som egentlig er skumlere enn litt rått kjøtt. 

Tror ikke det regnes som fast food, egentlig. Er en del hakk over BK og McDonalds både på pris og kvalitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har handlet der flere ganger før, så jeg tror ikke det var meningen. En lokal restaurantkjede. Samtidig vet jeg jo at enkelte restauranter bare steker til medium, men de gangene har det pleid å være opplyst om.

Tror ikke det regnes som fast food, egentlig. Er en del hakk over BK og McDonalds både på pris og kvalitet.

Smashburger er fastfood. Og en lokal restaurant som klarer å levere rå kjøttdeig ville jeg aldri stolt på igjen osm gravid. 

Når man steker til medium er det snakk om bedre restauranter. Der kverner man eget kjøtt, eller henter fra anerkjent slakter. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Smashburger er fastfood. Og en lokal restaurant som klarer å levere rå kjøttdeig ville jeg aldri stolt på igjen osm gravid. 

Når man steker til medium er det snakk om bedre restauranter. Der kverner man eget kjøtt, eller henter fra anerkjent slakter. 

Det er ingen automatikk i at smashburger er fastfood, nei. Men du har helt rett i det siste, og jeg kjenner fort forskjell på om kjøttet er hjemmekvernet eller ikke, og det tror jeg ikke gårsdagens burger var. Sender nok inn en klage.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det var på en resturant og du hadde sagt fra med en gsng kunne du nok fått ny, men ba du ol gjennomstekt ?

uansett for sent nå..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
monican94 skrev (3 minutter siden):

om det var på en resturant og du hadde sagt fra med en gsng kunne du nok fått ny, men ba du ol gjennomstekt ?

uansett for sent nå..  

Er takeaway fastfood. Derfor TS må klage i ettertid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du ba ikke om at den skulle være gjennomstekt? Da hadde jeg droppet klage. Det hele virker en smule hysterisk.

Anonymkode: 395a9...342

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du ba ikke om at den skulle være gjennomstekt? Da hadde jeg droppet klage. Det hele virker en smule hysterisk.

Når det er klare anbefalinger mot å spise rått kjøtt som gravid, frister det ikke akkurat å trykke i seg resten av burgeren. Det er ikke å være hysterisk. 

Les gjerne denne fra Mattilsynet som har klare anbefalinger om både stekegrad av kvernet kjøtt og utsatte grupper: https://www.mattilsynet.no/mat-og-drikke/matservering/salg-medium-stekte-hamburgere

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er takeaway fastfood. Derfor TS må klage i ettertid. 

Som sagt er det ikke fastfood bare fordi det er snakk om en smashburger. Den var verken billig eller hurtig servert, og kvaliteten på råvarene er høyere enn typisk fastfood. Det stemmer at det var takeaway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når det er klare anbefalinger mot å spise rått kjøtt som gravid, frister det ikke akkurat å trykke i seg resten av burgeren. Det er ikke å være hysterisk. 

Les gjerne denne fra Mattilsynet som har klare anbefalinger om både stekegrad av kvernet kjøtt og utsatte grupper: https://www.mattilsynet.no/mat-og-drikke/matservering/salg-medium-stekte-hamburgere

Ts skriver medium. Det er langt i fra rått kjøtt.

Medium  er slik alle burgere skal lages, og det er da den smaker best. Jeg hadde klagd om noen gjennomstekte burgeren min.

Har man ikke sagt spesifikt at man vil ha den gjennomstekt så er det nok ingenting å klage på her. De lagde jo burgeren korrekt!

Anonymkode: ed2d6...9a6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts skriver medium. Det er langt i fra rått kjøtt.

Medium  er slik alle burgere skal lages, og det er da den smaker best. Jeg hadde klagd om noen gjennomstekte burgeren min.

Har man ikke sagt spesifikt at man vil ha den gjennomstekt så er det nok ingenting å klage på her. De lagde jo burgeren korrekt!

Anonymkode: ed2d6...9a6

Gravide skal ikke spise medium stekt kjøtt heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du burde ha skrevet kommentar om at burgeren må gjennomstekes da du bestilte.

Anonymkode: 649e5...393

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gravide skal ikke spise medium stekt kjøtt heller.

Nei, men da får du ta ansvar fremover og be om det du vil ha da, i stedet for å klage i ettertid på at de har stekt burgeren slik man SKAL steke burger om ikke annet kreves. Ta det som læring.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var den rå inni? Eller var den rød?

Anonymkode: e40bb...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tviler på at det er noe å klage over, men jeg ville nok ikke ha spist den hvis jeg var gravid. Jeg fikk en burger som var rød/mørkerosa i midten på en restaurant en gang. Hadde vært lite ute og spist og visste ikke at jeg må gi beskjed hvis jeg vil ha maten stekt. De sa at den skal være sånn fordi de kvernet kjøttet selv. Jeg var ikke gravid men  klarer ikke å spise rå kjøttdeig for jeg synes det er ekkelt og ble skikkelig matforgiftet en gang jeg spiste noe som ikke var stekt, så det byr meg imot. Så jeg lot burgeren ligge. God pommes frites da :)

Anonymkode: c1a09...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...