AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #41 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han tar pengene mine og har tatt opp lån i mitt navn, nå kommer jeg liksom ikke ut av dette uten å tape vanvittig økonomisk og jeg skammer meg så fælt og vet at det er min egen skyld. Tør ikke si det til noen. Huset står på han også. Anonymkode: b121d...4fb Kontakt JURK! Anonymkode: 48c1d...40a 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #42 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Syns det er helt greit. Alle har ansvar for sine egne reaksjoner. Velger du å bli krenka så har du gjort et valg. Hvis jeg sier noe som jeg ikke på noen måte mener galt men som folk oppfatter anderledes så er det ikke min skyld. Da kunne man bli krenka over alt mulig da! Nei,slik gidder jeg ikke. Anonymkode: 41c38...b03 Vel, lykke til i dine forhold og andre relasjoner da. Man må selvsagt tilpasse seg andre mennesker og ikke oppføre seg som en drittsekk. I et forhold ønsker man selvfølgelig at den man er sammen med skal ha det bra, og man samarbeider om å ha det bra. Hennes følelser bør være viktig for ham, og hans følelser bør være viktig for henne. Opp til en viss grad. Anonymkode: d7ca5...477 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #43 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han tar pengene mine og har tatt opp lån i mitt navn, nå kommer jeg liksom ikke ut av dette uten å tape vanvittig økonomisk og jeg skammer meg så fælt og vet at det er min egen skyld. Tør ikke si det til noen. Huset står på han også. Anonymkode: b121d...4fb Det er både psykisk og økonomisk vold. Du bær til krisesenter så du kan få råd om hele situasjonen. Del det med familie også. Jo før jo bedre! Anonymkode: d7ca5...477 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 15 timer siden #44 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er ikke det veldig dramatisk? Bor på et lite sted så redd for noen finner det ut også Anonymkode: b121d...4fb Det er ikke dramatisk nei! De eksisterer nettopp for folk som er i akurat denne situasjonen du er i. De har også taushetsplikt og kommer ikke til å fortele noen at du tar kontakt. Du kan også starte med å ringe, så er det ingen som kan se deg heller. Du trenger ikke å søke om skilsmise i dag, men vær så snil å ta kontakt med krisesenteret! Da vill du ikke være allene om dette mer ❤️ 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 15 timer siden #45 Del Skrevet 15 timer siden Dette vil jeg betegne som psykisk vold, dette er fullstendig ugreit. Å si det én gang i en dumt øyeblikk er nå så, selv om det ikke er greit, men å kalle noen stygge ting eller komme med slike "unnskyldninger" jevnlig er overhodet ikke greit. Det er så ugreit som det kan få blitt. Er dette en mann du vil leve med, som trykker deg ned, i stedet for opp? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #46 Del Skrevet 14 timer siden Herregud…blir kvalm av dette. Kvinn deg opp og ta ordentlig tak! Slutt å leve livet basert på andres premisser, slutt å være redd for andres reaksjoner, slutt å følge andres forventninger og krav. Livet er virkelig for kort! Gjør ting som gir deg glede. Fokuser på å ha det bra. Kvitt deg med alt av det giftige - ting og spesielt mennesker! Du kan gjøre mye selv, men du lykkes enda mer sammen med andre. Allier deg med folk og instanser som vil deg vel. Aldri la noen redusere din verdi. Aldri tro på noen som gir deg dårlige følelser. Aldri la noen definere deg som person. Ta dette fra ei som har gjort alt dette. Kvittet meg med alt av «søppel». Vet at dette ikke er lett. Måtte gå mange runder med meg selv før jeg turte å ta steget med å rydde opp og komme meg ut. Måtte bruke alt jeg hadde av krefter for å gjøre det både fysisk og mentalt over en lang periode. Men herremin, så mye sterkere jeg ble av det. Absolutt verdt det!! Anonymkode: 8b9d0...f49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 13 timer siden #47 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er ikke det veldig dramatisk? Bor på et lite sted så redd for noen finner det ut også Anonymkode: b121d...4fb Overhode ikke dramatisk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #48 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mannen min sier ikke unnskyld, men han sier « beklager at du velger å tolke det på den måten», «beklager at du oppfatter det slik» eller «beklager at du syns det var nødvendig å reagere på». Jeg synes ikke dette teller som unnskyldninger, for det legger jo skylda på meg? Mannen min blir derimot kjempesint når jeg sier det, så det kan jeg ikke si til ham, for da blir det ny krangel 🙄 De tingene han sier som jeg reagerer på er f.eks. «Du er så dum at du klarer jo ikke skjønne noe som helst», «nå må du følge med på det jeg sier og slutte å være så hjernedød» eller «ingen som ikke er helt idiot hadde slitt med dette». Ganske ofte vil han ikke beklage noe som helst og sier isteden at hvis jeg ikke hadde vært en idiot/ oppført meg ordentlig/ vært normal så hadde han ikke trengt å snakke sånn til meg, derfor er det viktigere at jeg forandrer meg enn at han beklager, siden det jo er min skyld. Kommentarene hans kommer i det jeg oppfatter som tullete uenigheter, f.eks. hva vi skal ha til middag, om vi burde måke snø snart, om vi skal ha besøk på den datoen, hvem som skal betale for noe, om jeg ikke klarer noe osv. Anonymkode: b121d...4fb Dette er psykisk vold. Du bør ikke bli i dette forholdet. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke nok til å forlate mannen slik noen foreslår, synes nå jeg. Men det tenker jeg muligens fordi mannen og jeg sjeldent krangler. Og han kan si unnskyld på ordentlig vis. Krangler dere mye, og skjer dette ofte? Hvis det, så blir jo saken noe annerledes, og forholdet er muligens fornuftig å revurdere. Jeg ville gått til verks med ny krangel, jeg, om alternativet er å godta det der eller krangle. Sagt rett ut at ingen behandler meg slik, og at jeg forventer respekt. Respekt innebærer å kunne si unnskyld, uten å legge skyld på meg. Det hjelper ikke bli usaklig og påstå at han kaller deg dum eller hjernedød, han gjør ikke mer enn å legge skyld på deg fordi han selv ikke klarer å si unnskyld, eller om han ikke ser selv at han bør si unnskyld, eller hvilken annen grunn han har. Kanskje skjønner han ikke selv hva han driver med, og er så "låst" at han ikke klarer å se situasjonen som den er. Kanskje er det stahet, vondt i viljen eller han driver med bevisst nedpsyking. Uansett grunnen, bør du fortelle ham hvor landet ligger. Anonymkode: e7145...8dc Ikke nok? Du blir jo ikke utsatt for psykisk vold, så hvorfor er din situasjon relevant? Det er alltid nok å gå fra noen på grunn av vold, alltid. Slutt å gi farlige råd mår du mangler nødvendig kunnskap og innsikt! Anonymkode: d9590...b86 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #49 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Syns det er helt greit. Alle har ansvar for sine egne reaksjoner. Velger du å bli krenka så har du gjort et valg. Hvis jeg sier noe som jeg ikke på noen måte mener galt men som folk oppfatter anderledes så er det ikke min skyld. Da kunne man bli krenka over alt mulig da! Nei,slik gidder jeg ikke. Anonymkode: 41c38...b03 Skremmende holdning. Anonymkode: d9590...b86 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #50 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sånn sier mannen min også. «det er ikke min skyld at du blir krenka». «Når man er søppel må man tåle å høre at man er søppel. Eller så får man slutte å oppføre seg som søppel». «Ingen andre hadde giddet å være sammen med noen så ødelagt og hjernedød som du». Anonymkode: b121d...4fb Ja, det er sånn mishandlere snakker. ☹️ Anonymkode: d9590...b86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #51 Del Skrevet 11 timer siden Du vet godt selv at dette ikke er greit. men likevel er du sammen med han. Du er en del av problemet når du velger at det er greit at han prater til deg på den måten - og om du nå sier "nei jeg synes ikke det er greit" NEI HVORFOR I FUCKINGS HELVETE ER DU SAMMEN MED DEN DRITTSEKKEN DA???? Anonymkode: f60ee...695 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #52 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du vet godt selv at dette ikke er greit. men likevel er du sammen med han. Du er en del av problemet når du velger at det er greit at han prater til deg på den måten - og om du nå sier "nei jeg synes ikke det er greit" NEI HVORFOR I FUCKINGS HELVETE ER DU SAMMEN MED DEN DRITTSEKKEN DA???? Anonymkode: f60ee...695 Det svarte jeg på tidligere i tråden. Jeg liker forøvrig ikke at du skriker og banner til meg. Anonymkode: b121d...4fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 10 timer siden #53 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vet godt selv at dette ikke er greit. men likevel er du sammen med han. Du er en del av problemet når du velger at det er greit at han prater til deg på den måten - og om du nå sier "nei jeg synes ikke det er greit" NEI HVORFOR I FUCKINGS HELVETE ER DU SAMMEN MED DEN DRITTSEKKEN DA???? Anonymkode: f60ee...695 Ironisk nok høres du litt ut som denne drittsekken selv i dette innlegget. Tror du dette hjelper? Hun er allerede tråkket så langt ned i søla av mannen sin at selvtilliten og selvfølelsen garantert er helt på bånn. Da nytter det ikke at du nærmest også kaller henne dum 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 10 timer siden #54 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Syns det er helt greit. Alle har ansvar for sine egne reaksjoner. Velger du å bli krenka så har du gjort et valg. Hvis jeg sier noe som jeg ikke på noen måte mener galt men som folk oppfatter anderledes så er det ikke min skyld. Da kunne man bli krenka over alt mulig da! Nei,slik gidder jeg ikke. Anonymkode: 41c38...b03 Så du hadde ikke ment det galt om du kalte noen for idiot? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #55 Del Skrevet 9 timer siden Vokste opp med en far som snakket sånn til mamma og oss søstrene, mens broren vår slapp unna. I dag er mamma og vi søstrene uføre og har gått åresvis i terapi. Broren min har gått i pappas fotspor og hans barn går i terapi men sliter med rus og vil mest sannsynlig også ende opp som ufør. Det er ekstremt dysfunksjonelt å vokse opp slik. Det ødelegger deg. Det påvirker alle arenaer, skole, jobb, venner, kjærester. Når man blir så ødelagt vet man ikke bedre så man ender med å gjenta det samme. Man velger seg feil partner, og gjør den samme feilen igjen og igjen. Hva slags foreldre hadde du, TS? Anonymkode: a642d...ed8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #56 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Han tar pengene mine og har tatt opp lån i mitt navn, nå kommer jeg liksom ikke ut av dette uten å tape vanvittig økonomisk og jeg skammer meg så fælt og vet at det er min egen skyld. Tør ikke si det til noen. Huset står på han også. Anonymkode: b121d...4fb Her må du lage deg en exit-plan! Og du MÅ fortelle dine nærmeste om dette! Du kan sikkert få lov til å bo hos de. Å sitte inn med noe slik alene, bør du asbolutt ikke høre! AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg tør altså ikke si det til noen. Jeg har jo gitt han koden til kortet mitt selv, fordi jeg var redd (men uansett, det var JEG som ga ham den). Har diskutert det på et annet forum anonymt faktisk og da sa de at jeg kunne ikke gjøre noe med det siden jeg hadde gitt han koden osv frivillig. Nå tar han bare kortet mitt hver gang han skal handle eller i krangler f.eks. Anonymkode: b121d...4fb Sprerr kortet ditt! Nu! Bestill deg ett nytt kort i en ny bank. Ikke la han vite om det. Du må komme deg bort så fort som mulig. Du sperrer kortet lett i mobilbanken. Anonymkode: 1f7ac...65e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #57 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mannen min sier ikke unnskyld, men han sier « beklager at du velger å tolke det på den måten», «beklager at du oppfatter det slik» eller «beklager at du syns det var nødvendig å reagere på». Jeg synes ikke dette teller som unnskyldninger, for det legger jo skylda på meg? Mannen min blir derimot kjempesint når jeg sier det, så det kan jeg ikke si til ham, for da blir det ny krangel 🙄 De tingene han sier som jeg reagerer på er f.eks. «Du er så dum at du klarer jo ikke skjønne noe som helst», «nå må du følge med på det jeg sier og slutte å være så hjernedød» eller «ingen som ikke er helt idiot hadde slitt med dette». Ganske ofte vil han ikke beklage noe som helst og sier isteden at hvis jeg ikke hadde vært en idiot/ oppført meg ordentlig/ vært normal så hadde han ikke trengt å snakke sånn til meg, derfor er det viktigere at jeg forandrer meg enn at han beklager, siden det jo er min skyld. Kommentarene hans kommer i det jeg oppfatter som tullete uenigheter, f.eks. hva vi skal ha til middag, om vi burde måke snø snart, om vi skal ha besøk på den datoen, hvem som skal betale for noe, om jeg ikke klarer noe osv. Anonymkode: b121d...4fb Første avsnitt så tenkte jeg at det er ok å si fordi man tolker ting ulikt, men så skriver du at han kaller deg dum,hjernedød etc. Det er noe annet,det er personangrep. Det er noe helt annet enn å si " jeg forstår du tolket det slik,beklager om jeg missforsto" enn å si du er jo dum i hodet!!! Psykisk vold ,ville avsluttet forholdet Anonymkode: dee27...40b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xQueenKx Skrevet 7 timer siden #58 Del Skrevet 7 timer siden Det der skal du ikke finne deg i! Voksne, modne mennesker snakker ikke sånn til andre. Det er bare umodne duster som snakker sånn til folk. Hvis det ikke nytter å si ifra, så bør du revurdere om du orker å bruke energien din på han. Han tråkker på deg for å unngå å ta ansvar selv. Det er ikke annet en feigt. Han misbruker deg rett og slett. Psykisk og økonomisk. Skikkelig drittsekkoppførsel. Du er nødt å komme deg til noen du er trygg hos, så sperrer du kortet ditt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avent Skrevet 7 timer siden #59 Del Skrevet 7 timer siden Vær like nedlatende som han er mot deg! Blir han forbanna så sier du som han, at du ikke hadde trengt å si det sånn og sånn om det ikke hadde vært for at han er så dum, hjernedød eller idiot. Går han da bananas så kan du spørre han om hvorfor det er greit at han kan snakke sånn til deg, men du ikke kan snakke sånn til han.. å så klasker du skilsmisse papirene i trynet på han 👍👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 7 timer siden #60 Del Skrevet 7 timer siden Det er sånn politikere sier unnskyld. Det er selvfølgelig ikke en ordentlig unnskyldning. Men det verste er jo at han sier så stygge ting til deg. Har han alltid gjort det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå