AnonymBruker Skrevet i går, 15:30 #1 Del Skrevet i går, 15:30 Jeg jobber som renholder og har 6 kollegaer. Vi er heldige som har god tid å gjøre jobben. Dette kan vi takke ledelsen for. Det har aldri før vært snakk om å spare på renholdet. Men de siste årene har jo alt blitt dyrere og det merker de også. Så vi har fått beskjed om de skal se på hva som kan spares på. Så kommer problemet. Mine 6 kollegaer bruker mye tid til å ikke gjøre noe. Vi har pause kl 10.30. Da slutter de å jobbe kl 10 og står inne på bøttekott. Så slutter vi kl 15.30, men kl 15 er alle ferdig med å jobbe og sitter å venter til de kan dra. Jeg prøver å si at hvis ledelsen ser dette kan de ta bort 1 stilling og vi må jobbe mer.Ledelsen vil jo spare der de kan. For meg er det ikke problem. Jeg liker å jobbe når jeg er på jobb. Jeg liker ikke å stå å vente eller å ikke gjøre noe. Men de hører ikke. Hva hadde du gjort? Hvordan gjøre de mer oppmerksomme på dette? Anonymkode: b3647...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Dette legges nok merke til. Jeg hadde hatt hovedfokus på å gjøre min jobb, men hadde nok også vært åpen om at det finnes et sparepotensiale i å øke effektiviteten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Det går an å si fra om. Evt hinte til om du kan slutte en time tidligere til sammenligning.. det er jo veldig kjipt når folk ikke jobber og disse finnes overalt, men det er ikke riktig at du skal gjøre mer hele tiden. Samtidig så er det jo ikke sånn at man jobber hardt hver sekund av arbeidsdagen liksom. Hvis ting fortsatt fungerer fint om du også tar disse pausene og det bidrar til en mer avslappende arbeidsdag som gjør at dere kan stå i jobben lenger, så hvorfor ikke? For min del virker renholdsarbeid utrolig tøft fysisk og jeg mener det burde vært stresslesser eller annet godt å ligge på underveis i arbeidsdagen for å avlaste kroppen. Anonymkode: 840f9...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det går an å si fra om. Evt hinte til om du kan slutte en time tidligere til sammenligning.. det er jo veldig kjipt når folk ikke jobber og disse finnes overalt, men det er ikke riktig at du skal gjøre mer hele tiden. Samtidig så er det jo ikke sånn at man jobber hardt hver sekund av arbeidsdagen liksom. Hvis ting fortsatt fungerer fint om du også tar disse pausene og det bidrar til en mer avslappende arbeidsdag som gjør at dere kan stå i jobben lenger, så hvorfor ikke? For min del virker renholdsarbeid utrolig tøft fysisk og jeg mener det burde vært stresslesser eller annet godt å ligge på underveis i arbeidsdagen for å avlaste kroppen. Anonymkode: 840f9...bac Er enig. Ta seg ett 5 minutt no og da er greit. Men ikke hvis 6 stk står å henger i over 1 time hver dag. Og det f eks er støv i krokene her og der Anonymkode: b3647...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå