Gå til innhold

Hva er vanlig i deres barnehage?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen år siden nå, men vi ble alltid møtt på morgnen - og fikk en kjapp rapport ved henting. 

Anonymkode: f7aa5...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Henter ofte 5 over 4. Da er de bare 1 ansatt og gjerne 8 av 9 barn igjen fordi alle blir hentet fra 1545 - 1630 omtrent. Ofte tar de seg likevel tid til å si noe men det er ikke alltid det er tid og det har jeg full forståelse for :) Ser også an antall barn og voksne og hva de gjør før jeg spør om jeg lurer på noe om dagen. Noen ganger forteller de noe om gårsdagen/en annen dag når vi leverer.

Uannsett skriver de nesten hver dag en kort dagsrapport i MyKid-appen og da sier de ofte litt om hva alle har gjort og trekker noen gang frem hva 1-2 barn har gjort spesielt den dagen.

Synes dette er helt fint. Har ikke behov for individuell rapport hver dag om akkurat hva mitt barn har gjort i barnehagen. Veldig hyggelig med den rapporten i MyKid men hadde gått fint om de ikke hadde tid til å skrive så mye hver dag også.

Anonymkode: 1738f...f60

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anononyma skrev (8 timer siden):

Vi får alltid en liten rapport. Om det er hektisk hender det jeg må etterlyse, men da får jeg alltid en liten gjennomgang.

Dette synes jeg du bør kunne be om å få, om du ikke får det ville jeg etterlyst det via FAU eller styrer?

Hvorfor spør du når det er hektisk? Du får jo vite det hvis det er noe spesielt og får vanligvis en rapport. Skjønner virkelig ikke hva folk tenker med av og til...

Anonymkode: 0a946...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi flyttet rett før jul og i den forbindelse byttet treåringen barnehage. Det har gått kjempefint, og vi er hittil godt fornøyde med den nye barnehagen. Det som skiller seg ut fra tidligere, er at de ikke har noen rutine for å gi en liten rapport ved henting. I den forrige barnehagen tok de ansatte seg alltid et minutt eller to for å fortelle hva de hadde gjort på, hva han spiste og ellers om det var noe spesielt. Altså på deres initiativ.

Ble litt overrasket over at det ikke er noe sånt i den nye barnehagen, der sier de bare takk for i dag og hadet, før de går. Det er jo helt greit, bare uvant. Jeg spør hvordan dagen har vært om jeg ser det ikke er veldig hektisk, men får bare til svar at det har gått fint, før de går.

Dette er ikke et innlegg for å klage på de ansatte, bare en observasjon av ulike rutiner i ulike barnehager 😊 Og så lurer jeg på hvordan dette gjøres i deres barnehager?

Anonymkode: 53de9...33d

Har de mykid`? All info står der

\

Anonymkode: b9849...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor spør du når det er hektisk? Du får jo vite det hvis det er noe spesielt og får vanligvis en rapport. Skjønner virkelig ikke hva folk tenker med av og til...

Anonymkode: 0a946...99d

Fordi det er en del ting som er relevant å vite vedr en 2-åring. F.eks hender det de serverer grøt og da spiser han som en liten hest i bhg, veldig greit å vite det når han nekter å spise middag. Samme gjelder søvn og når han sist var på potte (burde jeg f.eks oppfordre til å bruke potte før vi går).

Ber ikke om full rapport på hvilke leker han har lekt med eller hvilke barn som var favoritten i dag, men enkelte ting er faktisk nyttig å vite.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anononyma skrev (1 minutt siden):

Fordi det er en del ting som er relevant å vite vedr en 2-åring. F.eks hender det de serverer grøt og da spiser han som en liten hest i bhg, veldig greit å vite det når han nekter å spise middag. Samme gjelder søvn og når han sist var på potte (burde jeg f.eks oppfordre til å bruke potte før vi går).

Ber ikke om full rapport på hvilke leker han har lekt med eller hvilke barn som var favoritten i dag, men enkelte ting er faktisk nyttig å vite.

Skriver de ikke søvntider i app eller på tavle? Det kan du jo foreslå så de slipper å bruke tid på å informere hver forelder om det. Kan til en viss grad forstå det om potte men det om grøten er da virkelig ikke viktig.. Vil han ikke spise middag nei vel da antar man at barnet ikke er så sulten. Dårlig gjort å kreve at en ansatt skal bruke tid på dette når det er hektisk og de kanskje er alene med mange barn synes jeg..

Har 2-åring selv forøvrig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skriver de ikke søvntider i app eller på tavle? Det kan du jo foreslå så de slipper å bruke tid på å informere hver forelder om det. Kan til en viss grad forstå det om potte men det om grøten er da virkelig ikke viktig.. Vil han ikke spise middag nei vel da antar man at barnet ikke er så sulten. Dårlig gjort å kreve at en ansatt skal bruke tid på dette når det er hektisk og de kanskje er alene med mange barn synes jeg..

Har 2-åring selv forøvrig.

Da synes ikke du det. Jeg synes det er greit å vite. Godt vi er forskjellige. At en ansatt bruker 1 min på å informere om det viktigste går nok aldeles utmerket. Mulig det er forskjell på hva som er hektisk i de forskjellige bhg også. Hos oss er de alltid minst 2 ansatte, men oftest 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har de mykid`? All info står der

\

Anonymkode: b9849...656

Vigilo. Det som står der kommer jo an på hva de skriver.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anononyma skrev (5 timer siden):

Angående mat så burde det ikke spille noen rolle for jeg regner med at du ikke tvinger ham til å spise middag uansett om han ikke har spist så mye den dagen. Barn klarer som oftest fint å regulere slikt selv. Og hvordan i huleste granskauen skal de klare å huske når han sist var på potte, med minimum 9 barn, om de ikke skriver det ned? Og hvis de skriver det ned kan dere sjekke selv. 

Anonymkode: cbf22...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble også fortalt om dagen i den gamle barnehagen. Den nye er helt katastrofe, har ikke rutiner på noen ting. Ped. leder er flink til å følge opp, men er jo ikke på jobb alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Angående mat så burde det ikke spille noen rolle for jeg regner med at du ikke tvinger ham til å spise middag uansett om han ikke har spist så mye den dagen. Barn klarer som oftest fint å regulere slikt selv. Og hvordan i huleste granskauen skal de klare å huske når han sist var på potte, med minimum 9 barn, om de ikke skriver det ned? Og hvis de skriver det ned kan dere sjekke selv. 

Anonymkode: cbf22...437

Han er den eneste som bruker potte så det har aldri vært et problem å få denne informasjonen. Kanskje vår bhg har eksepsjonelt god hukommelse :) jeg står ikke og plager de ansatte på halvtimesvis så du kan slappe helt av. Men å utveksle et ord eller to med de ansatte synes jeg bør være helt naturlig. Går du bare inn, plukker opp ungen og går ut igjen uten et ord du eller? Høres creepy ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får ikke noen spesiell rapport, men hvis det har vært noe spesielt med mitt barn sier de ifra. 
De er flinke til å oppdatere i app’en istedet, og vi har en veldig hyggelig relasjon med begge våre barns avdelinger så vi slår nesten alltid av en prat, uansett. Ikke sikkert det handler om barna i det hele tatt 😅

Elsker virkelig barnehagen til barna våre og synes det er så trist at eldste skal slutte etter sommeren ❤️

Anonymkode: c467b...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det høres ikke bra ut, her ville jeg etterlyst en rapport. 

Anonymkode: ac149...b82

Hvorfor snakker du ikke bare med barnet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Standarden her var "Det har gått fint i dag" hvis barnet var i nærheten av en voksen ved henting.

Det var ofte vikarer på slutten av dagen, som ikke hadde lært seg navn på barna forståelig nok. Vi hentet barna ute. I begynnelsen pleide jeg å somle og henge litt rundt, for jeg har hørt fra andre barnehager at det er vanlig å si noe om dagen. Men det var sjelden noen kom bort til oss når jeg hentet, så jeg gikk etter hvert over til å ta  barnet med meg, sjekket at noen så oss, og så gikk vi bare. Kunne sikkert fått vite noe hvis jeg hadde gått bort til en vikar og spurte, men jeg tenkte at de hadde nok. 

Anonymkode: 010f0...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi får stort sett, "takk for i dag, og hadet bra!" med et smil, og det er også stort sett det jeg ønsker meg. Noen ganger kommenterer de hvis det er noe som har skilt seg ut eller skilt seg fra dagsplanen. Da typisk at barnet spiste tre porsjoner av fiskesuppen, eller barnet har nesten ikke spist noe i dag. Eller det ble ikke tur i dag fordi en ansatt måtte dra hjem, eller at barnet falt ned fra klatrestativet, men skadet seg ikke alvorlig. Noen ganger, om det er rolig og en ansatt har tid og kommer på noe, så får vi en koselig historie eller f.eks. at barnet lekte tannlege i dag med den og den og de ga uttrykk for å ha det veldig gøy. 

Da barna gikk i småbarnsavdeling, kunne vi se i appen når de hadde sovet. Bleieskift/dobesøk kunne vi få informasjon om hvis vi ønsket, og vi takket nei til det. 

Anonymkode: f5821...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er det som stresser meg litt - kan jeg stole på at de forteller om ting som ikke har vært like bra? Jeg må jo bare gå utifra det, men det vet jeg jo ikke. Synes det er påfallende om det ikke har vært NOE å sette fingeren sin på, for det var jo det innimellom i den forrige barnehagen. På en annen side er gutten bår mye gladere etter henting i den nye barnehagen enn han var i den gamle, så det kan jo være at trivselen er såpass mye bedre.

Ser noen her prater om store sammenslåtte avdelinger og sen henting. Jeg henter alltid mellom 15 og 15.30, og barnehagen har i praksis bare en avdeling, så de er alltid sammenslått. Det er kun 20 barn som går der nå, og det er tilsynelatende nok folk på jobb i den tiden jeg henter. Så jeg føler ikke at man kan skylde på det heller.

Ts

Kanskje han er gladere fordi de ansatte ikke avbryter lek og aktivitet hvert 10 minutt for å si hade til barna som går hjem? 

Anonymkode: 7e2da...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje han er gladere fordi de ansatte ikke avbryter lek og aktivitet hvert 10 minutt for å si hade til barna som går hjem? 

Anonymkode: 7e2da...398

Jeg er ikke ts men.. Hvorfor må de avbryte lek? Når jeg hadde barn i bhg-alder og hentet, så hang de ansatte stort sett rundt. De fleste barna lekte uten hjelp fra voksne?

Anonymkode: 010f0...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anononyma skrev (14 timer siden):

Da synes ikke du det. Jeg synes det er greit å vite. Godt vi er forskjellige. At en ansatt bruker 1 min på å informere om det viktigste går nok aldeles utmerket. Mulig det er forskjell på hva som er hektisk i de forskjellige bhg også. Hos oss er de alltid minst 2 ansatte, men oftest 4.

De er to eller 4 sent på ettermiddagen? 

Anonymkode: cced4...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De er to eller 4 sent på ettermiddagen? 

Anonymkode: cced4...b37

Aldri vært der etter 15:30…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Både og. På småbarnsavdelingen kan man alltid lese på lapper hvor lenge de har sovet, samt dorutiner (tisset/bæsja på potte for de som gjør det, evt bleieskift). Når vi henter er de stort sett alltid ute og flere avdelinger samtidig, så det er ikke alltid noen fra "vår" avdeling å prate med. Men om det er det så forteller de alltid litt om hvordan dagen har vært, hva de har gjort og sånt. Om det er noe viktig (f.eks om barnet har slått seg eller det har hendt noe annet) så passer de på at det uansett blir formidla til seinvakt så vi får beskjeden.

Anonymkode: dca2f...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...