NiceOrNothing Skrevet 9 timer siden #21 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Disse tingene har jeg tenkt mye på og gjort venninnen min klar over. At jeg mest sannsynlig ikke orker. Men vil så gjerne ha en plan B hvis det skulle vise seg at det går veldig bra og jeg føler jeg har energi til det og baby har det greit med at jeg er borte litt Anonymkode: f3564...a93 Dette tenker jeg er best å ta stilling til etter baby er født . Mange nybakte mødre ønsker ikke å forlate baby noe særlig første ukene . Ingen vits å hype hverken deg selv eller venninnen i hvilken grad du deltar . Time will show . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #22 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, ikke gjør det!! Du vet ikke hva slags baby du får, amming og nattevåk krever ditt den første tiden. Hvis hun absolutt skal ha deg til å fikse en fest for henne så går hun utsette det i 6 mndr eller lign Anonymkode: 9ba2d...c31 Hvorfor bør hun ikke gjøre dette? Hun må jo uansett se det an hvordan babyen er når den tid kommer.... Hun må jo ikke bestemme seg nå. Hun spør om det er innafor hvis alt det andre klaffer. Og det må jeg si at det er det! Anonymkode: 1cb71...169 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #23 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har også lest at man ikke skal være borte fra baby mer en så mange måneder baby er. Altså 1 time hvis den har fylt 1 måned osv. men når babyen har en far som også har tatt permisjon di ukene. Og babyen da er like trygg på han som meg da han holder og bysser like mye på barnet i løpet av døgnet som meg. Da holder det vel at en av foreldrene er hjemme? Jeg har tenkt regelen om Max en time gjelder for Max en time skal baby være borte fra sine vanlige trygge omsorgspersoner. Men da er jo far der så da vil vel det gå greit? Anonymkode: f3564...a93 Ja, for så vidt enig, men sover babyen, så merker jo ikke den at hun er borte... Hun sier jo selv at hun har planer om å komme hjem jevnlig osv. Vi må ikke bli hysteriske. Anonymkode: 1cb71...169 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #24 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du aner ikke hvilken form verken du eller baby er i på det tidspunktet. Da baby var 4 uker pumpet jeg hver 3. time døgnet rundt i tillegg til amming og flaskemating. De fleste er heldigere enn meg, men de færreste prioriterer fest med en nyfødt. Anonymkode: dcb8a...731 Enig i dette, men noen har barn som sover mye, og da er jo ikke det noe problem. Man må jo ikke drikke, og er en i nærheten hele tiden, så må jo det bli opp til mor selv hva hun kan/orker der og da. Men, det er ingenting galt med å delta på en fest, hvis en føler for det, og barnets behov blir ivaretatt! Folk som har eldre barn, må jo også gjerne prioritere eldre barn innimellom selv med nyfødt... Det tåler barnet, og det tåler nok at mor deltar på en fest uten alkohol også, med jevne besøk hjemme osv. Anonymkode: 1cb71...169 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 9 timer siden #25 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette må du ta som det kommer. Dersom alt går greit og du har lyst og anledning, er det selvfølgelig greit å lufte seg et par timer mens barnet er med far. Du er ikke nødt til å stå over vugga og overvåke babyen. Men, ta høyde for at når tiden kommer er det ikke sikkert du har hverken lyst eller overskudd, selv om det teknisk sett hadde gått. Anonymkode: 225b2...cec Dette. Ikke tilby deg å arrangere festen, men si at du kommer hvis alt går bra og du føler deg i form til det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 8 timer siden #26 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men jeg er gravid og på tidspunktet hun har bursdag er nok barnet mellom 2 og 4 uker gammel mest sannsynlig. Jeg tenker da selvfølgelig ikke å dra på festen hennes hvis jeg er veldig utslitt og har en baby som roer seg kunn hos meg. Men tenkte å ta med baby for å hjelpe henne å pynte lokalet for så å dra hjem igjen… men spørsmålet mitt er egentlig: Hvis jeg har en baby som roer seg greit hos pappaen sin og ikke får kluss i rutinen hvis jeg drar ut en tur. Er det innafor å pumpe melk, dra på festen til min veninne og heller dra litt til og fra resten av kvelden? Off, du kommer til å få et hardt møte med virkeligheten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #27 Del Skrevet 7 timer siden Det er ikke lurt å planlegge for det. Du kan også tro dagen før at det skal gå fint fordi baby da kanskje spiser 1 time om gangen med et par timer mellomrom, men plutselig starter økedøgnet midt på natten og du er stuck med en baby på puppen nærmest 24/7 opp til flere dager, og helt frynsete. Det er også viktig å la baby være så mye på puppen som den vil når det er økedøgn fordi det øker melkeproduksjonen din. Det skal også sies at du aner ikke hvordan fødsel blir. Du kan revne masse og ha mye plager, eller måtte ta keisersnitt og dermed ikke engang kunne løfte noe mer enn babyen din (altså max 5 kg) i 6 uker, og du kan absolutt ikke ordne med en fest med et stort operasjonssår på magen. Jeg skulle i utg.punktet føde vanlig, men ble hastesnitt på meg likevel og jeg fikk masse smerter bare av å gå opp og ned trappa og sette på en klesvask de første 4 ukene. Anonymkode: 88c2d...bea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #28 Del Skrevet 6 timer siden Dersom du er i form til det ser jeg ingen problemer med det. Ikke alle er fullstendig ødelagt og blør masse to uker etter fødsel. Selv brukte jeg helt vanlige bind etter noen dager. Ser ikke hva som er galt med at babyen er alene med far noen timer, om han er deltakende fra start, som han bør være. Om du ikke får pumpet er det ingen krise å om far gir litt mme heller, det er faktisk enklere å få babyen til å ta flaske jo yngre de er. Anonymkode: 6f564...06e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå