AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Mannen min sier ikke unnskyld, men han sier « beklager at du velger å tolke det på den måten», «beklager at du oppfatter det slik» eller «beklager at du syns det var nødvendig å reagere på». Jeg synes ikke dette teller som unnskyldninger, for det legger jo skylda på meg? Mannen min blir derimot kjempesint når jeg sier det, så det kan jeg ikke si til ham, for da blir det ny krangel 🙄 De tingene han sier som jeg reagerer på er f.eks. «Du er så dum at du klarer jo ikke skjønne noe som helst», «nå må du følge med på det jeg sier og slutte å være så hjernedød» eller «ingen som ikke er helt idiot hadde slitt med dette». Ganske ofte vil han ikke beklage noe som helst og sier isteden at hvis jeg ikke hadde vært en idiot/ oppført meg ordentlig/ vært normal så hadde han ikke trengt å snakke sånn til meg, derfor er det viktigere at jeg forandrer meg enn at han beklager, siden det jo er min skyld. Kommentarene hans kommer i det jeg oppfatter som tullete uenigheter, f.eks. hva vi skal ha til middag, om vi burde måke snø snart, om vi skal ha besøk på den datoen, hvem som skal betale for noe, om jeg ikke klarer noe osv. Anonymkode: b121d...4fb 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Tenker du skal lese det du skriver, og spørre deg selv om det virker greit. Lykke til 😊❤️ 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden Jeg tenker du heller bør vurdere om dette er et forhold som er bra for deg å være i. Men for å svare på spørsmålet ditt. Nei det er ikke en ordentlig unnskyldning. Anonymkode: 1ddb3...a8c 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden Du skjønner vel at de tingene han sier er å tråkke på deg for å få deg til å føle deg mindre verdt? Hadde NOEN snakket til meg på den måten hadde jeg gått på dagen. Anonymkode: 5d965...1a7 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden Og du er sammen med denne mannen fordi? Anonymkode: 3a8d5...507 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og du er sammen med denne mannen fordi? Anonymkode: 3a8d5...507 Han er sikkert verdens beste ellers. Er ikke det som er det vanlige? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden Nei, det er ikke å beklage. Det er å legge ansvaret over på deg. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Mannen min sier ikke unnskyld, men han sier « beklager at du velger å tolke det på den måten», «beklager at du oppfatter det slik» eller «beklager at du syns det var nødvendig å reagere på». Anonymkode: b121d...4fb Dette høres ut som sjefen min, og er selvsagt ikke greit. Men husk, en mann trenger du ikke tre måneders oppsigelse for å kvitte deg med Anonymkode: be264...f9e 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Mannen min sier ikke unnskyld, men han sier « beklager at du velger å tolke det på den måten», «beklager at du oppfatter det slik» eller «beklager at du syns det var nødvendig å reagere på». Jeg synes ikke dette teller som unnskyldninger, for det legger jo skylda på meg? Mannen min blir derimot kjempesint når jeg sier det, så det kan jeg ikke si til ham, for da blir det ny krangel 🙄 De tingene han sier som jeg reagerer på er f.eks. «Du er så dum at du klarer jo ikke skjønne noe som helst», «nå må du følge med på det jeg sier og slutte å være så hjernedød» eller «ingen som ikke er helt idiot hadde slitt med dette». Ganske ofte vil han ikke beklage noe som helst og sier isteden at hvis jeg ikke hadde vært en idiot/ oppført meg ordentlig/ vært normal så hadde han ikke trengt å snakke sånn til meg, derfor er det viktigere at jeg forandrer meg enn at han beklager, siden det jo er min skyld. Kommentarene hans kommer i det jeg oppfatter som tullete uenigheter, f.eks. hva vi skal ha til middag, om vi burde måke snø snart, om vi skal ha besøk på den datoen, hvem som skal betale for noe, om jeg ikke klarer noe osv. Anonymkode: b121d...4fb Han der er jo sykt nedlatende, skjønner ikke at du finner deg i sånt. Hvor lenge har dere vært sammen? Anonymkode: 7f1e7...246 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden og denne mannen velger du å ha i livet ditt ????? hva godt gjør han deg ? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden AllahBallah skrev (30 minutter siden): Tenker du skal lese det du skriver, og spørre deg selv om det virker greit. Lykke til 😊❤️ Det kommer jo an på om det som sagt fra ts er idiotisk eller ikke. Kan jo skyldes udiagnostisert autisme for eksempel. Anonymkode: 2655d...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden Han sier jo ikke unnskyld for noe han gjør... skjønner ikke at du finner deg i sånt. Anonymkode: 1f7ac...65e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden Beklager å måtte si dette, men den mannen liker deg ikke engang. Ingen oppfører seg sånn mot noen de liker. Løp. Har du barn? Husk at barn lærer av det de ser, og tror at det som er hjemme er det som er normalt og greit. Vil du videreføre dette til en evt sønn? Vil du lære datteren din at dette er en grei måte å la seg behandle på? Ville du reagert hvis noen snakket til bestevennen din på den måten? Anonymkode: 5f5df...f90 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden Mannen din har problemer, man snakker ikke slik til den man er glad i. Han er slem mot deg, han manipulerer deg til at du skal føle deg dum. Jeg hadde ikke giddet å være sammen med ham. Hvis dere har barn er det ikke bra for dem å overhøre hvordan pappa snakker til mamma. Han har lav frustrasjonsterskel og lar det gå utover deg. Anonymkode: d7ca5...477 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 12 timer siden #15 Del Skrevet 12 timer siden (endret) Så, en slik type situasjon? 1: "du er en idiot fordi... " 2: blir lei seg. 1: "beklager at du tolker det sånn". Hvordan det kan være en unnskyldning er en gåte for min del. Endret 12 timer siden av nordlending 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): De tingene han sier som jeg reagerer på er f.eks. «Du er så dum at du klarer jo ikke skjønne noe som helst», «nå må du følge med på det jeg sier og slutte å være så hjernedød» eller «ingen som ikke er helt idiot hadde slitt med dette». Hadde min mann snakket sånn til meg og vært seriøs, hadde jeg bare sagt, beklager at du synes det, men jeg er i hvert fall smart nok til å klare meg selv og kastet fjotten på dør. Anonymkode: 9a7ef...857 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 12 timer siden #17 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Mannen min sier ikke unnskyld, men han sier « beklager at du velger å tolke det på den måten», «beklager at du oppfatter det slik» eller «beklager at du syns det var nødvendig å reagere på». Jeg synes ikke dette teller som unnskyldninger, for det legger jo skylda på meg? Mannen min blir derimot kjempesint når jeg sier det, så det kan jeg ikke si til ham, for da blir det ny krangel 🙄 De tingene han sier som jeg reagerer på er f.eks. «Du er så dum at du klarer jo ikke skjønne noe som helst», «nå må du følge med på det jeg sier og slutte å være så hjernedød» eller «ingen som ikke er helt idiot hadde slitt med dette». Ganske ofte vil han ikke beklage noe som helst og sier isteden at hvis jeg ikke hadde vært en idiot/ oppført meg ordentlig/ vært normal så hadde han ikke trengt å snakke sånn til meg, derfor er det viktigere at jeg forandrer meg enn at han beklager, siden det jo er min skyld. Kommentarene hans kommer i det jeg oppfatter som tullete uenigheter, f.eks. hva vi skal ha til middag, om vi burde måke snø snart, om vi skal ha besøk på den datoen, hvem som skal betale for noe, om jeg ikke klarer noe osv. Anonymkode: b121d...4fb Nei, det er ikke en grei måte å si unnskyld på.Kan du ikke svare: Jeg oppfatter at du kaller meg idiot eller hjernedød, og det er aldeles ikke greit. Og det er det ikke jeg som skal beklage for min oppfattelse, men du skal beklage det for din oppførsel/det du sier. Men det nytter vel ikke å snakke til ham på noen måte. Jeg har vært gift med en sånn mann selv. Jeg sa f.eks: Tenk at du har valgt deg en kone som er hjernedød. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12 timer siden #18 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen min sier ikke unnskyld, men han sier « beklager at du velger å tolke det på den måten», «beklager at du oppfatter det slik» eller «beklager at du syns det var nødvendig å reagere på». Jeg synes ikke dette teller som unnskyldninger, for det legger jo skylda på meg? Mannen min blir derimot kjempesint når jeg sier det, så det kan jeg ikke si til ham, for da blir det ny krangel 🙄 De tingene han sier som jeg reagerer på er f.eks. «Du er så dum at du klarer jo ikke skjønne noe som helst», «nå må du følge med på det jeg sier og slutte å være så hjernedød» eller «ingen som ikke er helt idiot hadde slitt med dette». Ganske ofte vil han ikke beklage noe som helst og sier isteden at hvis jeg ikke hadde vært en idiot/ oppført meg ordentlig/ vært normal så hadde han ikke trengt å snakke sånn til meg, derfor er det viktigere at jeg forandrer meg enn at han beklager, siden det jo er min skyld. Kommentarene hans kommer i det jeg oppfatter som tullete uenigheter, f.eks. hva vi skal ha til middag, om vi burde måke snø snart, om vi skal ha besøk på den datoen, hvem som skal betale for noe, om jeg ikke klarer noe osv. Anonymkode: b121d...4fb Si byebye. Det der er psykisk vold 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12 timer siden #19 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det kommer jo an på om det som sagt fra ts er idiotisk eller ikke. Kan jo skyldes udiagnostisert autisme for eksempel. Anonymkode: 2655d...4b8 Uansett er det stygt å si av han 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #20 Del Skrevet 12 timer siden Det er ikke nok til å forlate mannen slik noen foreslår, synes nå jeg. Men det tenker jeg muligens fordi mannen og jeg sjeldent krangler. Og han kan si unnskyld på ordentlig vis. Krangler dere mye, og skjer dette ofte? Hvis det, så blir jo saken noe annerledes, og forholdet er muligens fornuftig å revurdere. Jeg ville gått til verks med ny krangel, jeg, om alternativet er å godta det der eller krangle. Sagt rett ut at ingen behandler meg slik, og at jeg forventer respekt. Respekt innebærer å kunne si unnskyld, uten å legge skyld på meg. Det hjelper ikke bli usaklig og påstå at han kaller deg dum eller hjernedød, han gjør ikke mer enn å legge skyld på deg fordi han selv ikke klarer å si unnskyld, eller om han ikke ser selv at han bør si unnskyld, eller hvilken annen grunn han har. Kanskje skjønner han ikke selv hva han driver med, og er så "låst" at han ikke klarer å se situasjonen som den er. Kanskje er det stahet, vondt i viljen eller han driver med bevisst nedpsyking. Uansett grunnen, bør du fortelle ham hvor landet ligger. Anonymkode: e7145...8dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå