AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Hei, Er det noen andre her som er, eller har vært, i samme situasjon? Jeg ble kjent med og giftet meg med ei dame fra Latin-Amerika. Vi bodde i Norge i løpet av et år. Jeg visste at hun ikke ville trives i Norge pga. kulturforskjellene, fra begynnelsen av, men det var noe som hun trengte å eksperimentere/oppleve selv. Hun ble fort deprimert av været og generelt av Norge, menneskene og kulturen. Selv har jeg alltid hatt de samme problemene med den norske kulturen, så det kostet meg lite å selge alt jeg eide i Norge og flytte til hennes hjemland. Jeg kjente allerede til landet og kulturen, da jeg har reist en del. Men etter ni år så skilte vi oss. Hun giftet seg på nytt og bor nå i USA sammen en annen mann. Det er greit - det er ikke noe jeg tenker mye på lenger. Men jeg valgte å bli. Det har ikke vært bare lett i forhold til språk og kultur, men nå har jeg mitt nettverk her og ønsker ikke å dra tilbake til Norge. Jeg har hatt gode, seriøse forhold her, og tidligere i Norge, men med alderen så har det bare blitt vanskeligere og vanskeligere. Nå er det omtrent umulig for meg å date noen, da jeg ofte blir sett på som en "vandrende minibank" - og at det er alt som betyr noe, så jeg forblir singel. Ikke at jeg klager, jeg lever helt fint med mange gode venner her. Men fremdeles så søker, og håper, jeg på å bli forelsket igjen. Men jeg har merket at med alderen så blir det bare vanskeligere og vanskeligere. Jeg trener og holder meg i form; jeg bor på et fint og trygt sted (stabilt klima med sol og varme omtrent hver eneste dag hele året) og økonomien er helt grei, men jeg klarer ikke å treffe noen her. Og ja, jeg har vært på mange dater, men det funker aldri... Det var enklere da jeg var under 40... Noen her med lignende erfaringer? Probably a long shot... lol Anonymkode: f6120...04a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Jeg vet ikke helt om jeg får helt tak på hva du ønsker å ta opp? Er det det at du opplever deg ensom i utlandet, men føler det er forsent for deg å flytte tilbake til Norge? Anonymkode: 73c59...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden jeg forstår heller ikke hva spørsmålet er, samme situasjon i forhold til hva? Flytte til utlandet? Finne kjærligheten i utlandet? Hjemme i Norge? Anonymkode: 5047d...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Det var ingen skikkelige spørsmål i teksten din, bortsett fra om noen har opplevd det samme. Ja, jeg har lignende erfaringer. Jeg bodde 10 år i Asia sammen med kona mi. Vi møttes der borte, etter at jeg hadde flyttet dit. For et par år siden flyttet vi til Norge og har vell egentlig erfart det samme som deg. Vi liker ikke klimaet, kulturen og menneskene. Vi vil tilbake, men økonomien i Norge er så ekstremt god, at vi skal jobbe litt mer begge to før det skjer. Da jeg flyttet dit og datet litt før jeg møtte kona mi var jeg i midten av 20-årene, så kan ikke snakke om dette med alder. Jeg merket dog det samme som deg, at de nok trur alle hvite er rike, og at det helt sikkert ikke blir bedre når man blir eldre. Man må sile ut de som er åpenbare golddiggere. Heldigvis er de fleste ganske tidlig ute med slik oppførsel. Anonymkode: 02840...146 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det var ingen skikkelige spørsmål i teksten din, bortsett fra om noen har opplevd det samme. Ja, jeg har lignende erfaringer. Jeg bodde 10 år i Asia sammen med kona mi. Vi møttes der borte, etter at jeg hadde flyttet dit. For et par år siden flyttet vi til Norge og har vell egentlig erfart det samme som deg. Vi liker ikke klimaet, kulturen og menneskene. Vi vil tilbake, men økonomien i Norge er så ekstremt god, at vi skal jobbe litt mer begge to før det skjer. Da jeg flyttet dit og datet litt før jeg møtte kona mi var jeg i midten av 20-årene, så kan ikke snakke om dette med alder. Jeg merket dog det samme som deg, at de nok trur alle hvite er rike, og at det helt sikkert ikke blir bedre når man blir eldre. Man må sile ut de som er åpenbare golddiggere. Heldigvis er de fleste ganske tidlig ute med slik oppførsel. Anonymkode: 02840...146 Er det lett å finne ut hvem er golddigger? Mange er gode skuespillere men det er klart at hvis dama er 30 og han 60 så bør det ringe en klokke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Ja, det jeg skrev var hovedsakelig kun for å dele mine erfaringer, og høre om andre har lignende erfaringer spesielt når det gjelder alder (nærmere 50 enn 40) og dating i utlandet som skilt og enslig. Ofte er det vanskelig å sile ut golddiggere. Det var enklere før mens man var forholdsvis ung, men nå er det ikke alltid like enkelt, og jeg blir ofte tatt på senga, so to speak, hehe. Det er ofte vanskelig å se seg selv utenfra. Jeg ser på meg selv likt som gjorde for ti år siden, men det gjør åpenbart ikke potensielle partnere… Selv om jeg nedgraderer mine kriterier, så merker jeg det mer nå enn noengang tidligere at det er størrelsen på lommeboka som er det viktigste, og det er selvsagt ikke slike forhold jeg ønsker. Jeg aksepterer kulturen når det gjelder dating - mannen betaler for middag, reise og kanskje en liten gave, men det jeg opplever er at kvinnene krever stadig mer nå enn tidligere. Ei heller snakker jeg om vesentlige yngre kvinner enn meg. Men ting har forandret seg og dating er vanskeligere enn noengang tidligere ifølge mine erfaringer. Jeg kan ikke forestille meg at det er vesentlig annerledes i gamlelandet. Fra mine personlige (subjektive) erfaringer så har kvinner blitt mer og mer kravstore, samtidig som de har mindre og mindre å tilby en potensiell partner. Dette er kun mine erfaringer. Anonymkode: f6120...04a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det jeg skrev var hovedsakelig kun for å dele mine erfaringer, og høre om andre har lignende erfaringer spesielt når det gjelder alder (nærmere 50 enn 40) og dating i utlandet som skilt og enslig. Ofte er det vanskelig å sile ut golddiggere. Det var enklere før mens man var forholdsvis ung, men nå er det ikke alltid like enkelt, og jeg blir ofte tatt på senga, so to speak, hehe. Det er ofte vanskelig å se seg selv utenfra. Jeg ser på meg selv likt som gjorde for ti år siden, men det gjør åpenbart ikke potensielle partnere… Selv om jeg nedgraderer mine kriterier, så merker jeg det mer nå enn noengang tidligere at det er størrelsen på lommeboka som er det viktigste, og det er selvsagt ikke slike forhold jeg ønsker. Jeg aksepterer kulturen når det gjelder dating - mannen betaler for middag, reise og kanskje en liten gave, men det jeg opplever er at kvinnene krever stadig mer nå enn tidligere. Ei heller snakker jeg om vesentlige yngre kvinner enn meg. Men ting har forandret seg og dating er vanskeligere enn noengang tidligere ifølge mine erfaringer. Jeg kan ikke forestille meg at det er vesentlig annerledes i gamlelandet. Fra mine personlige (subjektive) erfaringer så har kvinner blitt mer og mer kravstore, samtidig som de har mindre og mindre å tilby en potensiell partner. Dette er kun mine erfaringer. Anonymkode: f6120...04a Det er ikke det at du har blitt litt "lat" og ikke helt henger med lenger da? Og så tror du det utelukkende handle om at det kun er kvinnene som har forandret seg til det negative? Men uansett, jeg tror jeg først og fremst ville tatt en vurdering på hvor jeg tror jeg hadde hatt sjanse til å bli mest lykkelig, og ikke minst, hvor jeg tror jeg hadde hatt den beste alderdommen, landet du bor i nå, eller Norge. Og så ville jeg tatt det derfra. Anonymkode: 73c59...dae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har to søsken som bor i andre land, mye på grunn av kjærligheten, de traff partnere i ung alder og har barn der. Ikke så lett å flytte tilbake når man er etablert i et annet land. Noen land har store økonomiske forskjeller, og ikke alltid de du møter har nok penger/ressurser vil jeg tro, det gjør jo at du blir sett på som mulig «forsørger». Sikkert rike folk der du bor også, men de tilhører vel et slags lokalt overklassemiljø som du ikke har innpass i som utlending der. Du kan jo flytte hjem om du har slekt her, men da må du vel finne deg jobb og bolig, så kommer an på hva du kan bidra med her i Norge også? Om du lykkes med dating her kommer vel an på egen innstilling, masse single folk i voksen alder. Og kanskje du kan treffe ei du kan reise litt med selv om du bor her? Ikke lett å bli gammel uten folk rundt seg, så ville vurdert hvor du har best nettverk, familie, venner og det der. Lykke til! Anonymkode: a9d86...d1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Tror nok at det er flere lykkejegere i USA enn i Norge. Her i Norge er det mye mer status for kvinner med høy utdanning og god jobb, dvs at vi er mer selvstendig. Og det er ingen status i å være sammen med en rik eldre mann. På den andre siden forventer vi adskillig mer av menn på andre områder, det holder ikke å bare ha god inntekt. Jeg mistenker også at du går etter litt for unge kvinner, selv om du skriver at de ikke er vesentlig yngre. Det er faktisk få kvinner over 35 år som er villig til å gå høyere opp i alder i forhold til en mann enn 5-6 år. Så realistisk for deg er 40-årene og 50-årene. De som er yngre som er interessert vil som du nok har erfart være ute etter økonomisk trygghet framfor kjærlighet og gjensidig respekt. Men med en holdning om at kvinner har lite å tilby så er du ekstremt lite attraktiv generelt. Så kanskje du skal satse på de lykkejegerene likevel. Eller forbli singel. Oppegående kvinner vil ikke ha en mann med slike holdninger. Anonymkode: c9de8...b1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): menneskene og kulturen. AnonymBruker skrev (4 timer siden): kulturen og menneskene Hva er det med menneskene og kulturen i Norge dere ikke liker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): mindre og mindre å tilby en potensiell partner. Med alderen er du i samme kategori... Anonymkode: 8f784...f9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Jeg er fuckings stuck i Norge...så, beat that🤪 Anonymkode: f78ec...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Du får nesten ta ei vurdering selv om du vil bo der i varmen eller i Norge. Du kan feks ta en ferie hit og se. Når det gjelder alder, er det veldig sexy å "skjønne sin egen alder". Det gjelder ikke å desperat trene/leke ung men te og kle seg som den beste utgaven på sin alder. Jeg nærmer meg 50 og later ikke som at jeg er 22... Men jeg vil se ut som en attraktiv 40+-åring. Anonymkode: af141...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 minutter siden #14 Del Skrevet 23 minutter siden Jeg er kvinne. Jeg flyttet for kjærligheten, til mellom-Amerika.Det var et økonomisk likeverdig forhold, men temperamentene våre var ikke særlig kompatible. Kulturforskjeller var det også. Etter noen år ble det slutt, var sammen med en annen i mange år etter det. Jeg orket ikke all det latinske dramaet i lengden. Var singel i noen år etter at det ble slutt. Så møtte jeg en norsk mann og flyttet til Norge. Beste forholdet jeg har vært i, eneste mannen jeg har ønsket å gifte meg med. Nå har vi vært gift i 10 år, kan telle diskusjonene på fingrene. Anonymkode: 88028...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå