AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Jeg har nettopp begynt på denne behandlingen, og skal sitte sprøyten hver 4. uke i 6mnd. Siden de ikke klarer å finne ut hva som er gale «der nede» de siste 3 årene, skal jeg no prøve denne behandlingen mot endometriose, selv om de ikke har klart å finne noe som tilsier att jeg har det. Det jeg lurer på da er: hvor ofte sitter du sprøyten? Hvor tid begynte du å merke att den virket? Hadde du mye smerter før du begynte på behandlingen? Mye forbedring i forhold til smerter? Bivirkninger? Anonymkode: 793ee...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Har du prøvd Visanne? Jeg trodde det var greia jeg.. Anonymkode: 8f633...783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Skulle prøve Provera først i 6 mnd, visst det var ingen/lite virkning så skulle annen medisin prøves ut etter det! Ts Anonymkode: 793ee...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har nettopp begynt på denne behandlingen, og skal sitte sprøyten hver 4. uke i 6mnd. Siden de ikke klarer å finne ut hva som er gale «der nede» de siste 3 årene, skal jeg no prøve denne behandlingen mot endometriose, selv om de ikke har klart å finne noe som tilsier att jeg har det. Det jeg lurer på da er: hvor ofte sitter du sprøyten? Hvor tid begynte du å merke att den virket? Hadde du mye smerter før du begynte på behandlingen? Mye forbedring i forhold til smerter? Bivirkninger? Anonymkode: 793ee...11c Hvilket sykehus er det som nå ikke klarer å finne hva som er galt? Er du riktig uheldig med sykehus og lege så ender du opp med et slikt svar, særlig i Helse Vest. Anonymkode: d5a66...d82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Regner med det er "Depo Provera" de har satt deg på ? Jeg har gått mange år på denne (er gammel nok til at det ikke fantes andre alternativer) og måtte slutte på den først i fjor da virkningen begynte å gi seg. Er nå i prosessen med å få fjernet livmor pga blødninger, smerter etc som påvirker såpass i det daglige at det hindrer livsutfoldelse (Visanne og Ryego har liten effekt, har beviselig adenomyose og veldig sterke indikasjoner på endometriose) Sprøytene fungerte inntil nylig utmerket som smertestillende og fjernet effektivt alt av blødninger men vær obs på vektøkning og at den potensielt kan fjerne (veldig) mye seksuallyst. Anonymkode: 8384d...5c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvilket sykehus er det som nå ikke klarer å finne hva som er galt? Er du riktig uheldig med sykehus og lege så ender du opp med et slikt svar, særlig i Helse Vest. Anonymkode: d5a66...d82 Det er dessverre Helse Vest ja, Haukeland sykehus! 😔 vert maks uheldig, med samme lege som dukker opp på en eller annen måte uansett hva, og hvilke, undersøkelser/ vurderinger som blir tatt! Han er høyt respektert i yrket, og vet «alt»!! Anonymkode: 793ee...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Regner med det er "Depo Provera" de har satt deg på ? Jeg har gått mange år på denne (er gammel nok til at det ikke fantes andre alternativer) og måtte slutte på den først i fjor da virkningen begynte å gi seg. Er nå i prosessen med å få fjernet livmor pga blødninger, smerter etc som påvirker såpass i det daglige at det hindrer livsutfoldelse (Visanne og Ryego har liten effekt, har beviselig adenomyose og veldig sterke indikasjoner på endometriose) Sprøytene fungerte inntil nylig utmerket som smertestillende og fjernet effektivt alt av blødninger men vær obs på vektøkning og at den potensielt kan fjerne (veldig) mye seksuallyst. Anonymkode: 8384d...5c5 Jeg måtte fjerne livmoren for snart to år siden pga blødninger i 3 mnd i strekk, pluss helt forferdelige underlivs smerter og andre plager som til slutt gjorde att jeg ble sykemeldt! Etter operasjonen sa legen til meg på telefonen att jeg hadde betennelse i bukhinnen, og slik som det dårlige vevet såg ut på livmoren, kunne også sees på eggstokkene, så det måtte vurderes om de også måtte fjernes, og att dette var mest sannsynlig endometriose. Jeg noterte ned alt han sa til meg da! Prøvene fra livmoren ( ble ikke tatt prøver fra noen andre plasser!!!) var negative! Fant noen polypper, men ikke noe mer en det. I ettertid har legen sakt att han ikke har sakt noe som helst av det han sa til meg på telefonen da!!! Og notert det i journalen att jeg har kommet med disse uttalelsene på egenhånd!!! 😳😠🤬 så nå er jeg kvitt alt i forhold til blødninger, men smertene er blitt verre!! Har hatt forferdelige smerter i over 3 år no, og da utviklet utmattelse og fibromyalgi i tillegg! Har vert til maaaange forskjellige undersøkelser, og har no endelig funnet en gynekolog som tror på meg, hjelper meg, og faktisk ønsker å finne ut av dette! Går på medisiner fra før av som gir dårlig/ lite/ ingen sexlyst….så tror ikke det kan bli så mye verre enn det alle rede er!! 🤣🤪 stakkars mannen min!!! 🫣🤭😄 ts Anonymkode: 793ee...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #8 Del Skrevet 44 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er dessverre Helse Vest ja, Haukeland sykehus! 😔 vert maks uheldig, med samme lege som dukker opp på en eller annen måte uansett hva, og hvilke, undersøkelser/ vurderinger som blir tatt! Han er høyt respektert i yrket, og vet «alt»!! Anonymkode: 793ee...11c Da bruker du fritt sykehusvalg, og ber om bli sendt til Ullevål, for oppfølging der. Det koster deg litt mer i reiseutgifter. Tror du betaler kr. 600 hver vei i egenandel som du ikke får dekket som egenandel. Alternativ kontakt endometrioseforeningen og dem om hjelp og råd. Anonymkode: d5a66...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå