Einus Skrevet i går, 18:42 #1 Del Skrevet i går, 18:42 I dag er det vel 1600,- kr man må betale om man ikke møter opp til avtale på sykehuset. De fleste som ikke møter er iflg sak i Dagsrevyen 16/01-25 er under 45 år gammel. Men burde gebyret vært inntektsregulert? For mange med god lønn, så virker kanskje ikke beløpet for mye. Mens er man pensjonist eller lavtlønnet dvs 3-400.000 i inntekt per år. Så er beløpet høyt nok. Og hvis man ikke vedlegger sykemelding og eller gir beskjed i god tid før evt time og bare gir blaffen, så er det i mine øyne veldig respektløst over for andre som venter på operasjon ved et sykehus. Hva tenker dere andre? Burde gebyret vært inntektsregulert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet i går, 18:45 #2 Del Skrevet i går, 18:45 Da vil jo administreringen rundt det, bli for dyrt. Da burde jo egenandelen ved timer også vært regulert etter inntekt… så nei! Om det svir skikkelig for økonomien å utebli fra en time, gjør man det bare en gang! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:49 #3 Del Skrevet i går, 18:49 Selv om man tjener lite eller er minstepensjonist kan man jo ha mye penger på konto? Anonymkode: 95304...f7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:51 #4 Del Skrevet i går, 18:51 Skal sykehuset som sender faktura ha innsyn i inntekten til alle da? Det er vel ikke helt greit. Anonymkode: 2d4fd...2ce 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Del Skrevet 21 timer siden Dette problemet unngår man ved å møte opp til timen, eller avlyse innen fristen. Anonymkode: 018c9...480 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette problemet unngår man ved å møte opp til timen, eller avlyse innen fristen. Anonymkode: 018c9...480 Enig. Man klarer å avlyse hvis det ikke passer. Da slipper man gebyret. Anonymkode: 92cd5...9f2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden Et annet innspill (fra en sykepleier fra sykehus) er at mange steder så sendes det ikke gebyr hvis man ringer, er ydmyk, og oppgir årsak. Et eksempel på situasjoner vi ikke sender gebyr for: eldre som har blitt syke, folk som ikke kommer frem grunnet trafikale årsaker, foreldre med syke barn (f.eks. omgangssyke) som må være hjemme. Etc etc. Vi tar det på skjønn (men jeg skal ikke se bort i fra at noen avdelinger er svært rigide). Uansett tenker jeg det lønner seg å ringe. Anonymkode: 8b450...abe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden Og hvis pasienten ikke kommer pga uteblitt pasienttransport bør det være grunn nok. Min fetter betalte ihvertfall 10k pga dette. Anonymkode: 8bdb5...27e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden Det er jo bare å si fra innenfor fristen eller møte opp. Anonymkode: fef2e...c40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Del Skrevet 13 timer siden Jeg jobber i postmottaket på et større sykehus, og det er helt utrolig hvor lite respekt enkelte har for helsekøer og bruk av andres tid. «Jeg har en operasjon i morgen, men det er meldt så bra vær så jeg drar i marka istedenfor, fint om jeg kan få ny time innen to uker, da jeg har en viktig jobbreise blablabla», og det sender de på e-post, kvelden før planlagt operasjon. Anonymkode: 2169e...81b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden Gebyret er høyt, og det er ikke alltid man kan få gitt beskjed 24 timer før. Jeg prøver alltid å forskyve timer jeg får på mandager eller andre dager etter helligdager. Da slipper jeg å bekymre meg. Jeg glemmer ikke avtaler, for jeg legger det i kalenderen på telefonen og får varsler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden Sykehuset sin kostnad ved at du uteblir er lik, uavhengig av din inntekt. Gebyret svir, og det er meningen. Anonymkode: 8b39e...555 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 11 timer siden Forfatter #13 Del Skrevet 11 timer siden Det burde kanskje vært dobbelt så høyt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og hvis pasienten ikke kommer pga uteblitt pasienttransport bør det være grunn nok. Min fetter betalte ihvertfall 10k pga dette. Anonymkode: 8bdb5...27e Enig! Det er så mye tull med drosjene, og det er helt utenfor pasientens kontroll. Drosjene tjener for lite på det, så om de får tilbud om en annen tur tar de heller den. Ikke er det lov å bestille ny drosje når ingen har dukket opp innen en time, for det dekkes ikke av Pasientreiser. Har flere ganger opplevd at pasienter har ventet utendørs i over to timer før drosjen til slutt kommer, men da er pasienten i for dårlig forfatning til å klare å gjennomføre legetimen så vi må heller bruke tid på å varme dem opp. Anonymkode: f13e3...e97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg jobber i postmottaket på et større sykehus, og det er helt utrolig hvor lite respekt enkelte har for helsekøer og bruk av andres tid. «Jeg har en operasjon i morgen, men det er meldt så bra vær så jeg drar i marka istedenfor, fint om jeg kan få ny time innen to uker, da jeg har en viktig jobbreise blablabla», og det sender de på e-post, kvelden før planlagt operasjon. Anonymkode: 2169e...81b Så blir de hissige, fordi de havner bakerst i køen. De stemmer Høyre, fordi de er så misfornøyd med de lange køene de selv lager i det offentlig helsevesenet. Anonymkode: 7b6ba...f52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå