AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Ungen vår snakker som en bryggesjauer, med rasistiske termer og termer som er krenkende for seksualitetsmangfold. Så ille som det kan bli, og hele tiden. Han er sint hjemme, men vanligvis grei nok på skolen. Dette er ord vi foreldre ikke bruker. Han ble ferdigbehandlet for kreft for to år siden. Han har fatique men er tilbake på skolen. Vi har selvsagt tatt praten, det har ingen effekt. Noen som har råd eller erfaring? Anonymkode: 6c0c0...ee2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden "Du kan banne og steike så mye du vil, trenger og ha behov for, men kun inne på rommet ditt med lukket dør (om dere har mindre barn)". Jeg gikk for: " du kan banne og tøffe deg så mye du trenger her hjemme, men ute i verden skal du snakke og oppføre deg som folk. Gamle og småbarn har ikke behov for å høre på det der, det er rett og slett lydforurensing". Avtalen holder den, banningen tar av her i huset (spesielt om hun har venner på besøk) og jeg overser det glatt. Har tatt dem (ja hele gjengen) ei skrape når de prøvde å spøke om funksjonshemmede og rasisme, der går grensen for meg. Vi hever oss ikke opp ved å trykke ned andre. Men utenom det kan hun banne og styre på (her hjemme). Hun sa det faktisk selv en gang: "et sted MÅ jeg jo få lov til å få det ut". Joda, og det går over når ingen reagerer på det. Vil tro at gutten din har mye vonde, store følelser som må bearbeides. Anonymkode: 61f46...33a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ungen vår snakker som en bryggesjauer, med rasistiske termer og termer som er krenkende for seksualitetsmangfold. Så ille som det kan bli, og hele tiden. Han er sint hjemme, men vanligvis grei nok på skolen. Dette er ord vi foreldre ikke bruker. Han ble ferdigbehandlet for kreft for to år siden. Han har fatique men er tilbake på skolen. Vi har selvsagt tatt praten, det har ingen effekt. Noen som har råd eller erfaring? Anonymkode: 6c0c0...ee2 La meg gjette: Han har smarttelefon og tik tok konto? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden La gutten få være gutt men samtidig må han lære seg at det er en tid og sted for alt. Banning hører til hjemme og i godt selskap og ikke når det er små barn til stede. Det klarer de fint når de er på vei mot tenårene. Er ikke lett å være liten å ha mistet en stor del av livet til sykdom men tror ikke det er hovedproblemet her, han vokser opp og sånn er det. Makavelli skrev (35 minutter siden): La meg gjette: Han har smarttelefon og tik tok konto? La meg gjette, du gir all skyld til sosiale medier? Har du ikke vært ung selv? Vi var små før smarttelefonen og når vi måtte vente 15 minutt på å få opp en internettside. Vi var alle mye ute og lekte når vi var små og det var minimalt med skjerm og språket var JÆVLIG. Vi bannet og steikte som sjømenn, men ikke rundt de voksne og leeeenge før vi var 12. Anonymkode: 7d47e...de2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): La meg gjette, du gir all skyld til sosiale medier? Har du ikke vært ung selv? Vi var små før smarttelefonen og når vi måtte vente 15 minutt på å få opp en internettside. Vi var alle mye ute og lekte når vi var små og det var minimalt med skjerm og språket var JÆVLIG. Vi bannet og steikte som sjømenn, men ikke rundt de voksne og leeeenge før vi var 12. Anonymkode: 7d47e...de2 Jeg viser til innholdet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som har råd eller erfaring? Spør han om hva det betyr, hvert eneste ord og uttrykk. Og spør han hva han ønsker å fortelle ved å bruke de uttrykkene. Slå opp ordene og uttrykkene etterpå, få fakta på bordet. Anonymkode: 76fe2...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden La ham møte folk fra de minoritetsgruppene som kan fortelle ham hvordan de føler det. Inviterer dem hjem. Anonymkode: 5818c...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå