Gå til innhold

Når man spør om barnevakt, hva kan man forvente?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ta med deg babyen, den er altfor liten til å være borte fra deg så lenge. 

Anonymkode: 6984f...31f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ts her,

Jeg spurte- og hun sa ja! Hun sa at det var opp til meg hvor baby skulle være, så sa som sant var- at det enkleste for oss var at hun kom hit. Det skulle hun få til ☺️

Hun har tidligere sagt at vi bare må spørre om barnevakt, så har følt meg trygg på at hun ønsker stille opp for oss. Tror nok hun er litt over middels glad i barn!

Anonymkode: 4b126...96b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Måtte jo komme 🤣  ingenting får meg til å le mer enn mammapolitiet   på KG. 

Anonymkode: 88030...a4c

Ingenting får meg til å le mer enn folk som ikke har noe mer konstruktivt å bidra med enn «mammapoliti». Det er ikke et argument. Det er en dårlig hersketeknikk. Har du noe å tilføre diskusjonen eller er du stolt av deg selv for ditt revolusjonerende innspill?

Anonymkode: c8f6c...795

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Løgn. 

Anonymkode: a4e56...d04

??

Det er normen her ja. 

Anonymkode: e3c8e...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er det nok ikke. Tror Norge er eneste (?) land med den velferdsordningen vi har. 

Jeg ble selv overlatt til tante da jeg var 3 mnd, mamma måtte reise til sjøs i 3 mnd for å gå beholde jobben sin. Dette var tidlig 80 tall. Det er så absurd å tenke på nå, menjeg vil tro jeg ikke har tatt særlig skade av det. En dag går nok bra.

Anonymkode: f4d82...c4a

Er dessverre ikke logn og helt vanlig her. Skulle gjerne hatt lengee permisjon og😀

Anonymkode: e3c8e...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

som tante sier man jo som oftest ja. For i familier hjelper man hverandre. Bare pass på å tilby tilbake. Selv om hun ikke spørr så betyr det ikke at hun ikke trenger det. Det er vanskeligere å spørre enn å si ja. F.eks kan du si at «takk for at dere passer lille Ole  i dag, jeg lurte på om det er en dag vi kan passe tilbake ? nå er jo jeg i permisjon så vi kan både ukedager og helger». 

Anonymkode: e87e5...362

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her,

Jeg spurte- og hun sa ja! Hun sa at det var opp til meg hvor baby skulle være, så sa som sant var- at det enkleste for oss var at hun kom hit. Det skulle hun få til ☺️

Hun har tidligere sagt at vi bare må spørre om barnevakt, så har følt meg trygg på at hun ønsker stille opp for oss. Tror nok hun er litt over middels glad i barn!

Jeg har litt problemer med å tro på dette, kjenner jeg. Ble litt for clickbait med enkel løsning. Jeg er veldig komfortabel med babyer, men om svigerinna mi hadde spurt meg om å passe en 4 mnd baby i en hel dag hadde jeg oppriktig trodd det hadde klikket for henne.

Man drar ikke fra en 4 mnd gammel baby i så lang tid med mindre det er helt nødvendig.

Anonymkode: b2f3d...f52

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1) at de først hadde tilbudt seg. Eller selv tatt initiativ om jeg kom med et veldig subtilt hint. (nevne at jeg ikke kan noe, på grunn av barnevakt

2) at de har vært alene med barnet før, i et kortere tidsintervall

3) at du gjør innsatsen når det kommer til transport/kostnader/mat, med mer. 

Anonymkode: bd633...bea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har litt problemer med å tro på dette, kjenner jeg. Ble litt for clickbait med enkel løsning. Jeg er veldig komfortabel med babyer, men om svigerinna mi hadde spurt meg om å passe en 4 mnd baby i en hel dag hadde jeg oppriktig trodd det hadde klikket for henne.

Man drar ikke fra en 4 mnd gammel baby i så lang tid med mindre det er helt nødvendig.

Jeg hadde faktisk stolt fullt ut på mor og søster så lenge. Det er noe gjenkjennbart og trygt for baby. Synes det blir for dumt å snakke ned valg andre er trygg på, på denne måten. 

Anonymkode: bd633...bea

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke lest tråden men.. Jeg ville i hvert fall ikke reist fra ungen en hel dag hvis dette er første gang du er borte fra ungen? 

Anonymkode: 254d3...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke hatt noen problemer med det. Hva mener folk ikke skulle gå bra?

Anonymkode: b9b37...03e

Baby skriker hele dagen fordi hen savner foreldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har litt problemer med å tro på dette, kjenner jeg. Ble litt for clickbait med enkel løsning. 

Å nei, ikke si det 😂🙈 Jeg ser allerede troll på høylys dag for tiden, føler annehver tråd jeg leser i det siste tydelig må være oppdiktet… Akkurat denne tenkte jeg ikke det om. 

Anonymkode: 3476f...17a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg ville aldri satt bort en 4 mnd gammel baby i mer enn maks 2 timer… 

Anonymkode: 8814b...918

Ikke sant. Jeg overlot min til min mor når han var noen uker gammel for å gå på fritidsaktivitet. Men aktiviteten var i nabolaget, baby hadde sett min mor så og si daglig og det tok meg 5 minutter å jogge hjem. Jeg var hjemme i pausen og så løp jeg tilbake etterpå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synes det er rart at TS prioriterer dette jobbgreiene framfor eget spedbarn!

Anonymkode: 6edfc...eeb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts her,

Hvorfor ikke bare ta med seg babyen? Og hvor er far? Kan ikke han være med babyen der du er?

Anonymkode: 86cb5...1d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ikke sant. Jeg overlot min til min mor når han var noen uker gammel for å gå på fritidsaktivitet. Men aktiviteten var i nabolaget, baby hadde sett min mor så og si daglig og det tok meg 5 minutter å jogge hjem. Jeg var hjemme i pausen og så løp jeg tilbake etterpå. 

Jeg hadde barnevakt for min nesten 3 mnd gammel baby for litt siden, det var en time og han var så overstimulert og grein resten av dagen, stakkars 😢 Den lille timen var han med bestefar som han er med hver uke… Men så små babyer trenger mamma og pappa. Blir lenge til vi har barnevakt igjen kjenner jeg..

Har flere barn, og de andre har ikke hatt barnevakt før de er rundt 1 år, da har det vært noen få timer. Overnatting ventet vi med til barna var store nok til å bestemme selv og forstå hva det innebærer. 

Anonymkode: 8814b...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var barnevakt for en så liten baby for noen år siden, den var omtrent på samme alder som TS sin baby. Jentungen fikk ikke noen varige men av det, og babyen kjente meg ikke engang (var for et ungt familiemedlem, men hadde ikke hatt så mye kontakt etter at babyen var født, så kjente ikke babyen så godt). Mulig hun var en veldig tillitsfull baby, men det gikk helt fint. 

Anonymkode: d2040...387

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts her,

Så flott at det løste seg 🙂 Dette går nok helt fint til tross for alle advarslene her.

Anonymkode: 1aa60...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er det nok ikke. Tror Norge er eneste (?) land med den velferdsordningen vi har. 

Anonymkode: f4d82...c4a

Du tuller? Norge er landet i Norden med KORTEST foreldrepermisjon. Estland har 1,5 år foreldrepermisjon, Japan har to år. Vi er på ingen måte i noen særstilling når det kommer til lønnet foreldrepermisjon.

Anonymkode: 0aedc...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du tuller? Norge er landet i Norden med KORTEST foreldrepermisjon. Estland har 1,5 år foreldrepermisjon, Japan har to år. Vi er på ingen måte i noen særstilling når det kommer til lønnet foreldrepermisjon.

Anonymkode: 0aedc...f82

Estland og Japan er meg bekjent ikke i norden 🤔

Anonymkode: f552c...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...