AnonymBruker Skrevet 17. januar #1 Del Skrevet 17. januar Jeg jobber i hjemmesykepleien og vi skal starte opp med 14,5 timers vakter. Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 8c347...a8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #2 Del Skrevet 17. januar Hvis jeg skulle starta med 14,5 timers vakter da jeg jobba i hjemmetjenesten i Oslo ville jeg dødd av hjertestans, tror jeg. Som sykepleier gjorde jeg "alt", dusjing, følge brukere til eldresenteret, vaske opp, ta imot folk som kom fra sykehuset, sette inn medisinrullene i Evondos (og alle veit hvor ofte det er feil på dem!), sette på vask og henge opp, avansert sårstell, ta på støttestrømper, you name it. 10 minutter her, 15 der, et sted mellom 6 og 8 pasienter på dagen, mellom 10 og 12 på kvelden, sjeldent pause. Men, jeg har jobba på base, altså på topp i en annen kommune, bare som sykepleier, på 14,5 times vakt, og det var noe helt annet. Og, det er sånn jeg personlig ønsker å jobbe framover. Men nå er du kanskje ikke sykepleier og har den muligheten? Anonymkode: 02c5d...593 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #3 Del Skrevet 17. januar Er det lov å jobbe så lenge i strekk? Man må ha 11 timer hvile mellom to arbeidspass Anonymkode: 3f515...d96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #4 Del Skrevet 17. januar Ja, det var helt fantastisk. Så deilig å jobbe hver fjerde helg fremfor hver tredje. Lenger pause mellom vaktene slik at søvnen ble bedre. Mer stabil gjeng på jobb. Vi hadde 2-3 timers betalt pause hvor vi kunne skifte og dra hjem eller hva enn vi ville gjøre. Vil ikke tilbake til hver tredje med vanlige vakter. Anonymkode: facb2...26e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #5 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det lov å jobbe så lenge i strekk? Man må ha 11 timer hvile mellom to arbeidspass Anonymkode: 3f515...d96 Ikke i helsevesenet, der får arbeidsplassen unntak for alt mulig rart 😅 Har 8 timer mellom kveldsvakt og dagvakt flere gsnger i uka jeg - det er ganske normalt. TS: vi jobber det på helg og synes det er helt genialt Det er slitsomt ja, og man er jo borte hele helga familiemessig - men til gjengjeld har vi kun hver 7. helg, i motsetning til tredjehver som vi hadde før. Så det er så veldig verdt det Viktig å prioritere spisepause og toalettbesøk på travle dager. Alt ikke-livstruende må bare vente et par minutter så man får mat i seg. Det er det viktigste. Anonymkode: 2e367...e3a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #6 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber i hjemmesykepleien og vi skal starte opp med 14,5 timers vakter. Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 8c347...a8d Har du barn? Anonymkode: 470a5...738 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 17. januar #7 Del Skrevet 17. januar Vennine syns det ble mye bedre. Ho fikk mer fri. Syns ho fikk mer tid med unga. Og ble og mindre sykdom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #8 Del Skrevet 17. januar Jobbet «oljeturnus» tidligere; 14 timer på i fire dager, så ei uke fri. Passa livet jeg hadde da perfekt. Funka dårlig med små barn, men nå som de er ungdommer vurderer jeg det igjen. Anonymkode: e10e0...7c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #9 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Er det lov å jobbe så lenge i strekk? Man må ha 11 timer hvile mellom to arbeidspass Anonymkode: 3f515...d96 Ja, og det er kommet ny EU-innskjerping om det som også skal gjelde for helsesektoren, men den er ikke satt ut i live gjennom EØS ennå, så det blir spennende å se hvordan disse vaktene skal organiseres. I Sverige, som har implementert dem i helsesektoren, er det blitt litt opprør fra grasrota. Det er blant annet ambulansepersonale i nord-Sverige som har lang arbeidsvei og har hatt vakter på 24 timer, som de har ønsket å beholde fordi de slipper så mange av de lange reiseveiene. Anonymkode: 02c5d...593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #10 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Har du barn? Anonymkode: 470a5...738 Har ei på 16 og ei på 20. Anonymkode: 8c347...a8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #11 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det lov å jobbe så lenge i strekk? Man må ha 11 timer hvile mellom to arbeidspass Anonymkode: 3f515...d96 Ikke noe problem. Krever bare noen unntak, og et Arbeidstilsyn som ser gjennom fingrene på alle brudd på unntakene. Har jobbet inntil 80 timer lange vakter (fredag morgen til mandag ettermiddag). Da er det beregnet mye rolig tid, men ingen formelle pauser, og ikke noe system for hvordan man løser det hvis det ikke blir nok hvile. Har jobbet inntil 19 timers vakter, uten betalt pause slik det skrives om her. De kan gå i ett uten pause, kan ikke forlate arbeidsplassen. Det går stort sett greit, men har vært noen ganger hvor jeg har jobbet to 19-timere og så gått på dag på en uke hvor jeg har vært helt ødelagt. Eller helger med 19-14-12 timers vakter gjennom helgen, så på jobb igjen tirsdag til fredag, hvor jeg har vært helt i en døs på fredag. Så kommer an på hvordan turnusen er lagt opp! Når det er sagt så synes jeg 14 timers vakter er ganske greit. Selv uten den luksusen som noen tydeligvis har med betalte pauser som faktisk er pause. Anonymkode: 3956b...50c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden Vi jobber 12,5 timers vakter,, kombinert med D/A. Helt nydelig og vil aldri tilbake til bare reine D/A Færre oppmøtedager og mange fridager på rad til å evt hente seg inn igjen. Jobber hver fjerde helg. 2 timer kviletid midt på dag, betalt. Anonymkode: a7c7f...7c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden Jeg jobber 14,5t i hjemmesykepleien. Kommer aldri til å gå tilbake til vanlig turnus. Veldig fornøyd. Anonymkode: f4382...ea3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden Mannen min har det i helgene. Han syns det er helt nydelig. Det syns jeg også, han er borte færre helger fra familien, og vi som er hjemme slipper "oppbruddet" midt på dagen fordi han skal på jobb eller kommer hjem fra jobb. Anonymkode: 6043f...544 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå