Gå til innhold

Han syntes ordene "jeg elsker deg" blir litt store og unaturlige

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Og kjærlighetsspråk-tøvet er misforstått. Mange bruker dette amerikanske tøvet for å trumfe gjennom SIN væremåte. "Jeg gir deg ikke blomster og bursdagsgaver, fordi dette ikke er MITT kjærlighetsspråk". "Jeg kommuniserer ikke med deg, fordi dette ikke er MITT kjærlighetsspråk". Hele poenget med det amerikanske tøvet, derimot, er det motsatte - du skal møte partneren på HANS/HENNES kjærlighetsspråk, ikke trumfe gjennom DITT i alle situasjoner. Jeg gir bursdagsgave til mannen min fordi HAN setter pris på det. At jeg selv driter i alt av gaver og ikke føler meg mer eller mindre verdt av å bli feiret, kan ikke bety at jeg skal drite i feiring og gave til min mann - hans kjærlighetsspråk er blant annet oppmerksomhet på dagen hans. Og da skal jeg møte ham på det.

Anonymkode: e4773...bb8

Enig og samme her! Jeg gjør slike ting for mannen min fordi han liker det, ikke nødvendigvis fordi det er naturlig for meg. 

Samme når det kommer til "jeg elsker deg". For ham var det veldig enkelt og naturlig å si i starten, men for meg føltes det litt svulstig og voldsomt den gangen, selv om jeg virkelig elsket ham. Likevel sa jeg det alltid tilbake når han sa det, fordi det var viktig for ham å høre, og viktig for meg å gi ham den bekreftelsen. Etter hvert kom jeg over kneika og det føltes helt naturlig å si, sånn at jeg også begynte å si det først. Man gjør slike ting for den man elsker, og jeg synes det er feigt å la være fordi det ikke er en naturlig del av ens "kjærlighetsspråk". Man må ofre seg litt.

Anonymkode: d2b8c...d12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg setter faktisk pris på at min man gjør "helt vanlige ting" og viser kjærlighet gjennom det. 
Som å kjøpe med noe han tror jeg har lyst på, selv om jeg ikke ba om det. (Blomster, sjokolade, noe middag jeg liker godt, favorittpålegget, favorittjuicen...) 
Eller ved å gjøre ting som uansett må gjøres, men som han vet jeg misliker, slik at jeg slipper å måtte gjøre dem. (Vaske do, fylle bensin, vaske kjeler og klippe gress.) 

Jeg tenker at så lenge man gjør dette gjensidig, og begge gjør handlinger (også hverdagslige) som har som intensjon å gjøre hverdagen bedre for den andre, så er det også en form for kjærlighetserklæring. 

Jeg snakker da ikke om de mennene som tror at de "hjelper til" hjemme, og egentlig ikke har ansvaret fra før. Men om de som tar sin andel, men også passer på å la partneren slippe å gjøre ting partner ikke liker.

Anonymkode: bc5e0...287

Det du forklarer er helt vanlig når man lever sammen og viser ikke kjærlighet. Kun gjensidig respekt. Kunne gjort det samme om jeg bodde med ei venninne. Om jeg visste at hun hatet å henge opp klær, så hadde jeg gjort det for å glede henne. 

Beklager men det er ikke kjærlighet. Det er ikke noe du kun kan dele med den ene viktigste personen i livet ditt. Det der er normale handlinger man kan gjøre for alle. 

Anonymkode: bfba8...18c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer på ts, hvor ny er kjæresten for deg? Har du møtt venner og familie av han? Har du vært hos han på lengre overnattinger? Har du vært med i familieselskap? Har du møtt barnet hans? Hvordan er resten av livet som kjæresten hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras

Bare å fortsette å si det så vil det bli mindre kleint etterhvert for begge parter. 

Det er jo mye i livet som er kleint men som man venner seg til. Det er bare et ord, det er ikke en frykt man skal overkomme, det er ikke farlig med litt klein følelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det du forklarer er helt vanlig når man lever sammen og viser ikke kjærlighet. Kun gjensidig respekt. Kunne gjort det samme om jeg bodde med ei venninne. Om jeg visste at hun hatet å henge opp klær, så hadde jeg gjort det for å glede henne. 

Beklager men det er ikke kjærlighet. Det er ikke noe du kun kan dele med den ene viktigste personen i livet ditt. Det der er normale handlinger man kan gjøre for alle. 

Nettopp. Jeg bodde sammen med to ganske så ukjente mennesker på ei hytte i forbindelse med et idrettsarrangement. På grunn av deres spesialitet, hadde de lengre vakter enn meg, og jeg laget gjerne mat til de kom tilbake, og lot særlig den ene sove lenger enn jeg gjorde selv (tok en del av hans skift). Det betyr ikke at jeg elsket eller viste kjærlighet til to eldre menn, som jeg så for første gang da jeg kom dit, og som jeg mest sannsynlig ikke vil se igjen. Nestekjærlighet, ja, men ikke kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
issoras skrev (Akkurat nå):

Bare å fortsette å si det så vil det bli mindre kleint etterhvert for begge parter. 

Det er jo mye i livet som er kleint men som man venner seg til. Det er bare et ord, det er ikke en frykt man skal overkomme, det er ikke farlig med litt klein følelse. 

Han har et barn, han bør jo ha hørt det før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest issoras

Skjønner ikke hva det har med mitt svar å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ei venninne som er 100% alene med et barn og i blant får jeg høre at hun glemte noe på butikken eller gikk fortere tom for en vare. Hun kan ikke bare reise på butikken å handle når barnet er lagt heller. Jeg var ute å kjørte, det er 30 min kjøring til henne. Jeg tok med meg varene og møtte opp som en overraskelse til henne. Hun var ikke forberedt i det hele tatt. Dette gjorde jeg for å glede henne, ikke av kjærlighet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
issoras skrev (Akkurat nå):

Skjønner ikke hva det har med mitt svar å gjøre? 

Har han hørt det før så er det ikke så kleint, da vet han at ordet ikke er farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Hvis han ikke elsket moren til barnet, så har han kanskje heller ikke hørt det tilbake før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

😆 Jeg er bare så forelsket at det er vanskelig å ikke boble over. Har lyst å snakke om ham konstant. Litt sånn som nybakte mødre, har ikke syn for annet og, tenker at alle syntes det de selv er opptatt av er like viktig som dem selv 😆😆

Ts.

Anonymkode: d0c42...d38

Du bobler over. Han gjør ikke det. Slik du beskriver ham er antagelig ikke virkeligheten, det er bare slik du ønsker det skal være. 

Anonymkode: 37375...f2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ei venninne som er 100% alene med et barn og i blant får jeg høre at hun glemte noe på butikken eller gikk fortere tom for en vare. Hun kan ikke bare reise på butikken å handle når barnet er lagt heller. Jeg var ute å kjørte, det er 30 min kjøring til henne. Jeg tok med meg varene og møtte opp som en overraskelse til henne. Hun var ikke forberedt i det hele tatt. Dette gjorde jeg for å glede henne, ikke av kjærlighet. 

Nei da, ifølge enkelte her så er du dypt forelsket i venninna, og viser dette med handlinger :D :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras

Har han hørt det før så er det ikke så kleint, da vet han at ordet ikke er farlig. 

Ts sier jo at det er kleint. Hva med å forholde seg til det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ord er ikke farlig. Punktum. Det er våre forknytte forestillinger om ord og ordenes virkning, som gjør dem farlige. På samme måte som edderkopper og klovner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du vært hjemme hos han? 

Hva tenker du på?

Hvis jeg kjenner ham godt nok til at jeg elsker ham så har jeg selvfølgelig vært ham ganske nær, over tid.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg vet ikke. Hvis man ikke er følelsesmessig avstumpet, så vet man det som regel. At en far tar vare på sitt barn og stiller opp for barnet, betyr bare at han er en ansvarlig far som elsker BARNET. Det betyr ikke at han noen gang har elsket mor - han sier jo selv at han aldri har følt det før, og ikke har elsket før. Da begynner jeg å lure hvorfor han fikk barn med ei kvinne han ikke elsket. På grunn av den biologiske klokka? Eller var han kåt, så ble hun gravid?

Jeg er enig i at man bør vite om man har elsket noen. Og jeg vet han har sin historie. Jeg har jo kjent ham før også. Han sier han er usikker på om han har elsket tidligere og sier han har hatt for lave forventninger til følelser i et forhold, og slått seg til ro i et kort og et langt forhold selv om de intense følelsene nok ikke var helt der han nå tenker de burde være. Jeg har jo mine årsaker til at mitt forrige forhold også røk. Jeg har jo lært av det jeg også. 

Ang å få barn med noen man ikke elsker, så har nå det skjedd mange som har fått barn. Særlig som unge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Og kjærlighetsspråk-tøvet er misforstått. Mange bruker dette amerikanske tøvet for å trumfe gjennom SIN væremåte. "Jeg gir deg ikke blomster og bursdagsgaver, fordi dette ikke er MITT kjærlighetsspråk". "Jeg kommuniserer ikke med deg, fordi dette ikke er MITT kjærlighetsspråk". Hele poenget med det amerikanske tøvet, derimot, er det motsatte - du skal møte partneren på HANS/HENNES kjærlighetsspråk, ikke trumfe gjennom DITT i alle situasjoner. Jeg gir bursdagsgave til mannen min fordi HAN setter pris på det. At jeg selv driter i alt av gaver og ikke føler meg mer eller mindre verdt av å bli feiret, kan ikke bety at jeg skal drite i feiring og gave til min mann - hans kjærlighetsspråk er blant annet oppmerksomhet på dagen hans. Og da skal jeg møte ham på det.

Endelig noen som har sett poenget ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva tenker du på?

Hvis jeg kjenner ham godt nok til at jeg elsker ham så har jeg selvfølgelig vært ham ganske nær, over tid.

Jeg er enig i at man bør vite om man har elsket noen. Og jeg vet han har sin historie. Jeg har jo kjent ham før også. Han sier han er usikker på om han har elsket tidligere og sier han har hatt for lave forventninger til følelser i et forhold, og slått seg til ro i et kort og et langt forhold selv om de intense følelsene nok ikke var helt der han nå tenker de burde være. Jeg har jo mine årsaker til at mitt forrige forhold også røk. Jeg har jo lært av det jeg også. 

Ang å få barn med noen man ikke elsker, så har nå det skjedd mange som har fått barn. Særlig som unge. 

At et forhold ryker, betyr ikke at man aldri har elsket. Jeg elsket eksen min, men dro da han begynte å slå og ligge med andre. Det betyr ikke at jeg aldri har elsket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei da, ifølge enkelte her så er du dypt forelsket i venninna, og viser dette med handlinger :D :D 

Ja, kanskje vi skal gifte oss og droppe menn for alltid 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At et forhold ryker, betyr ikke at man aldri har elsket. Jeg elsket eksen min, men dro da han begynte å slå og ligge med andre. Det betyr ikke at jeg aldri har elsket.

Hun ser det hun vil se i han, mens du og jeg har erfart lovebombing før skjønner jeg. Jeg svarer kun fordi jeg ble bekymret for henne, men jeg kan ikke gjøre noe mer enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han sier at ordene er store og unaturlig betyr jo det at han ikke føler de. Spesielt siden dere er i en startfase. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...