AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #21 Del Skrevet 14 timer siden Hvorfor skal du delta på noe med jobben midt i permisjonstiden? Hvorfor kan ikke far ta en fridag og være hjemme med barnet? Avspasere noen timer så barnet fikk kortest mulig tid borte fra hjemmet og dere. Han burde jo kunne hente babyen hos sin søster etter arbeidstid i minste fall? Anonymkode: 1049e...113 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #22 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor skal du delta på noe med jobben midt i permisjonstiden? Hvorfor kan ikke far ta en fridag og være hjemme med barnet? Avspasere noen timer så barnet fikk kortest mulig tid borte fra hjemmet og dere. Han burde jo kunne hente babyen hos sin søster etter arbeidstid i minste fall? Anonymkode: 1049e...113 Har det slått deg at far kanskje jobber offshore eller lignende? TS: Jeg tenker du drøfter det med svigerinnen din, om hun vil/kan være hos dere sånn at du slipper logistikk når du skal hjem for eksempel? Anonymkode: b5053...196 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #23 Del Skrevet 14 timer siden Jeg synes det er mye å spørre om. Hun har vel jobb selv i tillegg til eget barn. Tenker du at hun skal ta feriedag eller avspasere fra sin jobb, slik at du (og far) kan prioritere jobb? Hvis du absolutt må ha fri, så burde dere spørre foreldre om de kan komme en tur på besøk akkurat da. Anonymkode: b89e5...721 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #24 Del Skrevet 14 timer siden Er dette virkelig nødvendig? Du har vel permisjon fra jobben din? Jeg hadde personlig ikke bedt om barnevakt til en så liten baby, og jeg hadde heller ikke sagt ja til å passe en en hel dag, fra morgen til kveld. Du vet jo ikke hvordan det kommer til å gå verken for baby eller barnepasser. Det store spørsmålet er om du kan dra hjem/hente baby på kort varsel om det ikke fungerer? Hvor en eventuell barnepasser skal passe, må være helt opp til hun som skal passe. For henne og barnet hennes er det nok best å være hos dem selv. For babyen din er det nok best å være hjemme i kjente omgivelser. Anonymkode: c15b5...208 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #25 Del Skrevet 14 timer siden Hvis jeg skulle sagt ja til å passe noens lille baby måtte det vært fordi de skulle noe veldig viktig, som sykehus med eldre søsken. Og det skulle vært hjemme hos meg, i så kort tid som mulig. Og særlig hvis jeg selv hadde et lite barn. Som mange andre her synes jeg det er en veldig stor ting å spørre om, og jeg tviler på at det er veldig hyggelig for babyen å være vekk fra foreldre en hel dag. Anonymkode: 422ba...0ca 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #26 Del Skrevet 14 timer siden Hadde ikke hatt noen problemer med det. Hva mener folk ikke skulle gå bra? Anonymkode: b9b37...03e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #27 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi skal for første gang spørre om barnevakt for barnet vårt på 4 mnd. skal høre med svigersøster (barnets tante) om hun kan passe en hel dag fra morgen til kveld (jeg skal delta på noe med jobben). Barnet får kun flaske. Svigersøster har et barn selv (bhg-alder) og bor en times tid unna. Er det innafor å høre om hun kan være her hele dagen, eller må jeg da forvente at barnet må leveres til henne? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 4b126...96b Ville aldri passet et så lite barn så lenge. Har selv to nieser på 6 og 4 som jeg av og til har passet fra de var ca 1 år. De kjenner meg godt, men jeg sier aldri ja til å passe lengre enn en halv dag/ettermiddag. Kan legge om kvelden og sitte til foreldrene kommer hjem om natta. Det er uhyre slitsomt å ha ansvaret for andres barn over lengre tid, og noe jeg ikke er komfortabel med i hvertfall. Du spør om ganske mye når du ber noen med bhg-barn om å passe ditt 4 mnd gamle barn en hel dag. Jeg hadde aldri sagt ja. Og sett i et tilknytnings-perspektiv så kan det i verste fall være skadelig for ditt barns psykiske helse å være borte fra nære omsorgspersoner så lenge. Anonymkode: d7471...bde 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #28 Del Skrevet 13 timer siden Jeg hadde selvsagt hjulpet til om det var snakk om mitt tantebarn og jeg ikke måtte tatt fri fra jobb. Jeg hadde foretrukket å være hjemme hos meg, spesielt om jeg hadde hatt et barn i barnehagealder slik at barnet mitt (litt uavhengig av alder) hadde hatt lekene sine, vennene sine etc, slik at det ville vært enklere for meg å passe på babyen. Anonymkode: 43599...1f1 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #29 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er det nok ikke. Tror Norge er eneste (?) land med den velferdsordningen vi har. Jeg ble selv overlatt til tante da jeg var 3 mnd, mamma måtte reise til sjøs i 3 mnd for å gå beholde jobben sin. Dette var tidlig 80 tall. Det er så absurd å tenke på nå, menjeg vil tro jeg ikke har tatt særlig skade av det. En dag går nok bra. Anonymkode: f4d82...c4a I Romania har de to års betalt permisjon og i Ungarn har de tre års betalt permisjon blant annet, så Norge er ikke så spesielle som mange nordmenn liker å tro. Bare tull at Norge har den beste permisjonen.. For å svare på det opprinnelige spørsmålet her, så må jeg først vite hvorfor mor MÅ være bort en hel dag med jobb i permisjonen, det høres veldig rart ut, og jeg ville valgt helt annerledes. Det er babyen din som er viktig nå, ikke jobb. Så jeg ville aldri reist i det hele tatt, og anbefaler det samme til deg TS. Anonymkode: 2a2cd...466 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 13 timer siden #30 Del Skrevet 13 timer siden Jeg hadde ikke passet mitt tantebarn på 4 mnd en hel dag fra morgen tkl kveld. Barnet er for lite til at det blir noe annet enn strevsomt, så da skulle det virkelig vært krise. Noen timer hadde selvfølgelig vært ok. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 13 timer siden #31 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I Romania har de to års betalt permisjon og i Ungarn har de tre års betalt permisjon blant annet, så Norge er ikke så spesielle som mange nordmenn liker å tro. Bare tull at Norge har den beste permisjonen.. For å svare på det opprinnelige spørsmålet her, så må jeg først vite hvorfor mor MÅ være bort en hel dag med jobb i permisjonen, det høres veldig rart ut, og jeg ville valgt helt annerledes. Det er babyen din som er viktig nå, ikke jobb. Så jeg ville aldri reist i det hele tatt, og anbefaler det samme til deg TS. Anonymkode: 2a2cd...466 Romania har 126 dager. 168 dager i Ungarn, og videre inntil 3 år til 70 prosent av lønnen men max 2x minstelønn. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #32 Del Skrevet 12 timer siden Du har aldri passet hennes barn? Hun må ha med barnet sitt på dennne passingen? Jeg tror hun vil si nei og det må du starte å mentalt forberede deg på. Det beste er nok at barnefar tar fri fra jobb for å passe. Anonymkode: 3443e...486 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #33 Del Skrevet 12 timer siden Jeg hadde passet min svigerinnes eller søsters baby uten å blunke. Mine barnebarn også. Null problem. Anonymkode: 148ec...17d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #34 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har aldri passet hennes barn, men hun har aldri spurt oss. De har besteforeldre på farsiden som stiller opp, men ingen av oss har foreldre i nærheten som kan hjelpe. Søsteren hans er den eneste vi har å støtte oss til… har jo ikke spurt, så vet ikke hvordan hun forholder seg til det enda. Ts Anonymkode: 4b126...96b Dere burde selv ha tilbudt å være barnevakt iblant. "Denne helga er vi ledig, kanskje vi kan ha Ola hos oss noen timer på lørdag?" Det krever så innmari lite. Terskelen for å spørre etter barnepass, kan være uendelig høy. Din terskel er også høy, du er på KG og spør om det er innafor, tross alt. Det handler ikke alltid om barnepass i seg selv, men å bygge relasjon til barnet. Dette skjer absolutt når man treffes generelt, men ved å være barnevakt, så vil man ha et helt annet ansvar for barnet og bygge dypere relasjon - samtidig som man gir foreldrene mulighet til å dra på date, vaske huset i fred, ukeshandle eller annet. Hun har et barnehagebarn, og jeg vil aldri tro at det er særlig gøy å ha et lite, aktivt barn med til andre som ikke har sine vante leker en hel dag. Jeg ville vært forberedt på at babyen må være hos henne. Anonymkode: b8fdd...2cb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #35 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi skal for første gang spørre om barnevakt for barnet vårt på 4 mnd. skal høre med svigersøster (barnets tante) om hun kan passe en hel dag fra morgen til kveld (jeg skal delta på noe med jobben). Barnet får kun flaske. Svigersøster har et barn selv (bhg-alder) og bor en times tid unna. Er det innafor å høre om hun kan være her hele dagen, eller må jeg da forvente at barnet må leveres til henne? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 4b126...96b Wow... Jeg vill vært veldig overrasket om noen ville passe min 4 mnd gamle baby en hel dag, i tillegg til sitt eget barnehagebarn. Jeg ville absolutt forventet å måtte levere barnet der. Og ville hørt om hun KLARER å ha med en ukjent 4 mnd gammel baby på henting og levering av sitt eget barn i bhg. Noe av det mest slitsomme med å gå fra 1 til 2 barn her var jo å ha med baby på henting og levering i bhg. Så mye ekstra stress med å få det timet. Har hun sagt at hun gjerne stiller som barnevakt når det trengs? I såfall kan du forvente mer, om hun har uttrykket lyst til dette. Men 4 mnd - du har vel permisjon? Veldig uvanlig å delta på ting i jobben mens man er i permisjon, når det er snakk om hele dager. Anonymkode: a6096...36e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #36 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): I Romania har de to års betalt permisjon og i Ungarn har de tre års betalt permisjon blant annet, så Norge er ikke så spesielle som mange nordmenn liker å tro. Bare tull at Norge har den beste permisjonen.. For å svare på det opprinnelige spørsmålet her, så må jeg først vite hvorfor mor MÅ være bort en hel dag med jobb i permisjonen, det høres veldig rart ut, og jeg ville valgt helt annerledes. Det er babyen din som er viktig nå, ikke jobb. Så jeg ville aldri reist i det hele tatt, og anbefaler det samme til deg TS. Anonymkode: 2a2cd...466 Hallo, de får fri lenge men på ingen måte ordentlig lønn som vi får i Norge. Anonymkode: 9a3f9...291 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #37 Del Skrevet 11 timer siden En så liten baby kan du fint ha med deg på jobben, om du ABSOLUTT må være med på den tilstelningen! Men du er i perm, så ser ikke noen grunn til at du skal det... Anonymkode: 86cb5...1d6 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #38 Del Skrevet 10 timer siden Jeg synes det er fryktelig mye å be om at noen skal passe en 4 mnd gammel baby en hel dag, når de i tillegg selv har et barnehagebarn.. Å be om at hun skal ta byrden med å reise, og være hele dagen i ditt hjem, synes jeg er alt for mye. Jeg hadde aldri i livet gått med på noe sånt, ei heller hadde jeg kommet på å be om en så stor tjeneste. Du er jo i permisjon, så MÅ du virkelig? Anonymkode: f5838...491 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #39 Del Skrevet 9 timer siden Skal faren også være med på arrangementet? Anonymkode: a73c0...2c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #40 Del Skrevet 9 timer siden Jeg hadde ikke vært redd for å passe et tantebarn en dag, dersom jeg kjente babyen og den var trygg på meg. Og tok flaske greit. Jeg ville foretrukket å være i deres hus. Anonymkode: 3476f...17a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå