AnonymBruker Skrevet 17. januar #1 Del Skrevet 17. januar Vi flyttet rett før jul og i den forbindelse byttet treåringen barnehage. Det har gått kjempefint, og vi er hittil godt fornøyde med den nye barnehagen. Det som skiller seg ut fra tidligere, er at de ikke har noen rutine for å gi en liten rapport ved henting. I den forrige barnehagen tok de ansatte seg alltid et minutt eller to for å fortelle hva de hadde gjort på, hva han spiste og ellers om det var noe spesielt. Altså på deres initiativ. Ble litt overrasket over at det ikke er noe sånt i den nye barnehagen, der sier de bare takk for i dag og hadet, før de går. Det er jo helt greit, bare uvant. Jeg spør hvordan dagen har vært om jeg ser det ikke er veldig hektisk, men får bare til svar at det har gått fint, før de går. Dette er ikke et innlegg for å klage på de ansatte, bare en observasjon av ulike rutiner i ulike barnehager 😊 Og så lurer jeg på hvordan dette gjøres i deres barnehager? Anonymkode: 53de9...33d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 17. januar #2 Del Skrevet 17. januar Vi får alltid en liten rapport. Om det er hektisk hender det jeg må etterlyse, men da får jeg alltid en liten gjennomgang. Dette synes jeg du bør kunne be om å få, om du ikke får det ville jeg etterlyst det via FAU eller styrer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #3 Del Skrevet 17. januar Vi får ofte rapport (noen ganger irriterende lang, siden jeg ønsker å snakke med barnet mitt og ikke de voksne når jeg henter..). Men i tillegg skiver de en oppsummering av dagen som henger på veggen, altså ikke om mitt barn direkte men hva avdelingen har gjort den dagen, kanskje du kunne foreslått det? Typisk oppsummering kan være: "Før lunsj: gymsalen der vi lekte stiv heks og haien kommer, og deretter hadde ballek. Lunsj: fiskekaker med potetmos og erter. Etter lunsj: leste om Tambar og øvde på de engelske ordene for is, snø, votter, etc før alle var ute på ski/akebrett. Mellommåltid: frukt og knekkebrød." Anonymkode: 54d1f...ce3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet 17. januar #4 Del Skrevet 17. januar Der jeg jobber og har jobbet er det vanlig å ta seg tid til foreldrene. Klart det kan hende at enkelte dager skjer det mye akkurat når et barn blir hentet, men vi prøver alltid å få inn noen ord med alle foreldre. Ellers prøver vi alltid å skrive "dagen i dag", hvor vi oppsummerer hva vi har gjort den dagen Du kan jo ta kontakt med ped leder og forklare at du savner dette eller spørre hvordan dagen har vært når du henter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #5 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi får ofte rapport (noen ganger irriterende lang, siden jeg ønsker å snakke med barnet mitt og ikke de voksne når jeg henter..). Men i tillegg skiver de en oppsummering av dagen som henger på veggen, altså ikke om mitt barn direkte men hva avdelingen har gjort den dagen, kanskje du kunne foreslått det? Typisk oppsummering kan være: "Før lunsj: gymsalen der vi lekte stiv heks og haien kommer, og deretter hadde ballek. Lunsj: fiskekaker med potetmos og erter. Etter lunsj: leste om Tambar og øvde på de engelske ordene for is, snø, votter, etc før alle var ute på ski/akebrett. Mellommåltid: frukt og knekkebrød." Anonymkode: 54d1f...ce3 Den forrige barnehagen hadde skriftlig generell rapport hver dag også, men har ikke sett dette hos den nye barnehagen. De legger av og til ut fyldige dagsrapporter på Vigilo med fine bilder, så det er ikke helt blottet for sånt, men det har vært maks en dag i uka hittil. Ikke at bilder er viktige, men det er jo koselig å se. Anonymkode: 53de9...33d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #6 Del Skrevet 17. januar Får alltids en liten rapport om hvordan dagen har vært. Anonymkode: d0efb...b0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 17. januar #7 Del Skrevet 17. januar Huff høres ut som barnehagen der min datter gikk. Dette var 2 barnehagen hun gikk i...vi fikk 95 prosent aldri noe info om dagen. Vi fikk nesten aldri noe voksen som måtte oss ute etc. Om jeg skulle høre hvordan dagen hadde vært møtte jeg finne en på avdelingen og høre . 95 sa de heller aldri hadde til oss eller barnet Den andre barnehagen hun gikk i kom det ALLTID en voksen og møtte oss og fortalte litt om dagen, sa hade hele tiden og var alltid tilgjengelig Jeg ville hørt om dette, jeg klagde på dette litt for seint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #8 Del Skrevet 17. januar Nei ikke i vår, liten privat ute bhg ekstremt fornøyd skal det sies. Var også vant til lang og unødvenig detaljerik fortelling i den gamle de andre gikk i kommunal og stor bhg Anonymkode: b6142...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 17. januar #9 Del Skrevet 17. januar (endret) Ingen rutine på dette, og det går helt fint. Noen ganger står det ting på tavla, andre ganger får jeg et lite minutt. Får dog alltid info om hendelser, f.eks. fall eller konflikter med andre barn som gikk litt langt. Jeg har lite behov for så mye rapportering fra de ansatte. Jeg har stor tillit til dem, og jeg snakker heller med barnet mitt om hva det har gjort. Dessuten finner jeg alltid rom for små samtaler med de faste her og der, fordi det sjeldent er noe "rush" av levering eller henting i bhg vår. Endret 17. januar av Makavelli 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet 17. januar #10 Del Skrevet 17. januar Får stort sett en liten oppsummering av dagen ja, unntaket er hvis jeg henter midt i rushen og den/de ansatte snakker med andre foreldre, da tar jeg bare med meg barnet og sier et raskt hade. I tillegg får vi nyhetsbrev annenhver uke hvor det står hva de har holdt på med den siste tiden og beskjeder for den neste perioden😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #11 Del Skrevet 17. januar Det kommer an på hvor hektisk det er. Er det stille og rolig, får vi alltid en oppsummering. Men veldig ofte er det jo IKKE stille og rolig (både pga mange barn igjen på avdelingen, eller flere foreldre som henter samtidig), og da blir det bare et hadetpåbadet, og så går vi. Vi får alltid ukesbrev, med skriftlig oppsummering av hva de har gjort, da. Jeg skjønner godt at de ikke har tid til å småprate med alle foreldrene, når det gjerne er én ansatt igjen på senvakt, eller en ansatt følger et barn på do, og det er ti-tolv unger igjen som krenger omkring og begynner å bli urolige fordi det nærmer seg hentetid. Anonymkode: a26b0...ba8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #12 Del Skrevet 17. januar Stort sett ikke rapport for er for få på da vi hentr Anonymkode: 94a11...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #13 Del Skrevet 17. januar Jeg jobber i en stor barnehage med lang åpningstid. Vi prøver alltid å gi en tilbakemelding til alle foreldre når de henter. Ideelt sett skal den handle om det enkelte barn, og ikke en generell rappport. I praksis vil foreldre oppleve dette ulikt og det ser vi også i tilbakemeldinger vi får av foreldre. Eks 1: Mira blir hentet hver dag kl 14:30. Foreldre møter ansatte som har vært sammen med Mira gjennom hele dagen, og de er nok voksne på jobb til å gi en hyggelig tilbakemelding om alt det morsomme Mira har sagt og gjort i løpet av dagen. Ikke er det kø med andre foreldre heller. Eks 2: Kari blir hentet hver dag kl 1630 Avdelingene er nå sammen, og alle de voksne som Kari har vært sammen med i dag, har gått hjem. De voksne som er igjen har vært med Kari i 15 min. I tillegg er det kun en voksen til stede, da den andre senvakten rydder, eller bytter en bleie. Barna er slitne, og konflikter dukker opp med en gang man tar oppmerksomheten fra barna. Foreldrene til Kari vil da ha en helt annen opplevelse ved henting enn Miras foreldre. Vi informerer alltid om dette på foreldremøtene, og vi forklarer også at i noen situasjoner må vi prioritere barna fremfor foreldre. Ikke alle foreldre tenker over hvor forstyrrende det er for leken og barnegruppa, når de avbryter eller opptar en voksen for lenge. Vi forteller også at hvis vi er i lek ønsker vi ikke å bli forstyrret. De kan si et stille ha det, og hvis det er noe spesielt de lurer på, så kan de sende en melding som vi kan svare på når det er rom for det. Anonymkode: e7dbb...93f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #14 Del Skrevet 17. januar Alt var elendig i vår forrige barnehage, bortsett fra det. Vår første barnehage gav alltid en liten rapport på hvordan ting har gått. Vi har fått ny barnehage nå og den er mye bedre på alt bortsett fra dette. De har Mykid så jeg foreslo at de kan skrive litt der, men vi får veldig lite info. Jeg savner veldig denne lille kontakten. Anonymkode: 3af83...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #15 Del Skrevet 17. januar Vi gir alltid en liten rapport, men ikke alltid like personlig, av og til bare " i dag har vi hatt om Skinnvotten i samlingen, etterpå gikk vi ut, spiste fiskekaker og brødskiver til lunsj " . Av og til bare " Ida har hatt en fin dag , sovet godt og spist godt " . Men av og til " i dag har Thea og Liva lekt veldig kjekt sammen, de krøp under bordet og lekte at de var pusekatter" . I en av de mest populære barnehagene i byen, får de ingen rapport, bare beskjed om å lese på tavla , en kollega har barnet sitt der. De er en stor barnehage, med 26 barn på stor avdeling. Min barnehage har bare 3 avdelinger. Anonymkode: 2f497...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #16 Del Skrevet 17. januar Vi får ikke noe muntlig rapport ved henting med mindre det har vært noe spesielt. Har barnet slått seg eller noe sånt får vi alltid beskjed. Ellers varierer det fra ansatt til ansatt. En av damene som jobber der liker å skravle i evigheter med foreldrene, en annen forteller hvis det har skjedd noe ekstra morsomt e.l. Mens andre bare forteller om det har skjedd noe spesielt vi bør vite, ellers sier de bare hei og hadet. Har ikke noe imot det. Har det gått bra, så trenger jeg ikke få full rapport om alt de har gjort den dagen. Det er jo hyggelig å slå av en liten prat innimellom ved henting, men jeg ser ikke behovet for det hver dag. På foreldresamtale har vi fått vite at barnet spiser godt, er i godt humør, leker godt, men kan være litt klengete på de voksne. Og det er jo ikke noe som trenger å følges opp. Hadde barnet hatt noe vansker med mat e.l, så hadde jeg ønsket hyppigere oppdateringer. Men her går det stort sett bra, og da stoler vi på at det har gått bra selv om vi ikke får full rapport den dagen. Vi får skriftlig generell rapport på appen hver dag da. Hva de har gjort, hva de har spist. Det blir lagt inn hvor lenge barnet sover, og de legger ut bilder. Det holder i massevis. Anonymkode: 88901...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #17 Del Skrevet 17. januar Om det er det mest vanlige vet jeg ikke, men er sånn i vår bhg. Må alltid spørre, og får bare «Det har vært en fin dag.» tilbake. Også de dagene hvor det kanskje ikke bare har vært greit.. Ingen dags/ukes/månedsrapport ellers heller. Er som en svart boks vi sender barna inn i… Anonymkode: a8f23...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #18 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ingen dags/ukes/månedsrapport Det høres ikke bra ut, her ville jeg etterlyst en rapport. Anonymkode: ac149...b82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #19 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Om det er det mest vanlige vet jeg ikke, men er sånn i vår bhg. Må alltid spørre, og får bare «Det har vært en fin dag.» tilbake. Også de dagene hvor det kanskje ikke bare har vært greit.. Ingen dags/ukes/månedsrapport ellers heller. Er som en svart boks vi sender barna inn i… Anonymkode: a8f23...307 Det er det som stresser meg litt - kan jeg stole på at de forteller om ting som ikke har vært like bra? Jeg må jo bare gå utifra det, men det vet jeg jo ikke. Synes det er påfallende om det ikke har vært NOE å sette fingeren sin på, for det var jo det innimellom i den forrige barnehagen. På en annen side er gutten bår mye gladere etter henting i den nye barnehagen enn han var i den gamle, så det kan jo være at trivselen er såpass mye bedre. Ser noen her prater om store sammenslåtte avdelinger og sen henting. Jeg henter alltid mellom 15 og 15.30, og barnehagen har i praksis bare en avdeling, så de er alltid sammenslått. Det er kun 20 barn som går der nå, og det er tilsynelatende nok folk på jobb i den tiden jeg henter. Så jeg føler ikke at man kan skylde på det heller. Ts Anonymkode: 53de9...33d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 17. januar #20 Del Skrevet 17. januar Får alltid rapport om hva de har gjort, om hen har spist, om det har vært en bra dag, om noe spesielt har skjedd.. i tillegg skriver de en mer generell oversikt over alt de sammen har gjort på MyKid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå