AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #21 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): spørsmålet er vel om en får pasienttaxi fordi hjemturen skal bli mer behagelig og ta kortere tid. Om en har store smerter og skal kjøre en buss som bruker mye lenger tid pluss at man ikke kommer til døra, så vil det bli en tøff tur. jeg har hatt en del operasjoner i tidens løp, pluss mange undersøkelser som har gjort meg ganske sløv. De har vært veldig behjelpelige med å gi meg pasientransport fra sykehuset selv om jeg kunne tatt bussen. Nå i den senere tiden har de ikke tilbudt meg det, og det tror jeg har med økonomiske rammer å gjøre. Kreftpasienter får også pasienttransport, selv om flere sikkert kunne klart bussturen. Anonymkode: b0ecf...467 https://www.adressa.no/debatt/i/W034Qk/nok-er-nok-pasienttransport-i-distrikts-norge-maa-endres Ikke alle kreftpasienter nei. Det er medisinske vurderinger, som er strenge. Anonymkode: b9f67...bc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #22 Del Skrevet 4 timer siden Kjenner til kreftpasienter bosatt i Telemark, som må ta buss (husker ikke hva den bussen heter, kan det være pasientbuss?) til Oslo for behandling. Da må de gå på bussen på morgenen, være med på rundens oppmøteplasser for å hente andre pasienter. Så får pasienten sin behandling, men det kan være alt fra tidlig eller sent etter ankomst. Deretter så tar alle pasientene bussen hjem igjen. Det sier seg selv at for syke kreftpasienter så er dette veldig slitsomt og belastende. Når min far hadde kreft på 80 tallet så fikk han taxi fra Vestfold til radiumen, han var eneste passasjer, han fikk en fast sjåfør og sjåføren ventet på han til behandlingen var ferdig. Så tidene har endret seg veldig, samme med omsorgen for syke mennesker. Anonymkode: 78cf6...e4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #23 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvilke medisinske grupper gir i følge deg rett til drosje? Anonymkode: b0ecf...467 Ingen grupper med unntak av kreftpasienter jeg vet om, men om du av helsemessige grunner ikke kan benytte deg av kollektiv/annen transport. Dette vurderes av lege med mindre det er en åpenbar årsak. Anonymkode: b5f2d...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #24 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjenner til kreftpasienter bosatt i Telemark, som må ta buss (husker ikke hva den bussen heter, kan det være pasientbuss?) til Oslo for behandling. Da må de gå på bussen på morgenen, være med på rundens oppmøteplasser for å hente andre pasienter. Så får pasienten sin behandling, men det kan være alt fra tidlig eller sent etter ankomst. Deretter så tar alle pasientene bussen hjem igjen. Det sier seg selv at for syke kreftpasienter så er dette veldig slitsomt og belastende. Når min far hadde kreft på 80 tallet så fikk han taxi fra Vestfold til radiumen, han var eneste passasjer, han fikk en fast sjåfør og sjåføren ventet på han til behandlingen var ferdig. Så tidene har endret seg veldig, samme med omsorgen for syke mennesker. Anonymkode: 78cf6...e4d Helse-ekspress. Opprettet for å ikke belaste systemet for mye (i kr). Er flere slike rundt omkring. Pasientreiser er veldig strenge (rent nazi) i sine kriterier. Anonymkode: b5f2d...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #25 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): https://www.adressa.no/debatt/i/W034Qk/nok-er-nok-pasienttransport-i-distrikts-norge-maa-endres Ikke alle kreftpasienter nei. Det er medisinske vurderinger, som er strenge. Anonymkode: b9f67...bc4 Det innlegget der irriterer meg! Ingen, absolutt INGEN her til lands har 43 strålebehandlinger sammenhengende..og ved St.Olavs hospital får kreftpasienter med så lang reisevei tilbud om å overnatte på pasienthotellet (noe vedkommende i innlegget ikke informerer om). Hilsen stråleterapeuten. Anonymkode: b78e2...1ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #26 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen grupper med unntak av kreftpasienter jeg vet om, men om du av helsemessige grunner ikke kan benytte deg av kollektiv/annen transport. Dette vurderes av lege med mindre det er en åpenbar årsak. Anonymkode: b5f2d...b6b så det betyr da at de må vise skjønn. At om en person er svimmel og kvalm etter et inngrep, så kan det være en stor belastning å komme seg opp trappa på en buss uten å ramle ned igjen, sitte på en buss over lengre tid samtidig som man spyr hele veien, mens man kunne klart å komme hjem på halvparten av tiden med tilrettelagt transport. Men om de som sitter og bestemmer hvem som kvalifiserer for å spare mest mulig så må de jo gå for rullestolbrukere, folk med krykker, mulitifunksjonshemmede i rullestoler, altså alle de som fysisk sett ikke greier å komme seg hjem med offentlig transpoert og derfor må kjøres til døra. Anonymkode: b0ecf...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #27 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det innlegget der irriterer meg! Ingen, absolutt INGEN her til lands har 43 strålebehandlinger sammenhengende..og ved St.Olavs hospital får kreftpasienter med så lang reisevei tilbud om å overnatte på pasienthotellet (noe vedkommende i innlegget ikke informerer om). Hilsen stråleterapeuten. Anonymkode: b78e2...1ae Hvor mye koster det å overnatte på pasienthotellet? er det inkludert? Anonymkode: b0ecf...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #28 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor mye koster det å overnatte på pasienthotellet? er det inkludert? Anonymkode: b0ecf...467 Usikker på prisen, på om de betaler noe. Vet at de får frokost men at man må dekke middagen selv. Er ikke vi som informerer pasientene om dette så jeg kjenner ikke reglementet på detaljenivå. Men stort sett alle kreftpasienter hos oss som har lang reisevei benytter seg av pasienthotellet. Og så er det alltids noen som heller vil reise hver dag, men disse er jo form til det. Anonymkode: b78e2...1ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 4 timer siden #29 Del Skrevet 4 timer siden Her er ingen "helsebuss". Jeg tar pasienttaxi fra Ahus ganske ofte. Min eks har kjørt meg dit, så har jeg tatt taxi hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå