Gå til innhold

Skal jeg ta kontakt igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, casual er casual, da avtaler man treff når man er kåt og thats it.

Anonymkode: 630dc...49e

Jeg hadde i lengre tid en casual relasjon. Vi møttes alt fra 1 gang hver 4. måned til 3 ganger i uka, alt ettersom. En gang gikk det vel nærmere 6 måneder også. Så det var ikke noe «system» i møtene, slik jeg opplever at TS ønsker. Enig med deg - man tar kontakt hvis man er kåt (og ikke har noen andre man dater). 

Anonymkode: 61a74...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Okay, men jeg tenkte at det var greit med en viss form for forutsigbarhet…

Anonymkode: 738c6...08b

Det er hele poenget med casual, å ikke kaste bort tid på snakking med noen man uansett ikke vil ha noe mer med. Vet med en gang om hun har potensiale og hadde aldri foreslått noe casual om jeg ville finne ut av noe mer.

Hadde takket høflig nei til videre treff om du hadde tekstet meg når det er avtalt det motsatte. Nå virker det jo som du ikke helt vil ha det casual i og med at du vil lage egne spilleregler, kan det være ryddig å informere om det og takke for deg. Det er forresten sykt irriterende når damer sier at de vil det fordi de tror at det kan bli noe mer, det slutter alltid med drama som kunne vært unngått om man var ærlig. Tro det eller ei, vi synes aldri det er gøy å såre noen, det er derfor man blir enige om rammene og gir det en merkelapp. Har du først havnet i casual-kategorien er det null forventninger og kun sex når det passer som gjelder, kaster ikke bort tid på kommunikasjon som ellers kunne gått til å finne noe seriøst.

Anonymkode: 69bd2...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg hadde i lengre tid en casual relasjon. Vi møttes alt fra 1 gang hver 4. måned til 3 ganger i uka, alt ettersom. En gang gikk det vel nærmere 6 måneder også. Så det var ikke noe «system» i møtene, slik jeg opplever at TS ønsker. Enig med deg - man tar kontakt hvis man er kåt (og ikke har noen andre man dater). 

Anonymkode: 61a74...9e2

TS her!

Okei, men man har vel noen regler? Sånn at man ikke har to ulike forventninger når det kommer til kommunikasjon og treff….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS her!

Okei, men man har vel noen regler? Sånn at man ikke har to ulike forventninger når det kommer til kommunikasjon og treff….

Nei. Skjønner du ikke hva casual betyr? 

Anonymkode: 630dc...49e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS her!

Nei, det er jo hele poenget at det ikke er regler som er satt i system. Selve definisjonen på casual er at man tar kontakt når man føler for det.

Sånn typ, jeg kjeder meg og har ingen planer for helga, kanskje jeg skal spørre T om vi skal finne på noe (les ha sex og kanskje ha take-away)

Anonymkode: 58b7f...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner det nå! Men jeg tror også sånne uforpliktende ting/ fwb kan se ulikt ut! Det spørs på de to personene som er involvert i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Skjønner det nå! Men jeg tror også sånne uforpliktende ting/ fwb kan se ulikt ut! Det spørs på de to personene som er involvert i det.

Ser ikke sånn ut, det beviser du allerede i neste setning. Du kan tro hva du vil men da kommer kjærlighetslivet til å bli slitsomt.
Hele konseptet er jo basert at man skal slippe å tro eller tenke på den andre personen, det er akkurat den variabelen som er den store forskjellen på dette og alle andre relasjoner du har. Ta med deg  det videre og ikke gå inn i sånt fremtiden, her har du allerede tapt.

Kjenner ingen som vil bygge noe seriøst med damer vi allerede har hatt noe casual med, trist men sant. For å høres litt mindre ufin ut må det poengteres at jeg ikke dømmer noen som har casual sex, men at du allerede er vurdert og plassert i den boksen på grunn av andre faktorer. Hadde du vært en kandidat for noe mer hadde jeg aldri latt deg bli noen jeg gjør en byttehandel med. Tenk på dette som business-sex som passer for noen men ikke alle, og være ærlig med han. Eller kanskje med deg selv først. Du er sikkert drømmedama for noen her ute, men du kan krysse denne karen av lista.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ser ikke sånn ut, det beviser du allerede i neste setning. Du kan tro hva du vil men da kommer kjærlighetslivet til å bli slitsomt.
Hele konseptet er jo basert at man skal slippe å tro eller tenke på den andre personen, det er akkurat den variabelen som er den store forskjellen på dette og alle andre relasjoner du har. Ta med deg  det videre og ikke gå inn i sånt fremtiden, her har du allerede tapt.

Kjenner ingen som vil bygge noe seriøst med damer vi allerede har hatt noe casual med, trist men sant. For å høres litt mindre ufin ut må det poengteres at jeg ikke dømmer noen som har casual sex, men at du allerede er vurdert og plassert i den boksen på grunn av andre faktorer. Hadde du vært en kandidat for noe mer hadde jeg aldri latt deg bli noen jeg gjør en byttehandel med. Tenk på dette som business-sex som passer for noen men ikke alle, og være ærlig med han. Eller kanskje med deg selv først. Du er sikkert drømmedama for noen her ute, men du kan krysse denne karen av lista.

Er så enig med deg. Jeg brant meg på dette. Hadde en FWB i flere år, jeg fikk følelser det ble slutt for noen uker siden og sitter her med kjærlighetssorg. Jeg gjør det aldri igjen. Han er lykkelig og fortsetter din ferd med andre damer på jakt etter den rette. 

TS: tenk godt over hva slags forhold du er ute etter. Det er flere menn der ute som kan matche deg 

Anonymkode: 40af8...0f8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du vurdert om det er noe med denne mannen som gjør deg usikker? Jeg har opplevd menn jeg finner roen med som jeg kan snakke med hver åttende uke og det fungerer veldig fint. Jeg har opplevd menn som gjør meg engstelig selv om vi har hatt kontakt annenhver dag og jeg har klamret meg litt til dem med håp om at de skal «levere» det jeg trenger. Det er ofte da jeg opplever at angsten og katastrofetankene kommer. Det er noe med væremåten deres som ikke har vært godt for meg og jeg har måtte jobbe veldig med å si: dette er en relasjon som ikke er bra for meg. Nå gjør jeg ikke sånn casual som du gjør, men om jeg skulle gjort det så hadde jeg fortsatt trengt en som jeg trives med, som jeg liker å snakke med, som jeg føler meg trygg på. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er så enig med deg. Jeg brant meg på dette. Hadde en FWB i flere år, jeg fikk følelser det ble slutt for noen uker siden og sitter her med kjærlighetssorg. Jeg gjør det aldri igjen. Han er lykkelig og fortsetter din ferd med andre damer på jakt etter den rette. 

TS: tenk godt over hva slags forhold du er ute etter. Det er flere menn der ute som kan matche deg 

Vi er mange som har brent oss på dette. 

Jeg tenkte også det var så greit med noe uforpliktende da jeg var kommet ut av ett lengre forhold. For jeg var ikke emosjonelt tilgjengelig selv. 

Problemer er at jeg ikke klarer det over tid, for jeg får så lett følelser. Når man da har valgt seg en annen emosjonelt utilgjengelig partner så går det så og si aldri bra! 

Jeg ønsket med andre ord ikke noe casual eller noe uforpliktende, det jeg faktisk ønsket meg var ett forpliktende forhold som utviklet seg sakte. 

Ville ikke vert forundret om TS også ender opp på den konklusjonen før eller senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blått skrev (2 minutter siden):

Har du vurdert om det er noe med denne mannen som gjør deg usikker? Jeg har opplevd menn jeg finner roen med som jeg kan snakke med hver åttende uke og det fungerer veldig fint. Jeg har opplevd menn som gjør meg engstelig selv om vi har hatt kontakt annenhver dag og jeg har klamret meg litt til dem med håp om at de skal «levere» det jeg trenger. Det er ofte da jeg opplever at angsten og katastrofetankene kommer. Det er noe med væremåten deres som ikke har vært godt for meg og jeg har måtte jobbe veldig med å si: dette er en relasjon som ikke er bra for meg. Nå gjør jeg ikke sånn casual som du gjør, men om jeg skulle gjort det så hadde jeg fortsatt trengt en som jeg trives med, som jeg liker å snakke med, som jeg føler meg trygg på. 

Tror du er inne på noe viktig her! 

Det er sånne forhold som får en hektet. Når en blir usikker og overtenker, prøver å tilpasse seg den andres behov fremfor å fokusere på hva en selv vil ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi er mange som har brent oss på dette. 

Jeg tenkte også det var så greit med noe uforpliktende da jeg var kommet ut av ett lengre forhold. For jeg var ikke emosjonelt tilgjengelig selv. 

Problemer er at jeg ikke klarer det over tid, for jeg får så lett følelser. Når man da har valgt seg en annen emosjonelt utilgjengelig partner så går det så og si aldri bra! 

Jeg ønsket med andre ord ikke noe casual eller noe uforpliktende, det jeg faktisk ønsket meg var ett forpliktende forhold som utviklet seg sakte. 

Ville ikke vert forundret om TS også ender opp på den konklusjonen før eller senere. 

Ja, det er så utrolig vondt. Jeg tenker akkurat det samme som deg. Det begynte som deg og det utviklet seg for min del. Nå vet jeg iallefall at jeg ikke skal repetere og gleder meg til å finne den rette med tiden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blått skrev (1 time siden):

Jeg tror bare at jeg er veldig people pleaser. Tilpasser meg veldig den andres behov. Uansett om det er casual eller forpliktende.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror bare at jeg er veldig people pleaser. Tilpasser meg veldig den andres behov. Uansett om det er casual eller forpliktende.

Det har jeg også vært ...har jobbet har med meg selv og gar funnet en balanse og er bevisst på mine egne behov..dette personlighetstrekket bunner i tidligere erfaringer. Dersom dette er plagsomt vil jeg anbefale deg en time eller to med en fagperson. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det har jeg også vært ...har jobbet har med meg selv og gar funnet en balanse og er bevisst på mine egne behov..dette personlighetstrekket bunner i tidligere erfaringer. Dersom dette er plagsomt vil jeg anbefale deg en time eller to med en fagperson. 

Har vært i behandling tidligere for anoreksi. Så det å være people pleaser er ofte noe dom hører med…

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her!

Du har misforstått hva folk flest legger i casual.

Anonymkode: 42946...d6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tilpasser meg veldig den andres behov. 

Jeg har vært people pleaser selv. Jeg ødela meg selv i forsøk på å tilfredsstille min mor, gikk ut i verden som voksen og var så vant til å bli skreket til bare for å være i live, at jeg alltid gjorde som jeg fikk beskjed om. Det var det som gjorde meg så usikker i sånne relasjoner som det her, når folk ble stille, fordi jeg trodde jeg ikke var bra nok og det gjorde vondt. Nå føler jeg mer at jeg har funnet litt roten i livet og en bedre balanse med at det er greit at jeg kan ha meninger og følelser også 😊 men det tok tid å komme ditt og akseptere at jeg fikk lov til det. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har vært i behandling tidligere for anoreksi. 

🫂❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her!

Du er jo en likeverdig part i denne reaksjonen, så dersom du ønsker en mer tydelig definering kan du be om det. DERSOM han tar kontakt igjen. Dersom han ikke gjør det har du allerede svaret ditt. Men dersom han nå tar kontakt er du i din fulle rett til å spørre om dere har like definisjoner av casual , og da evt takke nei dersom det blir for lite for deg 😊 du behøver ikke gå med på det han ønsker dersom det er feil for deg ❤️

Anonymkode: 76c97...5df

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har vært i behandling tidligere for anoreksi. Så det å være people pleaser er ofte noe dom hører med…

❤️❤️ klem til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...