AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:40 #21 Del Skrevet lørdag kl 00:40 Er få som slipper gjennom det nåløyet der desverre. Derav mange langtidssykmeldte og aap - mottaker. Anonymkode: 37886...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodaneida Skrevet lørdag kl 00:45 #22 Del Skrevet lørdag kl 00:45 Vi son allerede har diagnose, men trenger time for å endre styrke på medisiner, får ikke tine en gang.😅 det er det kun psykiater som kan endre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:46 #23 Del Skrevet lørdag kl 00:46 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det slik at man er ganske sikkert garantert plass hos dps om man blir sykemeldt av fastlegen pga psykisk uhelse eller havner på aap? Dps kan vel egentlig ikke gi avslag da? Anonymkode: 3dca9...103 De kan og gir avslag hvis de vurderer det som at de ikke kan bistå deg i situasjonen du er i. Hva den avgjørelsen bygger på er sikkert varierende og omfattende, men jo, du kan definitivt få avslag. Anonymkode: d052f...8c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:49 #24 Del Skrevet lørdag kl 00:49 De eneste som er garantert plass hos dps er de som er til fare for andre mennesker. Anonymkode: 8e062...3c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:58 #25 Del Skrevet lørdag kl 00:58 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De eneste som er garantert plass hos dps er de som er til fare for andre mennesker. Anonymkode: 8e062...3c2 Det er jo ikke sant. De som er til fare for andre mennesker blir ikke sendt til dos hvor de blir en fare for andre pasienter og de som jobber der. De som er garantert plass er de som er alvorlig syke. Fastlegen gjør en vurdering og sender inn tilstandsrapport til dps, som ser nærmere på saken. Anonymkode: 23baf...49c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:59 #26 Del Skrevet lørdag kl 00:59 Jodaneida skrev (13 minutter siden): Vi son allerede har diagnose, men trenger time for å endre styrke på medisiner, får ikke tine en gang.😅 det er det kun psykiater som kan endre. Fastlege kan skrive ut og endre dose på enhver medisin psykiater har skrevet ut. Anonymkode: 23baf...49c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:14 #27 Del Skrevet lørdag kl 01:14 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg mener at dersom legen sykemelder deg for noe som krever behandling, så burde du være garantert den behandlingen. Trenger du behandling får angst bør du få det, trenger du behandling for kreft bør du få det, trenger du behandling for lungebetennelse bør du få det, trenger du behandling for depresjon bør du få det. Er du sykemeldt for noe som ikke trenger behandling er det noe annet, da går man hjem og hviler seg, eller lar kroppen ta seg av det selv. Anonymkode: 57ca8...c9a Men den behandlingen betyr ikke automatisk det Dps, Anonymkode: 1a3e3...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:15 #28 Del Skrevet lørdag kl 01:15 Jodaneida skrev (29 minutter siden): Vi son allerede har diagnose, men trenger time for å endre styrke på medisiner, får ikke tine en gang.😅 det er det kun psykiater som kan endre. Dette stemmer ikke. Anonymkode: 1a3e3...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:02 #29 Del Skrevet lørdag kl 13:02 AnonymBruker skrev (12 timer siden): De som er garantert plass er de som er alvorlig syke. Fastlegen gjør en vurdering og sender inn tilstandsrapport til dps, som ser nærmere på saken. Anonymkode: 23baf...49c Det stemmer ikke. Jeg har en i familien som har slitt med alvorlig psykisk sykdom schizofreni siden hen var ungdom og hen får ikke kommet på dps lenger. Dps har sagt det ikke er mer de kan gjøre da hen ikke blir bedre. Men hen får hjelp i kommunen. Anonymkode: 3dca9...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:03 #30 Del Skrevet lørdag kl 13:03 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det stemmer ikke. Jeg har en i familien som har slitt med alvorlig psykisk sykdom schizofreni siden hen var ungdom og hen får ikke kommet på dps lenger. Dps har sagt det ikke er mer de kan gjøre da hen ikke blir bedre. Men hen får hjelp i kommunen. Anonymkode: 3dca9...103 Hen 💀 Anonymkode: c791b...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:07 #31 Del Skrevet lørdag kl 13:07 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men den behandlingen betyr ikke automatisk det Dps, Anonymkode: 1a3e3...375 Det er greit nok. Jeg forstod det som ts var sykemeldt for noe som gjorde at hen trengte behandling som de får på dps, derfor jeg svarte som jeg gjorde. Jeg mener selvsagt ikke at noen som er sykmeldt med beinbrudd skal automatisk sendes til Dps. Beklager at jeg ikke trodde det var nødvendig å spesifisere det. Anonymkode: 57ca8...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:17 #32 Del Skrevet lørdag kl 13:17 Prioriteringsveilederen styrer opptaket til dps og hvem som gis behandling. Det er ikke mer mystisk enn det. Bare å lese seg opp. Anonymkode: 773a6...f56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:53 #33 Del Skrevet lørdag kl 13:53 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det stemmer ikke. Jeg har en i familien som har slitt med alvorlig psykisk sykdom schizofreni siden hen var ungdom og hen får ikke kommet på dps lenger. Dps har sagt det ikke er mer de kan gjøre da hen ikke blir bedre. Men hen får hjelp i kommunen. Anonymkode: 3dca9...103 Jo det stemmer, men du må forstå at det er forskjell på at Dps er der for de som er alvorlig syke og som på den ene eller andre måten kan dra nytte av behandling versus at alle som har en alvorlig diagnose automatisk får plass ved Dps selv om de ikke vil dra nytte av behandlingen. Anonymkode: 1a3e3...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:54 #34 Del Skrevet lørdag kl 13:54 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er greit nok. Jeg forstod det som ts var sykemeldt for noe som gjorde at hen trengte behandling som de får på dps, derfor jeg svarte som jeg gjorde. Jeg mener selvsagt ikke at noen som er sykmeldt med beinbrudd skal automatisk sendes til Dps. Beklager at jeg ikke trodde det var nødvendig å spesifisere det. Anonymkode: 57ca8...c9a Seriøst. Voksne mennesker burde faktisk kunne oppføre seg saklig i en debatt. Du forstod veldig godt hva jeg mente med at behandling om han var sykemeldt på grunn av psykiske utfordringer ikke nødvendigvis betydde Dps. Anonymkode: 1a3e3...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet lørdag kl 13:54 #35 Del Skrevet lørdag kl 13:54 (endret) Edit: Feil. Endret lørdag kl 13:55 av Rainstorm2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:54 #36 Del Skrevet lørdag kl 13:54 Man kan være sykemeldt uten å være alvorlig psykisk syk. DPS prioriterer de mest alvorligste tilfellene, ikke de som har "vanlig" depresjon. Anonymkode: d51f9...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå