Gå til innhold

Hvor enkelt er det for menn som er 50+ å få napp hos damer som er 10 år yngre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

? Er det enkelt? Matcher dere med 10 år yngre damer på Tinder f.eks.?

Anonymkode: d75e6...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

40-årige damer er ikke interessert i eldre gubber. De vil ha en ung sprek mann som er istand til å fore dåsa deres 24/7. 

Anonymkode: 1fae5...a02

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer i 40-årene og menn i 50-årene opplever nok ikke at aldersforskjellene er spesielt store. En mann som holder seg i form og tar vare på seg selv, vil ikke bli tenkt på som "gammel".

Noen vil kanskje reflektere over at de selv, når de blir pensjonister som 67+ år, vil få en mann som nærmer seg 80. Da vil aldersforskjellen føles sterkere enn hva den gjør i dag. Men ikke alle tenker så langt, eller ønsker å tenke så langt - forelskelse er en sterk kraft.

Jeg tror det er et svært lite fåtall kvinner på 40+ som vil være tilfredse med, eller komfortable med, en betydelig yngre mann, bare på grunn av sex. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det så mange som er kronisk opptatt av alder. Det er ikke noe mål å få napp hos ti år yngre damer, bare fordi de er ti år yngre. 

Anonymkode: ed14b...95d

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

40-årige damer er ikke interessert i eldre gubber. De vil ha en ung sprek mann som er istand til å fore dåsa deres 24/7. 

Anonymkode: 1fae5...a02

Nei. Yngre eller eldre, her ville valget gå på om personen var et interessant og aktivt menneske som tok vare på seg selv. Samtaler og aktiviteter og moro sammen. Gjerne også sex, men hvis kun sex var det han kunne stille opp med ville jeg mistet interessen totalt (og faktisk sett litt ned på han…og dermed mistet alt av tenning).

Anonymkode: a1cf8...b59

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo mer penger han har, jo yngre damer får han napp på. 

Anonymkode: 3c029...0b9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor er det så mange som er kronisk opptatt av alder. Det er ikke noe mål å få napp hos ti år yngre damer, bare fordi de er ti år yngre. 

Anonymkode: ed14b...95d

Ingen går etter kvinner "bare fordi de er ti år yngre". Man går etter de som er mest attraktive, og ofte er de tilfeldigvis 10 år yngre.

Du startet i feil ende.

Anonymkode: b0c95...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn 50+ generelt har liten sjans på markedet. 

Anonymkode: 881c7...dc9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn 50+ generelt har liten sjans på markedet. 

Kommer an på hvordan du definerer "markedet".

Jeg er 56 år, trener og er slank, spiser sunt, har god jobb og økonomi, er normalt emosjonelt utviklet og har en uskadet sosial intelligens.  Det var selvskrytet, men det er sånn man oppleves "på markedet". Jeg har aldri opplevd at det er vanskelig å bli kjent med kvinner, og selv om jeg er i et forhold og passer godt på det, så merkes jo flørt og kjemi. Jeg tror ikke det du sier er sant.

Anonymkode: 9f7eb...03c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har mannen som er 50+ stor penis så får han napp hos damer i alle aldre. 

Anonymkode: 1ec12...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan vet man at han har stor penis da?

Anonymkode: acae1...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan skal man vite det på forhånd?
Det er dessuten ikke særlig interessant. Stor er vondt.

Anonymkode: 941e3...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er 56 år, trener og er slank, spiser sunt, har god jobb og økonomi, er normalt emosjonelt utviklet og har en uskadet sosial intelligens.  Det var selvskrytet, men det er sånn man oppleves "på markedet". Jeg har aldri opplevd at det er vanskelig å bli kjent med kvinner, og selv om jeg er i et forhold og passer godt på det, så merkes jo flørt og kjemi. Jeg tror ikke det du sier er sant.

Enig. Jeg er i starten av 30-årene og har møtt menn i 50-årene som jeg absolutt synes er attraktive. 

Fellesnevneren her er at disse tar vare på seg selv, er intelligente og har gode jobber. 

Anonymkode: 4599b...2d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, du har nok sjans på chat siden du er i forhold. Hvorfor du blir kjent med kvinner på nett når du har kvinne hjemme skjønner jeg ikke. Jeg søker menn 50+, de sier det selv, de får ingen/få matcher. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på mannen det... min 57 åring er 10 år eldre enn meg. Hva jeg falt for? Humor, velutdannet innen samme fagfelt som meg, tar vare på kropp og helse, kler seg skikkelig og har ingen ekle vaner. Men mest av alt, han får meg til å være glad i meg selv. Han startet med å invitere meg ut, gir komplimenter, er ikke gniten, opptatt av at jeg skal ha det bra, er en oppmerksom og god elsker. Nei, han er heldigvis ikke utrustet som en hest, men finner stor glede i å utforske min kropp, og har virkelig fått meg til å blomstre seksuelt. Første gang jeg støter på en som ikke er egoist i senga. Vi kan snakke om alt, han er samfunnsengasjert men med et skråblikk og liker å overraske. Vennlig med alle han møter og er sosial. Syting, sutring og klaging er helt fraværende. 

Poenget mitt er at du har feil utgangspunkt når du selekterer etter alder. Skal du ha en partner som du trives med, så må du være den beste utgaven av deg selv i utgangspunktet og gå for en som deler dine verdier. Om du kan krysse av på noen av disse egenskapene over, så kommer du langt. 

Anonymkode: 35e13...742

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, du har nok sjans på chat siden du er i forhold. Hvorfor du blir kjent med kvinner på nett når du har kvinne hjemme skjønner jeg ikke. Jeg søker menn 50+, de sier det selv, de får ingen/få matcher. 

Hei,jeg er mann like over 50 med god jobb, fine venner, norsk - send meg e post så mulig vi kan treffes.

bor i Oslo - t8534060 alfakrøll gmail.com

Anonymkode: 71d85...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tinder er nok ulikt forhold og bekjentskap som starter med sosiale møter utenfor Tinder.
Dating online har jo en veldig stor skeivhet i kjønn. Tinder har aldri delt brukerdata med noen, så det finnes ingen forskning spesifikt på Tinder. Men flere andre online datingservices har delt brukerdata. Felles for disse er at det er massevis av menn i forhold til antall damer. Nå husker jeg ikke kilden og tallet i farta, men tror det er 3:1 (menn: damer) og da er det sikkert ikke urealistisk å anslå at Tinder har samme fordeling.

Hvis vi forenkler dette drastisk og antar alle individer er helt homogene og like tiltrekkende for alle andre. Så stiller menn  seg opp på en rekkke og kvinner opp på en annen rekke. Da vil 2/3 av rekke med menn bli stående alene. Dette er helt elementær matematikk og handler ikke om at "damer er kresne", kunn om medlemsfordeling etter kjønn.

Så kommer sannheten om profiler folk lager online er tiltrekkende i svært ulik grad. Dette medfører at 2/3 eller flere av mennene ikke møter noen. Forskningen, som ikke er fra Tinder, viser også at myten om topp 10% ikke stemmer for de dating apps som deler brukerdata. Det var ikke en elitegruppe med menn som ble valgt og en stor gruppe som ble selektert vekk. Men til og med om man ser vekk fra ulik grad av "konkurranseevne" i profiler, vil jo 2/3 bli stående uten noen særlig respons.

I virkeligheten tror jeg menn i 50 åra og damer i 40 åra kan finne tonen, gitt at begge er i samme fase i livet. Feks med tanke på barn. Uten å sjekke SSB tror jeg kvinner ofte er litt yngre enn barnets far er og da vil de kanskje ha jevngamle barn og vil "være ferdig med barn" samtidig. Begge to er ferdig utdannet og om det er ellers lik livsstil, så hvorfor ikke?
Og for å skrive litt defensivt, slik at det er mindre tanke for at folk negativt fortolker. Dette er ikke et debattinnlegg som hardt kjemper for at det alltid må være 10 år forskjell og han MÅ være eldst. Ville bare komme med tenkte situasjoner som kan fungere langt bedre enn online dating om man er litt sosial og utadvent med normal evne til å kommunisere med kroppsspråk i tillegg til ord.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å se en dame som er yngre og tenke at "hun var fin" eller "hun kunne jeg tenke meg å gå på date med", det må jo være greit. Men å gå ut og si at "jeg vil finne meg ei ti år yngre dame", det er noe litt annet. Det prosjektet har jeg liten tiltro til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg selv rundet 50 og kan trygt si at de subtile henvendelsene fra yngre kvinner er like stor nå som når jeg var 40 eller 30.

Jeg var møteleder på et større møte i dag, litt over 20 deltakere hvor cirka halvparten var kvinner. Etter møtet har jeg fått tre tekstmeldinger som takket for møtet, alle fra kvinner som nærmer seg 40. Hadde jeg vært yngre og hatt ork så kunne jeg fint ha fått meg noe både i kveld og i morgen for å si det forsiktig. 

Anonymkode: 667ae...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Veldig lett egentlig, men få det til å vare var litt vanskeligere. Kan ha vært helt tilfeldig, men jeg tror det ikke.

Anonymkode: 64fbf...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...