AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #41 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg går jevnlig til fastlege, fysioterapi, tannlege og somatisk sykehus. Har vært på tre ulike sykehus her i landet de siste årene. Har aldri erfart at innkallingen ikke er kommet lenge før fristen. Den kommer elektronisk på SMS eller Helsenorge.no lenge før, ofte (for sykehus) en måned eller lenger før. Anonymkode: fef2e...c40 Jeg fikk innkallelse på en fredag ( på Helsenorge ) om time på mandag i sommer. Nå hadde jeg mulighet til og ta timen, og var jo forsåvidt glad over hvor raskt det gikk, men for andre kan det jo by på problemer. En måned før har jeg aldri opplevd som pårørende heller. Da må det jo være sjelden eller lite oppfølging? Hvis man er på time på morgnen får man også ny tid samme kveld om det er intenst. Jeg var 2 ganger i døgnet en periode, men var relativt ung og klar i hodet og bodde 5 minutter unna Ullevaal og klarte og følge opp. Verre med de eldre. F.eks. forrige uke hadde far time mandag kl 15 og fikk ny time tirsdag klokken 8.30. Det er jo under et døgn. Vi spurte om han kunne bli innlagt over natten , fordi vi slet sånn med pasientreiser , og han ble så utslitt av reisene. Det var ikke mulig. Troll i ord, pasientreisen dukket ikke opp tidsnok tirsdag morgen, så da ble det gebyr selvsagt. Anonymkode: c7ec1...ed6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #42 Del Skrevet 23 timer siden Her jeg jobber, er gebyret for uteblitt til time det samme som egenandelen - altså 403 kr. Så ikke avskrekkende - men når det blir mange nok gebyrer så blir jo det mye nok. Har jobbet andre steder innen helse også, og det er skrekkelig hvor mange som blåser i å komme. Mange skylder på telefontid og lang ventetid der, men ofte kan man faktisk sende dialogmelding på Helsenorge. Så man har flere muligheter enn bare telefon. Anonymkode: 7d696...c3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #43 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Her jeg jobber, er gebyret for uteblitt til time det samme som egenandelen - altså 403 kr. Så ikke avskrekkende - men når det blir mange nok gebyrer så blir jo det mye nok. Har jobbet andre steder innen helse også, og det er skrekkelig hvor mange som blåser i å komme. Mange skylder på telefontid og lang ventetid der, men ofte kan man faktisk sende dialogmelding på Helsenorge. Så man har flere muligheter enn bare telefon. Anonymkode: 7d696...c3e Er dette et sykehus? Anonymkode: c7ec1...ed6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå