AnonymBruker Skrevet 17. januar #81 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når jeg så leser masse på nett og hører snakk om at moderne kvinner har dårlige verdier, lang liggeliste, fester masse og har dårlig omsorg for folk rundt seg, så lurer jeg på hva de tenkte da de valgte partner. Jeg bruker å si til dem at jo, vi finnes. Vi finnes, vi som ikke er opptatt av festing, vi som tilbyr plutselige gjester middag, som kjører naboungen til trening og kamp uten å sende vippskrav for bensin til foreldrene etterpå, som overrasker mannen med kaffe på senga etter at han har hatt 12 timers arbeidsdag dagen før og kom hjem sent. Vi som ikke drikker, og som ønsker å ha sex i forhold. Men siden noen av oss ikke er pene og flørtende, så blir vi totalt oversett. Så disse mennene kan egentlig bare drite i å klage. Det er helt kurant å ha høye krav til utseendet på dama, og velge ut fra det. Men da har de samtidig kanskje valgt bort noe annet, og det er deres eget ansvar, alene. Anonymkode: 784dc...6f8 Dette er hore/madonna tankegang. Slutt å heng på incel forum. Anonymkode: 6e8e6...e1b 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clancy Skrevet 17. januar #82 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva har selvsikkerhet med å lyve til seg selv å gjøre? Jeg er ikke fysisk attraktiv. Jeg er heller ikke superattraktiv for ganske mange, da jeg aldri har opplevd at en mann sjekket meg opp, flørtet med meg osv, i løpet av hele mitt liv. Jeg har derimot andre kvaliteter - jeg er smart, kan masse forskjellige ting, har interessante hobbyer, humor, og er omsorgsfull. Utseendet er kanskje subjektivt, men det finnes en del trekk som av de aller fleste anses for å være pene/stygge. Min mening om meg selv er ikke fasiten. Men andres validering/reaksjon på mitt utseende, er et pekepinn på det. Anonymkode: 784dc...6f8 Oh my lord Det er ikke å lyve til seg selv. Si at du mener du er en fantastisk flink kunstner selv om alt du får ned på papiret er en strekmann, noen ser søppel, andre ser den fine turkise fargen du brukte som for dem representerer noe unikt. Noen ser feil, andre ser at den ene armen er litt kortere enn den andre og syntes det var fint. Subjektivt. Skjønner? Noen ville kastet den bort, andre ville hengt den på veggen i en fin ramme. Jeg har venner med "feil" og "mangler" som de selv hater til himmelen, men som partner (og jeg) syntes er fantastisk fine. Jeg er chubby: jeg ser store lår og hater det, samboer ser former og liker det. Jeg hater nesa mi og mener den gjør meg stygg, samboer syntes den er søt og har ikke tenkt noe over det. Jeg har lært over mange år å lære meg selv å like MEG, fordi jeg har en samboer som virkelig hjelper meg med det. Det at han liker meg og syntes jeg er sexy er det som får meg til å blomstre. Mener du at jeg lyver til meg selv da? fordi jeg har virkelig noen trekk som mange menn ikke foretrekker. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 17. januar #83 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi han har en kone som ikke fester, som er omsorgsfull, god å lage mat, samtidig som hun ikke er redd for å ta tyngre fysiske oppgaver, og som har humor. Vi har vært gift i 6 år, sammen 2 år før det. Og i starten var det de samme kompisene som sa til mannen at han fortjener bedre, at jeg er aaaltfor lite pen og sexy. De syntes synd på ham, og trakk frem sine samboere/koner som eksempel på hva han også kunne ha hatt. Nå klager de på forholdene sine, og misunner mannen min. Men min mann valgte smart. Han valgte en omsorgsfull, avholds og rolig dame, selv om denne dama ikke var pen. Hans kompiser valgte utseendet, punktum. Hvorfor er enkelte menn slik? Hvorfor velger de damer som ikke har verdiene de etterlyser, for så å angre? Hvis de hadde valgt mer med hodet enn pikken, så tror jeg at det hadde vært flere harmoniske forhold. Anonymkode: 784dc...6f8 Uenig i begge deler, både å velge med pikken , og å velge utifra grad av omsorg man kan få. Begge deler er valg basert på egoistisk tankegang : hva kan du gjøre for meg . Man bør velge utifra personlighet og kompatibelhet. Uting at kompiser sitter å sammenligner damene sine på samme måte som bilene sine . Min er penere en din , min går fortere enn din . Harmoni har ikke med sånt å gjør , men med gjensidig respekt . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #84 Del Skrevet 17. januar Er dere 14 år gamle? Anonymkode: 1f6ad...d59 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #85 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi hva man mener er vakkert er subjektivt, ikke en fasit ❤️ Jeg beklager hvis jeg såret deg, men her tillegger du meg veldig mye!!! Innleggene dine viser at du er såret, ts, det skinner gjennom. Hadde du ønsket å diskutere hvordan menn endrer kriterier for valg av livspartnere fra de er i 20 årene til 40 årene, hadde innlegget ditt et formulert annerledes. De færreste av oss er vakre i den objektive forstand, og jeg er enig med deg at mennesker er mer enn utseende. Anonymkode: 4f8ca...b54 Jeg er selvfølgelig ikke såret. Jeg har ikke noe særlig såre følelser generelt. Og nei, menn endrer ikke kriterier for valg av livspartnere fra 20 til 40. Mange 40-åringer mener jevnaldrende damer er for gamle, og vil ha en ung jente til partner. For øvrig er ikke pent subjektivt. Ansiktssymmetri er en faktor, og det finnes standard for skjønnhet. De aller, aller fleste mener at Therese Johaug er mye penere enn Tora Berger, for eksempel. De fleste mener at Jessica Alba er penere enn Kathy Bates. Det finnes standard for skjønnhet, så er det noen variasjoner innen disse igjen. Anonymkode: 784dc...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #86 Del Skrevet 17. januar Clancy skrev (2 minutter siden): Oh my lord Det er ikke å lyve til seg selv. Si at du mener du er en fantastisk flink kunstner selv om alt du får ned på papiret er en strekmann, noen ser søppel, andre ser den fine turkise fargen du brukte som for dem representerer noe unikt. Noen ser feil, andre ser at den ene armen er litt kortere enn den andre og syntes det var fint. Subjektivt. Skjønner? Noen ville kastet den bort, andre ville hengt den på veggen i en fin ramme. Jeg har venner med "feil" og "mangler" som de selv hater til himmelen, men som partner (og jeg) syntes er fantastisk fine. Jeg er chubby: jeg ser store lår og hater det, samboer ser former og liker det. Jeg hater nesa mi og mener den gjør meg stygg, samboer syntes den er søt og har ikke tenkt noe over det. Jeg har lært over mange år å lære meg selv å like MEG, fordi jeg har en samboer som virkelig hjelper meg med det. Det at han liker meg og syntes jeg er sexy er det som får meg til å blomstre. Mener du at jeg lyver til meg selv da? fordi jeg har virkelig noen trekk som mange menn ikke foretrekker. Jeg liker meg. Jeg har oppnådd ganske mye med hardt arbeid, jeg er snill og har talent for flere ting. Jeg blomstrer også når mannen min viser kjærtegn. Men man må ikke være pen for å blomstre eller like seg selv. Anonymkode: 784dc...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #87 Del Skrevet 17. januar Veldig veldig rart og totalt respektløst og frekt å si slike ting. Dette tror jeg du har funnet på. Jeg vet ikke om noen som klager over at kona fester(!) og ikke er omsorgsfull og som blir i sine forhold, ei heller sier til kompisen sin at denne kompisens kjæreste er lite pen og sexy og han derfor fortjener bedre, dvs like pen og sexy dame som de selv har, - og din kjæreste som sa til deg at kompisene sier slikt. Bare tull, hva slags omgangskrets og mann er det du har funnet deg egentlig? Høres langt fra ideelt ut, noe av det. Siden dere er såpass åpne om disse temaene fatter jeg ikke hvorfor du ikke bare spør disse kompisene: "Hvorfor dere dere ikke ei stygg dame som er avholds? Hvorfor er du slik? Hvorfor valgte du/dere damer som ikke har verdiene dere etterlyser, for så å angre? Hvis dere hadde valgt mer med hodet enn pikken, så tror jeg at det hadde vært flere harmoniske forhold." Ikke noe vits å stille disse spørsmålene til oss freemmede på internett, det er virkelig de færreste som kan svare deg. Anonymkode: c7ee3...08f 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #88 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har jeg skrevet at han ikke slo ned på snakket deres? Grunnen til at han satt meg på høyttaler, var at jeg hørte rykter om at kompisene hans snakket meg ned, men trodde ikke på det. Han ga meg bevis, og han irettesatte dem. Han kan heller ikke velge bort samtlige arbeidskolleger og barndomsvenner som han har vært med siden han var 4 år. Anonymkode: 784dc...6f8 Det er kjempebra at han irettesatte de, men mitt poeng var at hans venner burde irettesette hverandre. Helt uakseptabel oppførsel Anonymkode: 51168...f8a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clancy Skrevet 17. januar #89 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg liker meg. Jeg har oppnådd ganske mye med hardt arbeid, jeg er snill og har talent for flere ting. Jeg blomstrer også når mannen min viser kjærtegn. Men man må ikke være pen for å blomstre eller like seg selv. Anonymkode: 784dc...6f8 Og der mista du poenget igjen. Jeg gir opp. lykke til videre TS. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #90 Del Skrevet 17. januar Clancy skrev (3 minutter siden): Oh my lord Det er ikke å lyve til seg selv. Si at du mener du er en fantastisk flink kunstner selv om alt du får ned på papiret er en strekmann, noen ser søppel, andre ser den fine turkise fargen du brukte som for dem representerer noe unikt. Noen ser feil, andre ser at den ene armen er litt kortere enn den andre og syntes det var fint. Subjektivt. Skjønner? Noen ville kastet den bort, andre ville hengt den på veggen i en fin ramme. Jeg har venner med "feil" og "mangler" som de selv hater til himmelen, men som partner (og jeg) syntes er fantastisk fine. Jeg er chubby: jeg ser store lår og hater det, samboer ser former og liker det. Jeg hater nesa mi og mener den gjør meg stygg, samboer syntes den er søt og har ikke tenkt noe over det. Jeg har lært over mange år å lære meg selv å like MEG, fordi jeg har en samboer som virkelig hjelper meg med det. Det at han liker meg og syntes jeg er sexy er det som får meg til å blomstre. Mener du at jeg lyver til meg selv da? fordi jeg har virkelig noen trekk som mange menn ikke foretrekker. Det er for øvrig også forskjell på å ha trekk MANGE MENN ikke foretrekker, og å ha trekk nesten INGEN menn foretrekker. Stor forskjell, vet du. Jeg synes for øvrig synd på kvinner som mååå overbevise seg selv at de er pene, og så plutselig skjer det noe med utseendet, de blir kanskje eldre, legger på seg, blir syke. Da blir fallhøyden stor, når man knytter sin egen verdi mot det å være pen. Anonymkode: 784dc...6f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #91 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig veldig rart og totalt respektløst og frekt å si slike ting. Dette tror jeg du har funnet på. Jeg vet ikke om noen som klager over at kona fester(!) og ikke er omsorgsfull og som blir i sine forhold, ei heller sier til kompisen sin at denne kompisens kjæreste er lite pen og sexy og han derfor fortjener bedre, dvs like pen og sexy dame som de selv har, - og din kjæreste som sa til deg at kompisene sier slikt. Bare tull, hva slags omgangskrets og mann er det du har funnet deg egentlig? Høres langt fra ideelt ut, noe av det. Siden dere er såpass åpne om disse temaene fatter jeg ikke hvorfor du ikke bare spør disse kompisene: "Hvorfor dere dere ikke ei stygg dame som er avholds? Hvorfor er du slik? Hvorfor valgte du/dere damer som ikke har verdiene dere etterlyser, for så å angre? Hvis dere hadde valgt mer med hodet enn pikken, så tror jeg at det hadde vært flere harmoniske forhold." Ikke noe vits å stille disse spørsmålene til oss freemmede på internett, det er virkelig de færreste som kan svare deg. Anonymkode: c7ee3...08f Jeg har spurt to av dem om det. Den ene har jeg flørtet litt med før jeg traff mannen min, og han ble faktisk fornærmet over at en dame som meg prøvde å sjekke opp en mann som ham. Svarene jeg får, er at de må ha en dame de tenner på. De har også ganske høye krav til HVA som er attraktivt. Anonymkode: 784dc...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #92 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er kjempebra at han irettesatte de, men mitt poeng var at hans venner burde irettesette hverandre. Helt uakseptabel oppførsel Anonymkode: 51168...f8a Hvorfor burde de irettesette hverandre, hvis de er av samme guttastemning-ulla? Anonymkode: 784dc...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #93 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har mannen din fortalt deg at kompisene han sa at du ikke var pen og sexy? Anonymkode: 76303...a58 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, det har jeg selv hørt da han hadde dem på høyttaler. Anonymkode: 784dc...6f8 Mangler de sosiale antenner hele gjengen? Jeg ville da ALDRI kommentert negativt på utseendet til venners kjærester, hverken direkte til dem eller til andre. Normale mennesker gjør ikke slikt. Anonymkode: a00ee...270 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #94 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har spurt to av dem om det. Den ene har jeg flørtet litt med før jeg traff mannen min, og han ble faktisk fornærmet over at en dame som meg prøvde å sjekke opp en mann som ham. Svarene jeg får, er at de må ha en dame de tenner på. De har også ganske høye krav til HVA som er attraktivt. Anonymkode: 784dc...6f8 Du forstår det at dette er en mann som ikke er i vater? Bare det å føle sånn om andre mennesker, det er jo sinnsykt umodent med narsissistiske toner. Hvem tror han at han er? Anonymkode: 6e8e6...e1b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #95 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mangler de sosiale antenner hele gjengen? Jeg ville da ALDRI kommentert negativt på utseendet til venners kjærester, hverken direkte til dem eller til andre. Normale mennesker gjør ikke slikt. Anonymkode: a00ee...270 Du ville ha blitt overrasket over hvordan mange menn snakker om damer, altså. Anonymkode: 784dc...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 17. januar #96 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg liker meg. Jeg har oppnådd ganske mye med hardt arbeid, jeg er snill og har talent for flere ting. Jeg blomstrer også når mannen min viser kjærtegn. Men man må ikke være pen for å blomstre eller like seg selv. Anonymkode: 784dc...6f8 Med en gang pen kommer opp i en setning der andre kvaliteter skal være bedre, reagerer jeg . Man kan være både pen , flink og snill. Man kan også være mindre pen, mindre smart å mindre hyggelig . Ikke bland utseende med personlighet . Det er ingen regel som sier det ene eller andre hverken om pene eller mindre pene mennesker . Bare det at temaet penhet kommer opp , viser at det har vært et tema . å at det må overkompenseres på snillhet , flinkhet etc er et rødt flagg for meg . 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #97 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor burde de irettesette hverandre, hvis de er av samme guttastemning-ulla? Anonymkode: 784dc...6f8 Disse mennene (guttene) høres jo ut som hvis du skal skrive et filmmanus og vil portrettere veldig stereotypiske menn for en scene. Jeg har aldri hørt om noe lignende i virkeligheten. Anonymkode: 51168...f8a 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #98 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men HVORFOR skal folk synes at du er noe du ikke er? Hva er poenget med å være pen? Er det det eneste en kvinne har av verdi? Å være pen er ingen fortjeneste eller noe man har fått til gjennom hardt arbeid. Det er det naturen din har gitt deg. Du kan selvfølgelig ta bedre eller dårligere vare på det du har, men utgangspunktet er naturgitt. Altså, ingen prestasjon. Hvorfor skal da noe som er naturlig, være en kvalitet/verdi som er avgjørende for kvinner? Og ja, det er nettopp det - kompisene blir blendet av utseendet. På samme måte som klassens "queen bitch" alltid hadde en hale av gutter etter seg, fordi hun var eksepsjonelt pen og flink til å flørte. Guttene dreit i at hun nesten drev ei av jentene i klassen til selvmord, oppførte seg ekkelt mot vaktmesteren, butikkdamer osv. De dreit også at hun hadde ganske lang liggeliste. Alle ville være sammen med henne. Når jeg så leser masse på nett og hører snakk om at moderne kvinner har dårlige verdier, lang liggeliste, fester masse og har dårlig omsorg for folk rundt seg, så lurer jeg på hva de tenkte da de valgte partner. Jeg bruker å si til dem at jo, vi finnes. Vi finnes, vi som ikke er opptatt av festing, vi som tilbyr plutselige gjester middag, som kjører naboungen til trening og kamp uten å sende vippskrav for bensin til foreldrene etterpå, som overrasker mannen med kaffe på senga etter at han har hatt 12 timers arbeidsdag dagen før og kom hjem sent. Vi som ikke drikker, og som ønsker å ha sex i forhold. Men siden noen av oss ikke er pene og flørtende, så blir vi totalt oversett. Så disse mennene kan egentlig bare drite i å klage. Det er helt kurant å ha høye krav til utseendet på dama, og velge ut fra det. Men da har de samtidig kanskje valgt bort noe annet, og det er deres eget ansvar, alene. Anonymkode: 784dc...6f8 Folk ser ulike ting i en person. Min samboer synes at jeg er pen og attraktiv, men det er ikke kun derfor han er sammen med meg. Hva andre menn mener er irrelevant for min del. Jeg har en personlighet og verdier som han synes er viktig. Noe han også har sagt at er viktig siden man tross alt ønsker å trives i hverandres selskap og et samliv fungerer dårlig på sikt om man valgte dama kun på grunn av utseendet. Jeg er litt enig i at utseendet ikke skal være det avgjørende for hvilken verdi en kvinne har, men de mennene som velger partner kun utfra det får egentlig stå for valget de tar. De får egentlig bare ha det så godt om dama da ikke har de egenskapene og personligheten de ønsker seg. Anonymkode: d3d68...b15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #99 Del Skrevet 17. januar Kan du fortelle oss hva du ville med denne tråden, ts, for det er virkelig vanskelig å få taket på!!! Anonymkode: 4f8ca...b54 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #100 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du ville ha blitt overrasket over hvordan mange menn snakker om damer, altså. Anonymkode: 784dc...6f8 Ja, det er vel de som sitter alene som 50åringer, single ungkarer som mener de fortjener en pamela anderson i sin prime, og ikke forstår hva empati og kjærlighet er. Anonymkode: 6e8e6...e1b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå