Gå til innhold

Dere som faster store deler av døgnet - jobber dere ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det du kjenner på er at kroppen går tom for lett tilgjengelig energi, karbohydrater. Det kan være ubehagelig hvis kroppen ikke er vant til det, du kan bli slapp, sjelven, ukonsentrert. Men dette kan trenes opp, så kroppen lærer å gå over på å forbrenne fett når det ikke er karbohydrater tilgjengelig. 

Anonymkode: 6759c...f95

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det sunt for magen å spise et gigantmåltid om dagen da?

Anonymkode: 65302...879

Man spiser ikke et gigamåltid om dagen. Man spiser normale lunsj/middagsporsjoner. Kroppen trenger ikke å ta igjen måltid som ikke er spist.

Anonymkode: dd7ed...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kunne tenke meg å faste deler av døgnet, men jobber i barnehage og klarer ikke faste da blodsukker faller som bare juling når jeg er aktiv.

Hvordan klarer dere å som faster å gjøre det?  

Har dere kontorjobber og bare sitter stille hele dagen, eller har dere ikke jobb? Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å gå uten mat store deler av dagen med jobb.

Anonymkode: 0d383...015

jobber som helsefagarbeider på en kortid og rehabikliteringsavdeling. Ganske hektisk og til tider tungt. Spiser første måltid til lunsj der ca 11.30
Var litt ubehagelig de første par dagene før kroppen vente seg til det. Nå går det helt fint. Kunne fint gått en time eller 2 til uten å falle om pga sult :ler: 

Anonymkode: b52a9...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må også sies at om jeg spiser brød, hvetebakst etc. så blir jeg mye raskere sulten og får lett ubehag. Spiser mye proteiner, egg, avokado etc på speltlomper. Og helt vanlige middager, da går det fint. Brød har jeg kuttet helt ut. Var mer sulten til lunsj når jeg tok en brødskive kl 6 til frokost enn nå som siste måltid er middag dagen før.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vanesak tror jeg  :) Måtte alltid ha frokost før, ellers fikk jeg hodeverk. Kunne hoppe over ander måltid uten samme problem, men måtte ha NOE på morgenen. Etter jeg sluttet å jobbe skift og begynte fast på dagtid ble frokosten nedprioritert for en større kaffe og mer søvn 😅 Kunne føle meg litt tom i starten, men det gikk fort over. Nå spiser jeg litt oppskjærte grønnsaker når sulten melder seg mellom 9.30- 11 et sted, noen knekkebrød ca 12-12.30, også en normal middagsporsjon mellom 17-18.30. Spiser aldri kveld, unntatt kanskje litt oppskjært frukt. Er jeg et sted og noen serverer kvelds så er jeg alltid enormt mye mer sulten neste morgen også 😬

Anonymkode: abfa8...5a9

Sånn er jeg også... Spiser jeg sent, det være mat eller godis (i helgene om vi er borte feks) så våkner jeg skikkelig sulten...gjør aldri det når jeg følger min faste rutine

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 21.50):

Kunne tenke meg å faste deler av døgnet, men jobber i barnehage og klarer ikke faste da blodsukker faller som bare juling når jeg er aktiv.

Hvordan klarer dere å som faster å gjøre det?  

Har dere kontorjobber og bare sitter stille hele dagen, eller har dere ikke jobb? Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å gå uten mat store deler av dagen med jobb.

Anonymkode: 0d383...015

Man blir vant… etter de første par ukene føles det helt som normalt… start i en ferie? :) Eller hold det ut. Trapp opp antallet timer over tid. Ikke gå rett på 24 t. Start med å innføre 12 t faste, det bør man alltid ha. Så kan du ta 14 to ganger en uke, så kan du ut utvide til 16t osv… 

Anonymkode: 16650...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...