AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden Vi må ta noe ulønnet foreldrepermisjon, men har jeg forstått det riktig at jeg må være tilbake i jobb og jobbe minst 4 uker før jeg kan få sykepenger? Altså får jeg influensa andre uken tilbake i jobb så står jeg uten inntekt? Anonymkode: 13d7a...166 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Det stemmer. Anonymkode: f798c...648 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Derfor kan det være lurt å legge ulønnet permisjon i f.eks. to ukers-bolker innimellom lønnet permisjon. Anonymkode: fd6bb...6ce 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden Slik jeg har forstått det så kan du ikke ta egenmelding i to måneder etter ulønnet permisjon (en måned etter lønnet permisjon). Men hvis du får sykemeldig fra legen går det fint. Jeg hadde ikke ulønnet permisjon, men da jeg kom tilbake fra permisjon hadde jeg omgangssyke og var borte en dag fra jobb. Måtte da få en sykemelding fra legen. Anonymkode: 9937c...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Vi må ta noe ulønnet foreldrepermisjon, men har jeg forstått det riktig at jeg må være tilbake i jobb og jobbe minst 4 uker før jeg kan få sykepenger? Altså får jeg influensa andre uken tilbake i jobb så står jeg uten inntekt? Anonymkode: 13d7a...166 Jepp. Sakset fra Juristforbundet: Arbeidstakere som har ulønnet permisjon over fire uker mister retten til sykepenger fra både arbeidsgiver og NAV, jf. ftrl. § 8-47. Arbeidstakeren må i så fall opptjene nye sykepengerettigheter ved arbeid i fire uker, for igjen å få rett til sykepenger fra arbeidsgiver og NAV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Derfor kan det være lurt å legge ulønnet permisjon i f.eks. to ukers-bolker innimellom lønnet permisjon. Anonymkode: fd6bb...6ce Det spørs om arbeidsgiver vil være med på dette. Det medfører merarbeid for arbeidsgiver med å starte/stoppe permisjonen og forsikringsordninger. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden Summeer skrev (4 minutter siden): Det spørs om arbeidsgiver vil være med på dette. Det medfører merarbeid for arbeidsgiver med å starte/stoppe permisjonen og forsikringsordninger. Jepp, min arbeidsgiver nektet å gjøre det slik. Anonymkode: bb753...59b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden Summeer skrev (17 minutter siden): Det spørs om arbeidsgiver vil være med på dette. Det medfører merarbeid for arbeidsgiver med å starte/stoppe permisjonen og forsikringsordninger. Min arbeidsgiver gjør gladelig dette. Jeg jobber i staten Anonymkode: 209d3...f16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Del Skrevet 11 timer siden Stemmer og godt er det. Vise goder må man gjøre seg fortjent til. Å jobbe i 4 uker for å få betalt under sykdom, er det minste en kan forvente. Anonymkode: 51309...ca6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Stemmer og godt er det. Vise goder må man gjøre seg fortjent til. Å jobbe i 4 uker for å få betalt under sykdom, er det minste en kan forvente. Anonymkode: 51309...ca6 Nå er det tross alt snakk om tvunget ulønnet foreldrepermisjon da de som føder i desember ikke har rett på barnehageplass før barnet er 1,5 år, i motsettning til de som føder andre måneder. Anonymkode: 13d7a...166 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå