Gå til innhold

Ikke møte opp til time på sykehuset

Einus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Mormor vil ikke mer på sykehuset nå. Hun skulle egentlig hatt behandling jevnlig, men det blir alt for dyrt for henne med alle gebyrene. Hun har aldri glemt en time, men når pasienttransporten ikke kommer så er det hun som må betale. Jeg synes det er feil å kreve så store gebyrer fra pensjonister med dårlig råd, og så synes jeg det burde være mulig å vise skjønn. 

Anonymkode: 86222...b6b

Dette er det jeg synes er mest vilt oppi dette - det burde jo ikke være din bestemor som får gebyr for noe hun ikke har noen styring over!

Hva med Pasientreiser eller taxiselskapet?!?

Det er jo de som burde fått bot/gebyr når transporten ikke kommer, de som faktisk har ansvaret her.

Er da ikke gamle og syke som skal svi på pungen for at taxien prioriterer andre turer (som de tjener mer på) foran pasienttransport. Vi får jo ikke flere til timene sine av den grunn, bare gamle 

Anonymkode: b0402...8f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er det jeg synes er mest vilt oppi dette - det burde jo ikke være din bestemor som får gebyr for noe hun ikke har noen styring over!

Hva med Pasientreiser eller taxiselskapet?!?

Det er jo de som burde fått bot/gebyr når transporten ikke kommer, de som faktisk har ansvaret her.

Er da ikke gamle og syke som skal svi på pungen for at taxien prioriterer andre turer (som de tjener mer på) foran pasienttransport. Vi får jo ikke flere til timene sine av den grunn, bare gamle 

..og uføre som ikke kan risikere behandling, for da må de gamble med pensjonen/uførestønaden sin, om taxien gidder å komme…..

Det er jo helt tragisk!

Sånn kan det faktisk ikke være 😕

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einus skrev (På 16.1.2025 den 19.42):

I dag er det vel 1600,- kr man må betale om man ikke møter opp til avtale på sykehuset. De fleste som ikke møter er iflg sak i Dagsrevyen 16/01-25 er under 45 år gammel. Men burde gebyret vært inntektsregulert?

For mange med god lønn, så virker kanskje ikke beløpet for mye. Mens er man pensjonist eller lavtlønnet dvs 3-400.000 i inntekt per år. Så er beløpet høyt nok. Og hvis man ikke vedlegger sykemelding og eller gir beskjed i god tid før evt time og bare gir blaffen, så er det i mine øyne veldig respektløst over for andre som venter på operasjon ved et sykehus. 
Hva tenker dere andre? Burde gebyret vært inntektsregulert?

Jeg tenker at gebyret burde være samme sum for alle men etter skjønn. Hvis man feks blir syk samme dag som avtalen er eller man må være hjemme pga syke unger og man sier fra så fort tlf åpner samme dag, så syns jeg ikke man skal få gebyr. Sykdom kan ramme oss fort og man vet  aldri når det rammer. 

Hvis man derimot ikke gidder å si fra, eller det ikke er en god grunn for at man ikke kommer så gebyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...