Gå til innhold

17.mai komité og blokkert to foreldre på FB

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For noen siden blokkerte jeg et foreldrepar i klassen etter at de hadde spredd usaklige rykter og baksnakket oss (hadde skjermdumper og bekreftelser fra tredjepart)

Nå skal vi være i samme 17.mai komité og moren er leder og har opprettet en FB-gruppe.

Jeg nekter å avblokke fordi de holder fortsatt på med sine aktiviteter om andre foreldre dessverre. 

Vet ikke helt hvordan FB fungerer men når hun operetter gruppe kan ikke jeg se eller bli medlem?

Anonymkode: 10f35...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er ikke ekspert, men dere kan nok være i samme gruppe. Men noen andre må jo invitere eller legge seg til, for hun vil jo ikke finne deg på FB… og dersom hun har stilt inn slik at hun må godkjenne nye medlemmer så går ikke det. Jeg er også usikker på om hun vil se dersom du kommenterer i innlegg i gruppa? Jeg tror jeg av praktiske årsaker hadde opphevet blokkeringen for de få månedene dette gjelder. 

Anonymkode: 9fd04...64b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde droppet komiteen med god samvittighet om slike folk er ledere!

Anonymkode: c3b77...ff8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud så mye drama. Blokkering på Facebook, hva har det å si liksom. Hev dere over det, opphev blokkering og jobb for at ungene skal få en fin 17 mai. Om de vil baksnakke andre gjør de det uavhengig av om du har blokkert de eller ikke.

Anonymkode: a16e9...1cf

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

#nårdagensungeblirforeldre #drama 

Anonymkode: 0965d...b41

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For noen siden blokkerte jeg et foreldrepar i klassen etter at de hadde spredd usaklige rykter og baksnakket oss (hadde skjermdumper og bekreftelser fra tredjepart)

Nå skal vi være i samme 17.mai komité og moren er leder og har opprettet en FB-gruppe.

Jeg nekter å avblokke fordi de holder fortsatt på med sine aktiviteter om andre foreldre dessverre. 

Vet ikke helt hvordan FB fungerer men når hun operetter gruppe kan ikke jeg se eller bli medlem?

Så voksne dere er. 

Anonymkode: 6d426...cad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

17.mai komité

Hvorfor?

Hvorfor?

Anonymkode: e8b5b...b06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere kan være medlem i samme gruppe men du kan ikke se hennes innlegg og hun ikke se dine( med mindre du unblocker) henne.

helt sikker i mitt svar

Anonymkode: ccef7...415

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde droppet komiteen med god samvittighet om slike folk er ledere!

Ja for all del. Drit i å gjøre din del av en samfunnsoppgave, og lemp mer arbeid over på de andre foreldrene  😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja for all del. Drit i å gjøre din del av en samfunnsoppgave, og lemp mer arbeid over på de andre foreldrene  😂

Ja, faktisk når noen har oppført seg slik ts skriver får kjerringen ta på seg mer ansvar!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kom dere heller av fb og ta planleggingen på andre plattformer. 

Anonymkode: 270c9...ddf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, faktisk når noen har oppført seg slik ts skriver får kjerringen ta på seg mer ansvar!

Så du skal straffe resten av foreldregruppa ( og gjøre det pinlig for barnet ditt) fordi at du har et problem med ett annet menneske? Hva med å være «the bigger person» og stille opp og overse henne ellers? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Om blokkering; det hjelper ingenting, for det finnes tjenester, f eks Instagram viewer, hvor man bare taster inn en persons navn og så får man opp personens profil med innlegg. Man kan t o m se personers storyer via slike tjenester.

Anonymkode: d2116...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Blokkere folk, er du 12 år?

Sier kanskje litt om de andre når det må til.

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Om blokkering; det hjelper ingenting, for det finnes tjenester, f eks Instagram viewer, hvor man bare taster inn en persons navn og så får man opp personens profil med innlegg. Man kan t o m se personers storyer via slike tjenester.

I rest my case, hva med å ikke stalke folk som ikke ønsker kontakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Sier kanskje litt om de andre når det må til.

I rest my case, hva med å ikke stalke folk som ikke ønsker kontakt?

Jeg bare sier at blokkering ikke betyr at du er usynlig, det finnes måter å omgå blokkering hvis man virkelig vil. Evt titte på en story uten å avsløre at man har sett.

Selv er jeg voksen og driver verken med blokkering eller stalking på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er i en situasjon hvor du har satt klare grenser for hva som er akseptabelt, og det er bra. Å blokke noen etter at de har vært usaklige mot deg er en form for selvbeskyttelse – du setter grenser for hva du tillater i ditt liv, og det er helt legitimt. Men nå er du i en setting hvor de fortsatt har en form for makt over situasjonen, og det er et klassisk dilemma: hvordan forholder du deg til dem når du ikke har mye kontroll over omgivelsene?

Med tanke på Facebook-gruppen, så er det sånn at du i praksis kan unngå å bli medlem, men du er fortsatt en del av en større, offentlig dynamikk. Selv om du ikke ser gruppen, betyr ikke det at de ikke eksisterer. Det handler mer om å navigere i en situasjon der du ikke nødvendigvis har kontroll over alles handlinger, men du kan fortsatt velge hvordan du forholder deg til det. Hvis du ikke føler du kan være i samme rom som dem uten å føle at det undergraver deg, er det greit å stå fast på det.

Så spørsmålet er: hvordan vil du bruke din makt her? Du trenger ikke å avblokkere for å leve ditt liv på dine premisser. Men det er også et valg om hvordan du vil bruke din plass i fellesskapet – du kan fortsatt ha en klar holdning, men det er viktig å finne måter å forholde deg til dette på som ikke svekker deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dere kan være medlem i samme gruppe men du kan ikke se hennes innlegg og hun ikke se dine( med mindre du unblocker) henne.

helt sikker i mitt svar

Anonymkode: ccef7...415

Hvis hun oppretter gruppa og er admin vil hun også se folk og innlegg fra folk som har blokkert henne.

Anonymkode: d8725...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...