AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #41 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette er jo tøv. Hun spør om hvordan si det til noen som ikke selv klarer si det og blir brydd. Hun må da få uttrykke sin kjærlighet på sin måte. Du anklager folk for å lese for mye inn i ting, og gjør det samme. Ts: bare si det. Han får heller bli brydd. Dere kan ha en samtale om at du vet at han elsker deg og tror på det og du anerkjenner at han synes det er vanskelige ord, men at du vil si det likevel. Og så gjør du det. Da fjerner du presset hos ham på å respondere, og han vil bli vant til ordene etter hvert. Easy peasy. Anonymkode: a30ca...0df Hvordan kan hun vite at han elsker henne, når han nekter å si det? Hun vet ikke. Mange menn gjør masse "kjærlighetshandlinger" for å ha fast tilgang på sex, mat og rene klær. Tro meg, jeg vet. Anonymkode: e4773...bb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #42 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg tror folk må bli mer bevisst dette med forskjellige «kjærlighetsspråk». Det handler ikke nødvendigvis om kjønn 😊 Anonymkode: c4611...5af Og kjærlighetsspråk-tøvet er misforstått. Mange bruker dette amerikanske tøvet for å trumfe gjennom SIN væremåte. "Jeg gir deg ikke blomster og bursdagsgaver, fordi dette ikke er MITT kjærlighetsspråk". "Jeg kommuniserer ikke med deg, fordi dette ikke er MITT kjærlighetsspråk". Hele poenget med det amerikanske tøvet, derimot, er det motsatte - du skal møte partneren på HANS/HENNES kjærlighetsspråk, ikke trumfe gjennom DITT i alle situasjoner. Jeg gir bursdagsgave til mannen min fordi HAN setter pris på det. At jeg selv driter i alt av gaver og ikke føler meg mer eller mindre verdt av å bli feiret, kan ikke bety at jeg skal drite i feiring og gave til min mann - hans kjærlighetsspråk er blant annet oppmerksomhet på dagen hans. Og da skal jeg møte ham på det. Anonymkode: e4773...bb8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #43 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel det som er faren. En mann som ikke kan si at han elsker sin kone, gjør det mest sannsynlig ikke. Det finnes ikke tall på hvor mange menn som blir sammen med en kvinne av praktiske årsaker - barn, samhold, felles økonomi, status, sex. Som du selv sier, slike menn er ekstra snille når de vil dyppe seg. Det er også slike menn som løper med beina på nakken når kona av en eller annen grunn ikke kan ha sex over en periode. Anonymkode: e4773...bb8 Merker det etter brudd når vi må møtes, vi kan ha en super dag sammen. Han oppfører seg som nyforelsket, flørter, tuller, godt humør og er borti meg hele tiden. Så viser det seg at han bare er kåt. Tok meg 3 forsøk på å komme helt ut av det forholdet. For han kan virkelig sjarmere når han vil. Anonymkode: bfba8...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #44 Del Skrevet 12 timer siden Vi sier det heller aldri. Vært sammen i 20 år. Viser det på andre måter. Anonymkode: 4381d...869 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #45 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan kan hun vite at han elsker henne, når han nekter å si det? Hun vet ikke. Mange menn gjør masse "kjærlighetshandlinger" for å ha fast tilgang på sex, mat og rene klær. Tro meg, jeg vet. Anonymkode: e4773...bb8 Min eks mente at han viste kjærlighet av å gjøre ting for meg. Altså, han kjøpte med noe jeg ikke hadde bedt om, fikset bilen, og slike vanlige ting. Anonymkode: bfba8...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #46 Del Skrevet 12 timer siden Jeg kjenner meg godt igjen i alt ts skriver og syns det er skremmende likt. Jeg har aldri opplevd en så intens og altoppslukende forelskelse som med han. Og jeg fikk ingenting igjen, ble ødelagt psykisk av hele fyren. Sitter igjen med barna 90-100% av tiden. Anonymkode: bfba8...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #47 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Merker det etter brudd når vi må møtes, vi kan ha en super dag sammen. Han oppfører seg som nyforelsket, flørter, tuller, godt humør og er borti meg hele tiden. Så viser det seg at han bare er kåt. Tok meg 3 forsøk på å komme helt ut av det forholdet. For han kan virkelig sjarmere når han vil. Anonymkode: bfba8...18c Jeg har hørt en manns definisjon på det å være forelsket - når du tenker på henne selv når du er ferdig med å runke En manns definisjon på det å elske. - Når du er ferdig med å ha sex med henne og likevel ønsker å kysse masse og at hun ikke skal gå Så menn annerkjenner det de også. At følelsene de har når de ønsker sex ikke nødvendigvis er kjærlighet. Men at hva de føler etter sex er det. Anonymkode: d0c42...d38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #48 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har hørt en manns definisjon på det å være forelsket - når du tenker på henne selv når du er ferdig med å runke En manns definisjon på det å elske. - Når du er ferdig med å ha sex med henne og likevel ønsker å kysse masse og at hun ikke skal gå Så menn annerkjenner det de også. At følelsene de har når de ønsker sex ikke nødvendigvis er kjærlighet. Men at hva de føler etter sex er det. Anonymkode: d0c42...d38 Han likte ikke å kysse, sa han de siste par årene vi var sammen. Om jeg spurte om et kyss så følte han det som mas. Jeg sa at jeg ønsket et nattakyss hver kveld og da syns han at jeg var needy. Etter sex kunne vi bli liggende i samme seng, småprate og ha det hyggelig, men ikke mer enn det. Kun de første årene at vi lå i skje og koste. Men da merket jeg jo at han ofte var klar igjen etter kort tid. Anonymkode: bfba8...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #49 Del Skrevet 12 timer siden Så om ts sin nye kjæreste har to barn og er snart 30 år, pass godt på deg selv. Jeg er glad jeg har gått videre. Anonymkode: bfba8...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #50 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Min eks mente at han viste kjærlighet av å gjøre ting for meg. Altså, han kjøpte med noe jeg ikke hadde bedt om, fikset bilen, og slike vanlige ting. Anonymkode: bfba8...18c Jepp, "jeg har vasket kjøkkenet FOR DEG" Hahahaha Anonymkode: e4773...bb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #51 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jepp, "jeg har vasket kjøkkenet FOR DEG" Hahahaha Anonymkode: e4773...bb8 Etter hvert så blir man så dårlig behandlet at den minste ting gir glede Anonymkode: bfba8...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #52 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvordan kan hun vite at han elsker henne, når han nekter å si det? Hun vet ikke. Mange menn gjør masse "kjærlighetshandlinger" for å ha fast tilgang på sex, mat og rene klær. Tro meg, jeg vet. Anonymkode: e4773...bb8 Men man kan jo si motsatt? At han like godt kunne løyet hvis han var kald og følelsesløs likevel? Hvordan kan man egentlig vite sikkert om noen elsker en? I alle fall før det har gått noen år? (Jeg ser du sier det er et rødt flagg. Og kanskje er det det. Men ser han har barnet sitt mer enn 50% og stiller opp, kjører, henter og ordner for barnet og andre rundt seg. Han har kontroll på eget hus og vasking, selv om min standard nok er høyere enn hans) Anonymkode: d0c42...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #53 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dere har lovet å elske og ære hverandre foran presten og familien, men tør ikke si det til hverandre? Bør dere være sammen, egentlig? "Glad i" er man i mye rart. Folk er glad i ost, fotball, dyr og vennene sine. Hvis mannen er på linje med disse, så er det ikke ekte kjærlighet. Det er ikke rart mange par skilles grunnet manglende kommunikasjon, når de viser alt med handlinger, i stedet for å ordsette det. Anonymkode: e4773...bb8 Det handler på ingen måte om å ikke tørre å si det til hverandre. Og vi har god kommunikasjon, det er grunnen til at vi har vært sammen i over 20 år og gjennom to småbarnsperioder. Ting er ikke alltid lett, men vi klarer å prate om dem og finne løsninger. Men vi kommuniserer altså på måter som er naturlig for oss. Og bruker ord som er naturlige for oss. Jeg vet ikke hvorfor du har så sterkt behov for at alle andre bruker din måte å kommunisere på, og ikke aksepterer at folk er forskjellige og har forskjellige måter å kommuniser. Og så lenge et par kommuniserer godt og forstår hverandre, så spiller det liten rolle hvilke ord de bruker. Det går fint an å bruke samme ord i forskjellige betydninger. Man kan SI dem på forskjellig måte, eller i annen kontekst, og gi dem annen betydning. Som dyret hest og det å snakke hest når man har vært syk. Så at jeg er glad i barna mine, og at jeg er glad i sjokolade, kan uttrykkes på forskjellige måter for å gi det forskjellig mening. Om alle skulle uttrykke seg helt identisk, så hadde vi ikke hatt språk og dialekter med ord som avviker. På engelsk er det f.eks. helt vanlig å si "I love" om både sjokolade og kjæreste, uten at folk mener at man overdriver hvor godt man liker sjokolade for det. Anonymkode: bc5e0...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #54 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men man kan jo si motsatt? At han like godt kunne løyet hvis han var kald og følelsesløs likevel? Hvordan kan man egentlig vite sikkert om noen elsker en? I alle fall før det har gått noen år? (Jeg ser du sier det er et rødt flagg. Og kanskje er det det. Men ser han har barnet sitt mer enn 50% og stiller opp, kjører, henter og ordner for barnet og andre rundt seg. Han har kontroll på eget hus og vasking, selv om min standard nok er høyere enn hans) Anonymkode: d0c42...d38 Jeg vet ikke. Hvis man ikke er følelsesmessig avstumpet, så vet man det som regel. At en far tar vare på sitt barn og stiller opp for barnet, betyr bare at han er en ansvarlig far som elsker BARNET. Det betyr ikke at han noen gang har elsket mor - han sier jo selv at han aldri har følt det før, og ikke har elsket før. Da begynner jeg å lure hvorfor han fikk barn med ei kvinne han ikke elsket. På grunn av den biologiske klokka? Eller var han kåt, så ble hun gravid? Anonymkode: e4773...bb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #55 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men man kan jo si motsatt? At han like godt kunne løyet hvis han var kald og følelsesløs likevel? Hvordan kan man egentlig vite sikkert om noen elsker en? I alle fall før det har gått noen år? (Jeg ser du sier det er et rødt flagg. Og kanskje er det det. Men ser han har barnet sitt mer enn 50% og stiller opp, kjører, henter og ordner for barnet og andre rundt seg. Han har kontroll på eget hus og vasking, selv om min standard nok er høyere enn hans) Anonymkode: d0c42...d38 Har du vært hjemme hos han? Anonymkode: bfba8...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #56 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men man kan jo si motsatt? At han like godt kunne løyet hvis han var kald og følelsesløs likevel? Hvordan kan man egentlig vite sikkert om noen elsker en? I alle fall før det har gått noen år? (Jeg ser du sier det er et rødt flagg. Og kanskje er det det. Men ser han har barnet sitt mer enn 50% og stiller opp, kjører, henter og ordner for barnet og andre rundt seg. Han har kontroll på eget hus og vasking, selv om min standard nok er høyere enn hans) Anonymkode: d0c42...d38 Det kan også være at han er så manipulerende at om han innrømmer litt, så virker han likevel snill og normal. Så kan du aldri bruke dette mot han, for han sa jo ifra. Anonymkode: bfba8...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #57 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det handler på ingen måte om å ikke tørre å si det til hverandre. Og vi har god kommunikasjon, det er grunnen til at vi har vært sammen i over 20 år og gjennom to småbarnsperioder. Ting er ikke alltid lett, men vi klarer å prate om dem og finne løsninger. Men vi kommuniserer altså på måter som er naturlig for oss. Og bruker ord som er naturlige for oss. Jeg vet ikke hvorfor du har så sterkt behov for at alle andre bruker din måte å kommunisere på, og ikke aksepterer at folk er forskjellige og har forskjellige måter å kommuniser. Og så lenge et par kommuniserer godt og forstår hverandre, så spiller det liten rolle hvilke ord de bruker. Det går fint an å bruke samme ord i forskjellige betydninger. Man kan SI dem på forskjellig måte, eller i annen kontekst, og gi dem annen betydning. Som dyret hest og det å snakke hest når man har vært syk. Så at jeg er glad i barna mine, og at jeg er glad i sjokolade, kan uttrykkes på forskjellige måter for å gi det forskjellig mening. Om alle skulle uttrykke seg helt identisk, så hadde vi ikke hatt språk og dialekter med ord som avviker. På engelsk er det f.eks. helt vanlig å si "I love" om både sjokolade og kjæreste, uten at folk mener at man overdriver hvor godt man liker sjokolade for det. Anonymkode: bc5e0...287 Men nå er vi ikke i England, og vi har styrkeforskjell. Å elske er sterkere enn å være glad i. Hvis du er glad i absolutt alt - sjokolade, mannen, barna, osv, så er de på samme nivå. En annen ting er at dere begge er følelsesmessig moderate, og da går det greit. I tilfellet med TS, så er de forskjellige, og de passer ikke sammen. Mekaniker eller ikke, spiller ingen rolle. Jeg kjenner flere arbeidskarer som klarer å si "jeg elsker deg", inkludert min egen mann. Det er ikke en unnskyldning. Anonymkode: e4773...bb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #58 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan også være at han er så manipulerende at om han innrømmer litt, så virker han likevel snill og normal. Så kan du aldri bruke dette mot han, for han sa jo ifra. Anonymkode: bfba8...18c Nettopp. "Jeg sa jo aldri at jeg elsket deg, så hvorfor forventet du det", liksom. Anonymkode: e4773...bb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #59 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Min eks mente at han viste kjærlighet av å gjøre ting for meg. Altså, han kjøpte med noe jeg ikke hadde bedt om, fikset bilen, og slike vanlige ting. Anonymkode: bfba8...18c Jeg setter faktisk pris på at min man gjør "helt vanlige ting" og viser kjærlighet gjennom det. Som å kjøpe med noe han tror jeg har lyst på, selv om jeg ikke ba om det. (Blomster, sjokolade, noe middag jeg liker godt, favorittpålegget, favorittjuicen...) Eller ved å gjøre ting som uansett må gjøres, men som han vet jeg misliker, slik at jeg slipper å måtte gjøre dem. (Vaske do, fylle bensin, vaske kjeler og klippe gress.) Jeg tenker at så lenge man gjør dette gjensidig, og begge gjør handlinger (også hverdagslige) som har som intensjon å gjøre hverdagen bedre for den andre, så er det også en form for kjærlighetserklæring. Jeg snakker da ikke om de mennene som tror at de "hjelper til" hjemme, og egentlig ikke har ansvaret fra før. Men om de som tar sin andel, men også passer på å la partneren slippe å gjøre ting partner ikke liker. Anonymkode: bc5e0...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #60 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg setter faktisk pris på at min man gjør "helt vanlige ting" og viser kjærlighet gjennom det. Som å kjøpe med noe han tror jeg har lyst på, selv om jeg ikke ba om det. (Blomster, sjokolade, noe middag jeg liker godt, favorittpålegget, favorittjuicen...) Eller ved å gjøre ting som uansett må gjøres, men som han vet jeg misliker, slik at jeg slipper å måtte gjøre dem. (Vaske do, fylle bensin, vaske kjeler og klippe gress.) Jeg tenker at så lenge man gjør dette gjensidig, og begge gjør handlinger (også hverdagslige) som har som intensjon å gjøre hverdagen bedre for den andre, så er det også en form for kjærlighetserklæring. Jeg snakker da ikke om de mennene som tror at de "hjelper til" hjemme, og egentlig ikke har ansvaret fra før. Men om de som tar sin andel, men også passer på å la partneren slippe å gjøre ting partner ikke liker. Anonymkode: bc5e0...287 Men det er jo helt vanlig måte å være snill på, ikke spesielt kjærlighet. Jeg jobber gjerne dugnad selv om jeg ikke må, men jeg elsker ikke klubblederen til barna mine. Jeg hjelper gjerne kolleger ut over det som er mine plikter, men jeg har ingen kjærlighet til dem. Jeg gjør masse for vennene mine, men elsker dem ikke. Å ta ansvar i et hjem der man selv bor, er noe alle voksne mennesker må gjøre. Det er ikke noe ekstra som viser "kjærlighet". Min sønn bor i kollektiv med fire andre. De bidrar alle sammen til at det er fint rundt dem, handler og lager mat og så videre. Han lager gjerne maten, fordi han liker det. Betyr det at han elsker sine fire romkamerater? Han føler kjærlighet mot dem? Anonymkode: e4773...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå