AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:49 #101 Del Skrevet lørdag kl 22:49 Honey Dew skrev (1 time siden): Vi klarte å finne på leker selv. Mor var hjemme og hun var der hvis vi trengte henne. Vi hadde også besteforeldre i huset. Du må selvfølgelig rosemale din oppvekst selv. Skal ikke si noe på det, men i dag er det tryggere. Husker et barn på 4 år druknet der jeg bodde for vi padlet i en stor bekk med en liten isopor båt, jeg var langt inn i skogen ved et tjern å lekte der, jeg stod på skøyter tvers over sjøen selv om isen var tynn. Jeg er glad vi følger med mer i dag, det å sette liv i fare og ikke passe godt nok på barna våre er vi ferdig med. Jeg ble i tillegg passer bedre på enn mange av vennene mine for mine foreldre hadde opplevd et tap. Anonymkode: 8b4d8...a53 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet lørdag kl 22:58 #102 Del Skrevet lørdag kl 22:58 Det skal hun (min datter) få velge selv. Jeg har jobbet alle somrer fra jeg var 14 år, og regner med at hun også vil dette. Vi har hester også, så det er alltid noe å gjøre. Tvinger ingen ungdom å reise på ferie. NB: dersom tenåringen ikke klarer å være ealene hjemme en uke eller to, har man seriøst feilet i oppdragelsen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:59 #103 Del Skrevet lørdag kl 22:59 Vi reiser en god del i løpet av året. Eldste, som blir 19 snart, ble litt lei etter en uke da vi var på ferie nå i julen. Vi var borte i 12 dager. Til sommeren har vi bestilt 2 ferier. Den ene ønsker han å være med på da det er et nytt reisemål, det andre hopper han over da vi har vært der mange ganger. Og vi tenker at det er helt greit. Han skal ikke flytte til høsten heller så vi får ha ham i nærheten en stund til. Snart 16 åringen skal ha med seg en kompis på den ferien som eldste ikke vil være med på. Anonymkode: 39b28...e38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 23 timer siden #104 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du må selvfølgelig rosemale din oppvekst selv. Skal ikke si noe på det, men i dag er det tryggere. Husker et barn på 4 år druknet der jeg bodde for vi padlet i en stor bekk med en liten isopor båt, jeg var langt inn i skogen ved et tjern å lekte der, jeg stod på skøyter tvers over sjøen selv om isen var tynn. Jeg er glad vi følger med mer i dag, det å sette liv i fare og ikke passe godt nok på barna våre er vi ferdig med. Jeg ble i tillegg passer bedre på enn mange av vennene mine for mine foreldre hadde opplevd et tap. Anonymkode: 8b4d8...a53 Vi lærte at vi ikke skulle gå utpå kaiene eller gå på steiner ved sjøen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #105 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 5.04): 18 år Anonymkode: 5531d...b42 Som de Må være med selv om de ikke vil? 😂 Hjelpes. Anonymkode: cf41a...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #106 Del Skrevet 22 timer siden Makavelli skrev (På 17.1.2025 den 15.24): Kult. På dødsleiet kan ligge og mimre om de ukene hver sommer han jobbet på Kiwi eller bensinstasjonen 😄 Mine beste sommerminner fra ungdommen er faktisk fra sommerjobben og absolutt ikke fra turer med mamma og pappa😂 ja, det var hektisk og slitsomt og dritt i blandt, men det var gøy og. Vi var flere jevnaldrende gutter og jenter som jobbet på samme sted, jeg var på knærne forelsket..... dagene jeg hadde samme vakt som crushet var jo strengt tatt de beste dagene jeg kunne få😄 Henge med jevnaldrende, selv på jobb, var langt mer fristende enn "Syden" med foreldre. Anonymkode: cf41a...d24 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #107 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 8.35): Hva slags ferie velger dere som har ungdommer som ikke vil være med? Vi har fire barn. Til sommeren vil de være 12, 17, 19 og 22 år. Til sommeren skal vi til Spania, har leid hus. De tre eldste har planlagt sommerjobb rundt dette og blir med. I fjor leide vi hus i Danmark, også da ville også alle bli med 😊. Dette er noe de alle og vi gleder oss til, samle flokken og oppleve ting SAMMEN ❤️. Anonymkode: fdc81...386 Det høres selvfølgelig veldig hyggelig ut, men jeg kommer ikke til å gjøre det samme når mine er over 20. Av den enkle grunn at det har bonussøsteren min gjort med sine, og de barna løsriver seg visst aldri fra foreldrene. Hennes to jenter er 27 og nettopp fylte 30 (en dag som ble feiret på reise med foreldrene). Nyttårsaften feiret begge "barna" med foreldrene. I sommerferiene jobber de begge i nærheten av foreldrene, selv om de begge er i jobb/studerer i en by et par timer unna. Ingen av dem har meg bekjent noensinne hatt en kjæreste. Osv. Sånn behøver det selvfølgelig ikke gå med dine unger. Men man skal passe litt på med å behandle voksne barn som barn. Denne familien omtaler forøvrig også seg selv som "flokken". Moren er faktisk i ferd med å bli litt lei, tror jeg. Av at huset fortsatt er fyldt av ungenes ting selv om de har flyttet hjemmefra, og at de tar det som en selvfølge at de kan bo "hjemme" hele sommeren f.eks. Anonymkode: b3491...b49 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #108 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Som de Må være med selv om de ikke vil? 😂 Hjelpes. Anonymkode: cf41a...d24 De må være med til de er 18 år ja, morsomt for det det? Vi er heldigvis sånn skapt at vi liker å ha med ungdommen på tur å de vil bli med Anonymkode: 5531d...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #109 Del Skrevet 16 timer siden Perle skrev (20 timer siden): NB: dersom tenåringen ikke klarer å være ealene hjemme en uke eller to, har man seriøst feilet i oppdragelsen. Har du tenåring selv? Det handler som regel ikke om hva de klarer eller ikke. Men om du tør stole på at ikke andre ungdom vil benytte sjansen til fest og fyll i ditt hus. En 15-16-åring blir lett revet med. Politiet advarer mot å la tenåringene være hjemme. I hvilke hus tror du festene kan utarte? Der foreldre er hjemme eller der de er bortreist? Ikke vær naiv og tro at det bare kan skje hos andre enn deg. Vår 18-åring vil fortsatt være med på ferie hvis vi gjør noe spennende, men hun skal selvsagt ikke være med på alt. Var med på hovedferien vår i fjor også, selv om hun også på tur med venner. 15-åringen får ikke valget, men vil jo bli med. Anonymkode: 0c404...e77 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #110 Del Skrevet 14 timer siden Vi trodde ikke 18-åringen ville bli med oss på ferie mer, men det vil han, og det er bare koselig. Regner med det dabber av hvis det krasjer med sommerjobb og/eller når han klarer å betale for en utenlandstur selv. Anonymkode: ede6e...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 14 timer siden #111 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): En 15-16-åring blir lett revet med. Politiet advarer mot å la tenåringene være hjemme. I hvilke hus tror du festene kan utarte? Der foreldre er hjemme eller der de er bortreist? Ikke vær naiv og tro at det bare kan skje hos andre enn deg. Nettopp. Sjukt mange foreldre til tenåringer som er påseila hver eneste helg, og aldri tar noe ansvar for at ting kan skje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå