Gå til innhold

Damer, hvorfor skal en heterofil mann…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gjør damene en tjeneste og sats på et forhold med en mann i stedet. 

Anonymkode: d3750...f97

Du har for inntatte aggressive kjønns forstillinger siden du tror at det er en mann som spør.  Kan like gjerne være en dame som undrer seg. Så slutt å henge deg opp i kjønn

Anonymkode: 1f239...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Gjør damene en tjeneste og sats på et forhold med en mann i stedet. 

Anonymkode: d3750...f97

Ikke sant? Man trenger ikke å ha sex i et forhold. Hvis en mann ønsker å være i et forhold og mener at ingen kvinner er gode nok for forhold, bør han heller etablere et sexfritt forhold med en annen mann.

Anonymkode: 25628...266

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor skal en mann ikke satse på en kvinne, et forhold? 

Jeg er kvinne da, men er gift med en mann, og han kan ikke forestille seg et liv uten meg. Hos meg har han trygghet, både til å kunne være seg selv, og tryggheten av å ha en som elsker han og alltid støtter han. Han har en som alltid er der for han, og velger han først. Han har en å lene seg på, en han kan være sårbar sammen med og som alltid ser hans side også. Han har en som elsker han uforbeholden, han har en som forguder han og vil gjøre alt for han. Og står ved hans side i tykt og tynt. 

Han har en han kan snakke med om alt, en som ikke dømmer han, og som kan komme med innspill og det å se ting på en annen måte om han står i et dilemma. Han vet at han aldri er alene.

Han har også en han elsker og som han vil gjøre alt for. Han har en som elsker at han er en "mannemann", som han kan gi trygghet til og beskytte. Han har funnet den som er hans nummer en og som elsker og setter pris på alt han gjør, både for meg, men også familien vår. Han får aldri nok av meg, og kan se på meg, og ta på meg, hele dagen.

Han elsker at han har en å gå gjennom livet med. 

Og, vi er likestilte i forholdet, og ute i verden.

Så du, heterofile mann, hva ser du for deg at et forhold skal være? Hva som gjør at du må stille slike spørsmål som du gjør i hi?

Anonymkode: 81efb...da4

Veldig fint beskrevet. Dere to er heldige som har hverandre.

Tror nok en del vokser opp i dag med brutte hjem og dårlige forbilder. Ikke så lett å se for seg et godt parforhold hvis ens egen mor eller far ikke har hatt det.

Anonymkode: 57253...792

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å få en hushjelp man kan pule på, selvsagt.

Anonymkode: 2fd62...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da tenker jeg det er bedre å betale for en hushjelp noen timer per uke, og så gå og kjøpe seg sex et annet sted.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Hulderen skrev (9 minutter siden):

Da tenker jeg det er bedre å betale for en hushjelp noen timer per uke, og så gå og kjøpe seg sex et annet sted.

Sexkjøp er ulovlig i Norge, så du burde ikke oppfordre til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det må han nesten føle på selv. Det er ikke noe jeg kan avgjøre. Han må jo selv vite hva han ønsker og trenger, og om et forhold med en dame kan gi han dette. 

Noe sier meg at en mann med en slik tankegang ikke selv har så mye å tilby i et forhold og derfor muligens ikke egner seg til noe sånt. Er forhold passer ikke for alle, noen passer bedre alene. 

Anonymkode: 3802e...388

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tror dessverre at dette stemmer for svært mange menn som er i langvarige forhold. Jeg bare venter på at barna skal bli store nok til at jeg kan skille meg. Skal aldri mer gå og rydde etter en voksen gubbe, og gidder definitivt ikke å være hans kokke, hushjelp, sexpartner eller personlige assistent de siste 30 årene av hans liv. Han er allerede helt håpløs etter 20 års samliv, helt uaktuelt å drasse på ham i 40 år til. 

Anonymkode: 1dd94...f9c

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (12 timer siden):

Når du spør på den måten, høres det ut som det er bedre for deg å forbli singel.

Første jeg tenkte også når jeg leste det. Så utrolig negativt ladet spørsmål og veldig krevende. Jeg skulle ønske heller folk spurte seg selv: hvorfor skal noen satse på meg? Hva har jeg som kan tiltrekke meg en god partner, en som liker meg, som anser meg verdt å satse på? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sexkjøp er ulovlig i Norge, så du burde ikke oppfordre til det.

Jeg er enig i at sexkjøp ikke er bra. Men her er det en mann som ikke har følelser for noen kvinne. Ingen kjærlighet, ingen respekt. Da er det mye bedre at han kjøper tjenester fra noen som heller ikke har følelser for ham, og som er klar over hva de selger (selvsagt frivillig!), i stedet for en kvinne som elsker ham og bare blir utnyttet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS trodde han kastet inn en brannfakkel og skulle starte en kjønnskrig, men får bare balanserte og reflekterte svar. Ikke rart han ikke  gidder følge opp tråden.

Anonymkode: 6d56c...ad8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

ville satse på et forhold med en dame?

Anonymkode: 28279...ab3

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva gjør det verdt det? Fremfor å være singel

Anonymkode: 28279...ab3

Kommer helt an på hva du selv har tenkt å bidra med i forholdet og etter hvert i Familien AS. Hvis du har tenkt å jobbe 40 timers uker og ellers la dama dra hele lasset alene, så er det definitivt best å forbli singel og barnløs. 

Screenshot_20250117_114754_Facebook.jpg

Anonymkode: 1dd94...f9c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen kan fortelle deg hvorfor du bør satse på ett forhold. 

Jeg er kvinne, og jeg vil satse på ett forhold med en mann, fordi han gir meg glede og trygghet. 
Jeg vil ikke satse på ett forhold med hvilken som helst mann, for en hvilken som helst mann gir meg ikke den gleden og tryggheten, men HAN gjør det. Jeg vil satse på ett forhold med han, for han gjør dagene mine så mye bedre. 

Anonymkode: 30167...524

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så du, heterofile mann, hva ser du for deg at et forhold skal være? Hva som gjør at du må stille slike spørsmål som du gjør i hi?

Anonymkode: 81efb...da4

Dette, TS :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...det er jo ikke alltid verdt det. Jeg vil si det å være sammen med noen er ment å fylle 2 hovedbehov:

- mindre ensomhet (kjærlighet, samtaler, sex, fysisk berøring, støtte når man har det vanskelig)

- mindre stress (økonomisk, med alt som trengs å gjøres hjemme, sunne interaksjoner mellom mennesker når det gjelder alt av stress man vanligvis kommer over i hverdagen, egentlig)

Det kommer jo helt an på person hvilken type person som kan bidra til å redusere de to tingene over. I mitt tilfelle er jeg en interessant samtalepartner, for den rette person. Positiv. Synes helse er viktig (det ville vært vanskelig for en som ikke liker å spise relativt sunt å være sammen med meg, og selv hadde jeg aldri blitt sammen med en som røyker). Aktiv, som betyr både at jeg liker å trene (men krever ikke dette fra en partner, men kommer definitivt til å snakke om det med hvem enn jeg er sammen med), men også drive med hagearbeid, gå turer, være effektiv. Har ganske god styr på økonomi, så der bidrar jeg på mange måter. Liker miljøvennlige tiltak, så en som vil ha vinylgulv hjemme er no-go for meg. Altså: det er jo mange ting som må vurderes. 

Hvis man liker mye ro, ha det akkurat slik man vil i eget hjem, velge søvnrutiner akkurat slik man selv ønsker, spise hva man selv vil, være den eneste som styrer økonomien o.l., og i tillegg har det nok med venner, sex med litt tilfeldige folk, har generelt et nettverk som man mener allerede fyller de behovene man har... ja, da trenger man kanskje ikke å være sammen med noen. 

Endret av katties
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flokkdyr (og alt det innebærer) og empatiske følelser.

Anonymkode: a7b0d...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi han vil..? Om han ikke vil, lar han være

Anonymkode: bfc2c...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...