Grüner Skrevet fredag kl 18:43 #61 Del Skrevet fredag kl 18:43 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Eldste er nå snart 16 og har ikke lenger lyst til å bli med oss på sommerferie. Hvor lenge har deres tenåringer «måttet» bli med på sommerferie, og når fikk de evt bestemme selv over ferien sin? Anonymkode: ed4fd...5d0 Tenker at en 16-åring er stor nok til å «slippe» familieferie. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet fredag kl 21:42 #62 Del Skrevet fredag kl 21:42 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ok, ser det er liten vits i å svare deg seriøst 😂😂 har du virkelig ikke gode minner fra noen arbeidsplasser? Så trist, går du da altså rundt og mistrives 40 timer i uka? Anonymkode: aad97...1e1 Ingen av mine beste 20 minner er på en arbeidsplass, nei. Man skal laaaaangt ned på den lista før man treffer det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:55 #63 Del Skrevet fredag kl 21:55 Makavelli skrev (11 minutter siden): Ingen av mine beste 20 minner er på en arbeidsplass, nei. Man skal laaaaangt ned på den lista før man treffer det. Så da tenker du at en ungdom som har sommerjobb ikke har tid utenom til å skaffe seg 20 andre minner i løpet av ett liv? Anonymkode: aad97...1e1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet fredag kl 22:22 #64 Del Skrevet fredag kl 22:22 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Så da tenker du at en ungdom som har sommerjobb ikke har tid utenom til å skaffe seg 20 andre minner i løpet av ett liv? Anonymkode: aad97...1e1 Hva snakker du om her….? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:39 #65 Del Skrevet fredag kl 22:39 Makavelli skrev (8 timer siden): Kult. På dødsleiet kan ligge og mimre om de ukene hver sommer han jobbet på Kiwi eller bensinstasjonen 😄 Makavelli skrev (8 timer siden): Jepp, kommer nok til å kose seg med disse minnene på dødsleiet. Mye flottere minner enn kvalitetstid med familien sin 😎 Makavelli skrev (4 timer siden): Triste liv, når minner fra jobben står i høysete😂 Makavelli skrev (56 minutter siden): Ingen av mine beste 20 minner er på en arbeidsplass, nei. Man skal laaaaangt ned på den lista før man treffer det. Makavelli skrev (15 minutter siden): Hva snakker du om her….? Jeg snakker om dette du har skrevet 😊 Hva snakker du om? Anonymkode: aad97...1e1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snedig Skrevet fredag kl 22:40 #66 Del Skrevet fredag kl 22:40 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi har to på 26 og 28, og de siste årene måtte si; Nå har vi tenkt å dra på ferie uten dere. ...så motsatt problem her.😅 Ellers hadde det nok vært litt avhengig av ungdom. Noen greier seg fint alene, er ordentlig og lite opptatt av fest og slikt. En av jentene våre hadde vi IKKE latt være alene på den alderen. Men de andre; hadde de hatt sommerjobb, har kontroll over seg selv osv...så hadde de fått lov ved 16 år her. De har hatt sommerjobb på den alderen (kongeparken utenfor Stavanger) og da mener jeg at vi trygt kunne reise fra de eldste den gangen. Men vi dro vel aldri så langt eller så lenge. Jeg bodde på hybel da jeg var 16...så det er jo litt rart at en 16 åring ikke kan være hjemme en uke. Men som sagt; Det kommer an på 16 åringen. Det er jo greit om det er en tante eller noen i nærheten som kan sjekke inn midtukes, eller om det skulle være noe Anonymkode: 4f6a8...04f Husker jeg prøvde meg på hybelargumentet til mamma når jeg var tenåring. Fikk til svar at hun var ikke bekymret for meg, men for huset.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:46 #67 Del Skrevet fredag kl 22:46 Snedig skrev (5 minutter siden): Husker jeg prøvde meg på hybelargumentet til mamma når jeg var tenåring. Fikk til svar at hun var ikke bekymret for meg, men for huset.. 😂😂 hun visste tydeligvis hva hun kunne forvente av deg 😅 Anonymkode: aad97...1e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet lørdag kl 07:36 #68 Del Skrevet lørdag kl 07:36 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg snakker om dette du har skrevet 😊 Hva snakker du om? Anonymkode: aad97...1e1 Jeg snakker om hvor trist det er at minner fra arbeidslivet er de beste man har. Du begynner å snakke om å skaffe minner på fritiden. Merkelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:03 #69 Del Skrevet lørdag kl 08:03 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ikke rart voksne barn er uselvstendige og kjedelige. De har ingen opplevelser og minner uten mamma og pappa. Før jobbet vi, kunne ikke tenke oss noe bedre enn å være hjemme alene eller reise på ferie med venner. Ut på byen. Vi opplevde masse morsomt, kom opp i situasjoner vi måtte løse selv og som vi kan le av tiår etterpå, klare å fly og reise i fremmede land og i det hele tatt ha en sunn løsrivelse fra foreldre. Det er ikke naturlig å ville henge med mamma og pappa i tenåring-20 årsalderen. Anonymkode: d914b...a7a Utrolig frekt og lite hjelpsomt svar. Selvfølgelig forskjell på å gjøre noe sammen med foreldrene, og å tilbringe hver eneste dag av hver ferie sammen. Er det så vanskelig å forestille seg at noen familier kan ha en så god tone at de kan finne på noe etter at barna har blitt voksne? For unge som har få eller ingen venner er det heller ikke nødvendigvis snakk om å "ville henge med mamma og pappa", men å i det hele tatt få oppleve noe sammen med andre i ferien. Og ja, de kan jobbe og reise på egen hånd etter hvert som de blir eldre, men det er jo forskjell på å være 14-15 og 19 sånn sett. Ikke rart at folk får komplekser... Anonymkode: 2c421...e80 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:05 #70 Del Skrevet lørdag kl 08:05 AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 22.22): Vi har ikke planlagt noe ennå, men ser for oss ca en uke. Tenåringen er moden, og vil nok klare seg fint alene. Jeg vil selvfølgelig helst at familien skal være samlet, men på et eller annet tidspunkt blir det for dumt å tvinge tenåringen med når det blir tydelig sagt i fra at hen ikke er interessert. Vi kan nok avtale med familie i nærheten om noe skulle skje. ts Anonymkode: ed4fd...5d0 No flyttet mi når hun var 16 for å gå skole. Så for da klarer dem å være hjemme alene. Du kjenner jo barnet ditt best selv. Anonymkode: d258e...7f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:10 #71 Del Skrevet lørdag kl 08:10 For 2 år siden lot jeg min da 16 åring bli hjemme, hun hadde uansett jobb. Det gikk helt fint. I fjor var hun 17, og dro heller på ferie med kjæresten og familien. Da hadde vi med en 16 åring og en 12 åring. Nå til sommeren er de 18, 17 og 13, og det er kun 13 åringen som blir med. Må si jeg er mer bekymret for festing o.l med nr 2 når vi er borte enn jeg var med nr 1, men heldigvis har vi all familie i nærheten. Anonymkode: d4341...4ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:54 #72 Del Skrevet lørdag kl 08:54 Makavelli skrev (18 timer siden): Jepp, kommer nok til å kose seg med disse minnene på dødsleiet. Mye flottere minner enn kvalitetstid med familien sin 😎 Jeg elsker minene fra min sommer jobb da jeg var 13 år. 8 uker på Island. Stelte ku, i fjellet for å se etter sau på hesteryggen. Så ser vi ungdommen her på sæter I fjellet fra de var 13 og 14 år. Melket ku, hjalp til på hovedgård. Kjørte atv, traktor osv. Og når de fikk spørsmål om å komme tilbake året etter har de svart ja. De har gått turer i fjellet, fisket i fjellvann rundt sætra osv. Samtidig tjent penger. Da gode penger fort 90.000 pluss i løpet av de 8 ukene de er der så på de 4 årene har de har vært der har de tjent godt samtidig tatt som ferie Anonymkode: 66316...288 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:23 #73 Del Skrevet lørdag kl 09:23 Makavelli skrev (1 time siden): Jeg snakker om hvor trist det er at minner fra arbeidslivet er de beste man har. Du begynner å snakke om å skaffe minner på fritiden. Merkelig. Nei, jeg skrev jeg hadde gode minner fra både arbeid og livet ellers 😉 det var du som formulerte deg som at det var enten eller. Men nå sporer vi av, så vi setter strek her. Anonymkode: aad97...1e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:24 #74 Del Skrevet lørdag kl 09:24 Når det er så mye snakk om at om ungdommene blir med på ferie så vil de aldri bli voksene og man hindrer de i å få jobb. Jeg har jobbet siden jeg var 13. jeg har jobbet alle sommere frem til jeg fikk barn. Jeg har opplevd særdeles lite reising, mens mine venner reiste til USA, sydlige strøk, hus i Danmark, Asia osv Jeg var alltid hjemme å jobbet for livet for å ha råd til å bo for meg selv. Jeg angrer voldsomt, skulle så ønske jeg prioriterte å oppleve mens jeg var ung. Nå sitter jeg har med 3 barn, siste 17 årene har gått med til ferie på barns premisser. Skal vi reise langt kommer det fort opp i 100.000 for et par uker, det er det ikke verdt. Så selv om jeg hadde det fint på jobb er det ikke alle som er fornøyd med at man valgte bort opplevelser. Anonymkode: 8b4d8...a53 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:29 #75 Del Skrevet lørdag kl 09:29 AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 8.35): Hva slags ferie velger dere som har ungdommer som ikke vil være med? Vi har fire barn. Til sommeren vil de være 12, 17, 19 og 22 år. Til sommeren skal vi til Spania, har leid hus. De tre eldste har planlagt sommerjobb rundt dette og blir med. I fjor leide vi hus i Danmark, også da ville også alle bli med 😊. Dette er noe de alle og vi gleder oss til, samle flokken og oppleve ting SAMMEN ❤️. Anonymkode: fdc81...386 Ja fordi det har alle råd til- NOT Anonymkode: b667d...a37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:31 #76 Del Skrevet lørdag kl 09:31 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når det er så mye snakk om at om ungdommene blir med på ferie så vil de aldri bli voksene og man hindrer de i å få jobb. Jeg har jobbet siden jeg var 13. jeg har jobbet alle sommere frem til jeg fikk barn. Jeg har opplevd særdeles lite reising, mens mine venner reiste til USA, sydlige strøk, hus i Danmark, Asia osv Jeg var alltid hjemme å jobbet for livet for å ha råd til å bo for meg selv. Jeg angrer voldsomt, skulle så ønske jeg prioriterte å oppleve mens jeg var ung. Nå sitter jeg har med 3 barn, siste 17 årene har gått med til ferie på barns premisser. Skal vi reise langt kommer det fort opp i 100.000 for et par uker, det er det ikke verdt. Så selv om jeg hadde det fint på jobb er det ikke alle som er fornøyd med at man valgte bort opplevelser. Anonymkode: 8b4d8...a53 Nå har jo du valgt å få barn da. Og du kunne valgt å bruke oppsparte penger fra sommerjobb til å dra dit du har lyst til å dra før du fikk barn. Jeg tenker barna må få velge om de vil bli hjemme og jobbe eller om de vil bli med på ferie. Det tenker jeg er essensen her og ikke egentlig hva foreldrene ønsker for sine barn. Anonymkode: df72c...b0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:34 #77 Del Skrevet lørdag kl 09:34 Kanskje ikke velge dyreparken med kardemomme by og Kaptein Sabeltann? Anonymkode: 9ffc4...c67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:39 #78 Del Skrevet lørdag kl 09:39 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå har jo du valgt å få barn da. Og du kunne valgt å bruke oppsparte penger fra sommerjobb til å dra dit du har lyst til å dra før du fikk barn. Jeg tenker barna må få velge om de vil bli hjemme og jobbe eller om de vil bli med på ferie. Det tenker jeg er essensen her og ikke egentlig hva foreldrene ønsker for sine barn. Anonymkode: df72c...b0f Ja, og angrer ikke på barna. Jeg hadde det travelt med å bli voksen. Kjøpte min første bolig som 19 åring. Kunne fint ha ventet med alvoret og reist. Forstod du ikke hva jeg mente med innlegget mitt? At 16 åringer skal være hjemme å ødelegge hjemmet er ikke bestandig riktig nei, det er slik at de er fortsatt under omsorg av foreldre, det er slik at har de ikke foreldre som forsørger de og er gode omsorgspersoner så kan de bli flyttet av bv enda. De er faktisk ikke voksene, men man kan fortsatt jobbe selv om man er med på ferie. Jobb er ikke hele livet, livet er så mye mer. Man blir tidsnok voksen og får familie, etablerer seg om de ikke skal starte så tidlig som meg med det. Anonymkode: 8b4d8...a53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:40 #79 Del Skrevet lørdag kl 09:40 Var på sommerferie med mine da de var 14 og 17 siste gang for 2 år siden. Det var en kjempefin tur som begge ville være med på. Nå er det sommerjobb og militæret som gjelder og det blir ikke mulig å planlegge noe. Så spørs det hva slags ferie dere planlegger om det er noe som passer for tenåringen. Anonymkode: 27dc6...8c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:47 #80 Del Skrevet lørdag kl 09:47 AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 22.03): Eldste er nå snart 16 og har ikke lenger lyst til å bli med oss på sommerferie. Hvor lenge har deres tenåringer «måttet» bli med på sommerferie, og når fikk de evt bestemme selv over ferien sin? Anonymkode: ed4fd...5d0 Velger dere kjedelige feriemål? Er det Hunderfossen det er snakk om eller tilpasser dere eldste? Jeg var med mamma og de på ferie til jeg var godt over 20 haha. Men de dro jo til morro steder. New York, Thailand, Egyp osv. Så det ble jo kule destinasjoner. MEN kun på utenlandsturer, jeg var ikke med på hytta eller Tusenfryd. Da ble jeg hjemme. Ingenting er kjedligere enn hytta når man er 16. Nå er jeg 30 med eget barn og har begynt å bli med dem igjen 😂 Anonymkode: c7594...4f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå