AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Ikke krangle men diskutere, sikkert fordi vi begge er redd for å miste hverandre og vi er strenge på enkelte ting som ender opp med diskusjon. Vi har hatt det to ganger. Erfaringer? Lyst å leve livet med han. Anonymkode: b3d30...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke krangle men diskutere, sikkert fordi vi begge er redd for å miste hverandre og vi er strenge på enkelte ting som ender opp med diskusjon. Vi har hatt det to ganger. Erfaringer? Lyst å leve livet med han. Anonymkode: b3d30...a30 Så lenge dere klarer å diskutere rimelig saklig og høre på hverandres argumenter og finne en måte som til slutt passer begge, så synes jeg en diskusjon eller to er helt ok. Man blir også litt mer kjent med hverandre når denne siden kommer fram. Anonymkode: 8e424...31d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Hva og hvordan diskutere da, mener du? Kan du gi et eksempel? Det er jo fint å snakke og diskutere ting på en grei og hyggelig måte, der en kan f.eks være uenige, men respektere hverandre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden exictence skrev (1 minutt siden): Hva og hvordan diskutere da, mener du? Kan du gi et eksempel? Det er jo fint å snakke og diskutere ting på en grei og hyggelig måte, der en kan f.eks være uenige, men respektere hverandre. Misforståelser for eksempel. Vi begge ville ha hvendre etter ei uke uten sex, vi skrev til hverandre. Det endte opp med at han misforstod og trodde jeg trengte noe jeg tidligere har hatt. Jeg formulerte meg feil og det endte opp i en kjip diskusjon og litt usikkerhet. Anonymkode: b3d30...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Mange helt vanlige samtaler er jo diskusjoner, meningsutveksling. Vi diskuterer hva vi skal ha til middag osv. Kan du si litt mer om hva dere diskuterer? Det høres ut som det er mer opphetet og uenigheter enn bare at dere diskuterer ting, men det er litt vanskelig å vite hva du egentlig mener her. Anonymkode: 7dda0...1f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Diskutere, som i en eufemisme for krangling? Som AB over skriver, så er diskusjon en helt vanlig samtale der man utveksler ulike meninger. Det er det selvfølgelig ikke farlig å ha med noen. Det du beskriver, er vel mer en krangel. Krangel betyr jo ikke nødvendigvis at man roper, slår i bordet og kaster ting Hvis dere misforstår hverandre mye, bør dere kanskje tenke over hvordan dere ordlegger dere når dere snakker (eller tekster)? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden Diskutere er mega viktig!! Det er slik dere blir bedre kjent, det betyr også at ingen av dere "jatter" med den andre, men sier sin mening. Diskusjon ( ikke nødvendigvis krangel) er noe en ikke bør frykte. Sålenge man diskuterer respektfullt og klarer å holde det saklig, så er det fantastisk bra! Og såklart må man jo stoppe et sted da.. Enighet om å være uenig kan også fint være en slik stopper om man ikke kommer frem til annet 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #8 Del Skrevet 15 timer siden vel, min erfaring er at om kommunikasjon er det som er vanskelig i starten vil det ikke nødvendigvis bli enklere etterhvert for i starten ønsker man å forstå i større grad enn senere når man "har gått seg til sammen " og "tror man vet hva den andre mener" og det er også min erfaring at man ikke kan gå gjennom et helt liv sammen uten å ha god dialog, det gjelder både i godværsdagr og i uvær. K50+ Anonymkode: aaf03...ac0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 15 timer siden #9 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Misforståelser for eksempel. Vi begge ville ha hvendre etter ei uke uten sex, vi skrev til hverandre. Det endte opp med at han misforstod og trodde jeg trengte noe jeg tidligere har hatt. Jeg formulerte meg feil og det endte opp i en kjip diskusjon og litt usikkerhet. Anonymkode: b3d30...a30 Synes jo ikke misforståelser og at man formulerer seg feil er nødvendig å ende opp i en kjip diskusjon og usikkerhet. Man bør vise forståelse for den andre hvis den forklarer at en formulerte seg feil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ikke krangle men diskutere, sikkert fordi vi begge er redd for å miste hverandre og vi er strenge på enkelte ting som ender opp med diskusjon. Vi har hatt det to ganger. Erfaringer? Lyst å leve livet med han. Anonymkode: b3d30...a30 Tenker det motsatte. Diskusjoner, og selv krangler, er jo ikke noe farlig. Det er også kommunikasjon og man lærer hverandre å kjenne. Fordelen er jo at man tidlig ser om man klarer å diskutere og være uenige om ting - og enten løse det og gå videre - eller om noen håndterer det dårlig, blir sinte, voldelige, spydige, langsinte osv. Man ser jo tidlig hva man må leve med. Og det tenker jeg faktisk er ganske fint. Dumt å ha vært enige om ting i 5 år, men første gang typen blir uenig banker han deg opp liksom...Det er kjedelig. Da skulle man ønske det skjedde tre uker inn i forholdet så man kunne avsluttet det med en gang. Så diskusjoner og krangler ER en viktig del av å leve sammen, for man er aldri enig om alt, og begge har like mye rett til å ha det bra. Samliv er en lang forhandling egentlig, der man må gi og ta, til ulike tider Anonymkode: 23f2c...2e2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden Uanonym bruker skrev (14 minutter siden): Diskutere, som i en eufemisme for krangling? Som AB over skriver, så er diskusjon en helt vanlig samtale der man utveksler ulike meninger. Det er det selvfølgelig ikke farlig å ha med noen. Det du beskriver, er vel mer en krangel. Krangel betyr jo ikke nødvendigvis at man roper, slår i bordet og kaster ting Hvis dere misforstår hverandre mye, bør dere kanskje tenke over hvordan dere ordlegger dere når dere snakker (eller tekster)? Okei mild krangel da med vanlig ordbruk og lav stemme. Men trenger det å være en uting? Anonymkode: b3d30...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Okei mild krangel da med vanlig ordbruk og lav stemme. Men trenger det å være en uting? Anonymkode: b3d30...a30 Nei, det kommer jo helt an på hvordan man gjør det. Hvis det blir veldig lett misforståelser som fører til krangler, bør man som sagt tenke over hvordan man ordlegger seg overfor den andre. At misforståelser fører til krangler, kan også tyde på at en eller begge parter er litt dramatisk anlagte. Da vil det jo bli flere krangler enn blant mer rolige personer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden Selvfølgelig ikke. For meg er det helt essensielt å kunne diskutere med min partner. Å diskutere er da ikke negativt? Og jeg ser det heller ikke som synonymt med krangling. Min mann diskuterte allerede på første date. Da diskuterte vi alt mellom himmel og jord, deriblant politikk og samfunnsspørsmål. For meg er det veldig viktig, for å finne ut av hvor man står med tanke på politisk ståsted, men også verdier. Så nei, jeg synes ikke det er negativt, men det kommer helt an på hvordan man gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 14 timer siden #14 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke krangle men diskutere, sikkert fordi vi begge er redd for å miste hverandre og vi er strenge på enkelte ting som ender opp med diskusjon. Vi har hatt det to ganger. Erfaringer? Lyst å leve livet med han. Anonymkode: b3d30...a30 Du tenker det er bedre å vente fem år med å finne ut at dere ikke klarer å kommunisere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #15 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke krangle men diskutere, sikkert fordi vi begge er redd for å miste hverandre og vi er strenge på enkelte ting som ender opp med diskusjon. Vi har hatt det to ganger. Erfaringer? Lyst å leve livet med han. Anonymkode: b3d30...a30 Tror det har med alder og erfaring å gjøre. Har man levd noen år i forhold fra før, og vet godt hva man vil ha, og ikke ha. Da orker man rett og slett ikke bruke 2-3 år for å finne ut om det hele er bortkastet. Jeg blir bare mer og mer slik med årene. Anonymkode: 5d40c...dfc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Del Skrevet 14 timer siden Så lenge dere kommer noen vei med det er det jo bare positivt. Vi kranglet intenst og ofte det første året, men det gjorde at vi ble kjent med hverandre og vi kom alltid forbi kranglene(til slutt). Kommer dere ingen vei med det er det jo ikke særlig produktivt og vil nok kunne skade forholdet på sikt. Anonymkode: 79ad6...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 13 timer siden #17 Del Skrevet 13 timer siden Slik som du beskriver situasjonen, handlet dette om at dere misforsto hverandre i dialog. Og det er ikke helt unaturlig når man ikke kjenner hverandre så godt ennå. Ved å ha slike krangler/diskusjoner, blir dere bedre rustet til å forstå hverandre bedre neste gang. Du blir bedre på å forstå hvordan du må ordlegge deg for at han skal forstå deg, og han blir bedre til å forstå hva du mener når du skriver som du gjør. Det er først et rødt flagg når dette skjer flere ganger, og dere ikke lærer dere å forstå hverandre bedre av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #18 Del Skrevet 13 timer siden Det er helt ok å diskutere tidlig i forholdet. Heller tidlig enn senere. Dette kan legge grunnen for at ting blir enklere senere. Så er det jo forskjell på diskusjoner og det er forskjell på måten man diskuterer og det er forskjell på hvordan man takler det... Ett vanlig opphav til diskusjoner , særlig tidlig i forholdet, er usikkerhet. Usikkerhet på partneren. Man kjenner hverandre ikke godt nok, man ønsker å være god nok, man er redd for å miste hverandre osv. Dette kan utrolig nok manifestere seg i litt kjipe diskusjoner basert på misforståelser. Det er utrolig viktig å legge til grunn at man mener det beste for hverandre og har tillitt til det. Mye tolkes som et tillitsbrudd som over hodet ikke var ment som det. Hvis man snakker om dette og lærer seg å kjenne igjen når dette skjer så blir det lettere å kommunisere med hverandre. Alt for mange tror at forhold bare skal være en dans på roser. Man skal være enige i alt og alt skal gå som kniv i varmt smør. Dette fører ofte til at man feier ting under teppet og later som at alt er bra helt til det revner. jeg synes ikke det er bedre. Anonymkode: 631a3...19d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #19 Del Skrevet 13 timer siden Jeg er i et avstandsforhold. Forholdet startet slik. Og vi skriver mye meldinger. Det blir mange diskusjoner. Vi er begge usikkre på hverandre og på meldinger er det lett å tolke feil. For min del sier dette noe om.hva vi føler for hvert og tåler av hverandre. Jeg tåler at han er usikker og feiltolker. Han tåler at jeg er usikker og tolker feil. Det gjør oss jo egentlig sterkere - når vi kan tåle de negative sidene hos hverandre og ikke minst at vi til slutt klarer å løse opp i det og finne ut av det. Så jeg er ikke så redd for disse diskusjonene. De er nesten heller betryggende syntes jeg.For mex andre hadde jeg trukket meg, ikke hverken turt å stå i diskusjon selv, ikke si i fra med mine ærlige tanker, ei heller høre på hans. Men vi finner ut av det og det må jo være en trygghet. Anonymkode: d7d06...45f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #20 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke krangle men diskutere, sikkert fordi vi begge er redd for å miste hverandre og vi er strenge på enkelte ting som ender opp med diskusjon. Vi har hatt det to ganger. Erfaringer? Lyst å leve livet med han. Anonymkode: b3d30...a30 Typen og jeg både diskuterte og kranglet og hadde skikkelig vanskelig innkjøringsfase. På tross av at vi hadde kjent hverandre siden ungdomstiden. To år senere nå og vi har ikke noe problemer. Antakeligvis fordi vi ble ferdige med alt sammen tidlig? Vi fant fort ut av hva vi står for og hvem vi er. Det var godt. Anonymkode: 2d319...265 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå