AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #21 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva mener du med rettferdig? At kvinnen i snitt gjør 7 minutter mer husarbeid enn mannen daglig? Samtidig som mannen jobber 39 minutter mer enn kvinner daglig og sover 30 minutter mindre enn kvinner. Anonymkode: 350e1...a21 Menn trenger mindre søvn enn damer. Enda er det damen som stort sett er våkne med barn om natta. Fordi menn sover godt over ungenes grining. Og 39 minutter lenger i løpet av dagen? Så han jobber da den tiden mor henter barn-handler og/eller lager middag. det er så forsvinnende få menn som tar mer enn damer med hus og hjem, så at det er snakk om minutter i forskjell, det er langt fra sant. jeg har flere barn og har hatt barn i mange år. Jeg ser at de fleste som leverer barn på morgenen er damer, henter er stort sett damer, handler alene på butikken er damer, er med barn på fritidsaktiviteter, holder med på dugnad (bake/stå i kiosk/selge lodd), foreldremøter eller barnebursdager, jepp, damer det også. Det betyr ikke at det aldri er pappaer, men det er en så stor forskjell på hvor ofte det er damer kontra hvor ofte det er menn. Anonymkode: 02dcc...d1f 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #22 Del Skrevet 11 timer siden Det var ikke jeg som gikk. Jeg skulle ønske at jeg kunne hatt ungene 100%, men vært to foreldre om det slik at gjøremålene var 50/50. Vi jobbet begge 100%, men gjøremålene, både barn, matlaging og husarbeide var 90/10. Nå har jeg ungene annenhver uke, og jeg kjenner at jeg har mye mer overskudd, nå når jeg ikke er nesten alene om alt. I tillegg slipper jeg den "voksne" ungen som slenger fra seg søppel og skittentøy over alt i hele huset og kommer inn på kjøkkenet mens jeg lager mat for å si at det ligger en flue på gulvet 🙄. Han klager også på at jeg ikke vasker klærne som ligger på gulvet på hans side av sengen 😵 Eller at jeg ikke har laget middag fra bunnen av når jeg nettopp har kommet hjem fra jobb og skal ut igjen for å følge guttungen på fotballtrening tre kvarter senere... Anonymkode: bc7c8...f38 4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #23 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hva mener du med rettferdig? At kvinnen i snitt gjør 7 minutter mer husarbeid enn mannen daglig? Samtidig som mannen jobber 39 minutter mer enn kvinner daglig og sover 30 minutter mindre enn kvinner. Anonymkode: 350e1...a21 Her har jeg aldri noen gang sovet lengre enn han. Han sover 2t lengre enn meg hver helg. Uansett om han jobber flere timer enn meg så bidro jeg 50/50 økonomisk. Da er det ikke rettferdig at jeg gjør alt i hjemmet og han kanskje bare setter fra seg tallerken på kjøkkenet i stedet for stua. Anonymkode: ac866...cb4 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #24 Del Skrevet 11 timer siden Nå er jeg ufrivillig skilt sånn sett, har barna 60 prosent. Synes det er mye mer slitsomt enn det var å bo sammen med eksen og ha barna hver dag. De dagene jeg har barna er jeg alene om alt fra a til å, både henting og levering, all matlaging, fritidsaktivitet, kamper, lekser, rydding og vasking. Håndterer alle krangler, sykdom, små og store problemer. Ja jeg får slappet av når de er hos far, men hjelper lite når man blir like sliten igjen med en gang. Og ja, og så skal man også håndtere barns følelser rundt brudd og to hjem. Det er mentalt både vondt og krevende det også. Anonymkode: e9e75...65c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettmamma85 Skrevet 11 timer siden #25 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det verste er at mannen min ikke er en typisk latsabb heller. Han gjør sin del av arbeidet og tar mye ansvar for barna våre, er en engasjert far. Har god jobb, bidrar til 50% av utgiftene, har god helse og attraktivt utseende. Men jeg orker bare ikke mer, blir sliten av å ha han rundt meg hele tiden. Synes ikke han er attraktiv, selvom han tilsynelatende ser kjekk og tiltrekkende ut for andre . Anonymkode: af2ff...21a Kan du være deprimert, TS….? 🤔 Kan du snakke med mannen og få mer forståelse for at du trenger mer egentid? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #26 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det verste er at mannen min ikke er en typisk latsabb heller. Han gjør sin del av arbeidet og tar mye ansvar for barna våre, er en engasjert far. Har god jobb, bidrar til 50% av utgiftene, har god helse og attraktivt utseende. Men jeg orker bare ikke mer, blir sliten av å ha han rundt meg hele tiden. Synes ikke han er attraktiv, selvom han tilsynelatende ser kjekk og tiltrekkende ut for andre . Anonymkode: af2ff...21a Ok, nå har du fått 2+ unger med han, og da var han attraktiv nok. Nå er han ikke det. Snurp igjen hormonsekken din, og tenk på at barna trenger en far mer enn du trenger en sexpartner. Så kan du eventuelt ha en sexpartner utenom. Men dere to kan også prøve å ha et helt fint familie- og parforhold med dere to og barna! Uten sex med andre som forstyrrer hele greia! Anonymkode: 93596...8ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #27 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok, nå har du fått 2+ unger med han, og da var han attraktiv nok. Nå er han ikke det. Snurp igjen hormonsekken din, og tenk på at barna trenger en far mer enn du trenger en sexpartner. Så kan du eventuelt ha en sexpartner utenom. Men dere to kan også prøve å ha et helt fint familie- og parforhold med dere to og barna! Uten sex med andre som forstyrrer hele greia! Anonymkode: 93596...8ed Har riktignok fått 2 barn med han. Men problemet er ikke at jeg vil ha sex med han, mer at han vil ha sex med meg! Jeg ønsker ikke noe intimt/sex/taffsing etc. Jeg vil bare ha ett familieforhold, ønsker ikke noe mer. Og egentid er et must, det har jeg altfor lite av, fordi han vil gjøre ting som familie hele tiden. Anonymkode: af2ff...21a 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #28 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Her har jeg aldri noen gang sovet lengre enn han. Han sover 2t lengre enn meg hver helg. Uansett om han jobber flere timer enn meg så bidro jeg 50/50 økonomisk. Da er det ikke rettferdig at jeg gjør alt i hjemmet og han kanskje bare setter fra seg tallerken på kjøkkenet i stedet for stua. Anonymkode: ac866...cb4 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det var ikke jeg som gikk. Jeg skulle ønske at jeg kunne hatt ungene 100%, men vært to foreldre om det slik at gjøremålene var 50/50. Vi jobbet begge 100%, men gjøremålene, både barn, matlaging og husarbeide var 90/10. Nå har jeg ungene annenhver uke, og jeg kjenner at jeg har mye mer overskudd, nå når jeg ikke er nesten alene om alt. I tillegg slipper jeg den "voksne" ungen som slenger fra seg søppel og skittentøy over alt i hele huset og kommer inn på kjøkkenet mens jeg lager mat for å si at det ligger en flue på gulvet 🙄. Han klager også på at jeg ikke vasker klærne som ligger på gulvet på hans side av sengen 😵 Eller at jeg ikke har laget middag fra bunnen av når jeg nettopp har kommet hjem fra jobb og skal ut igjen for å følge guttungen på fotballtrening tre kvarter senere... Anonymkode: bc7c8...f38 AnonymBruker skrev (1 time siden): Menn trenger mindre søvn enn damer. Enda er det damen som stort sett er våkne med barn om natta. Fordi menn sover godt over ungenes grining. Og 39 minutter lenger i løpet av dagen? Så han jobber da den tiden mor henter barn-handler og/eller lager middag. det er så forsvinnende få menn som tar mer enn damer med hus og hjem, så at det er snakk om minutter i forskjell, det er langt fra sant. jeg har flere barn og har hatt barn i mange år. Jeg ser at de fleste som leverer barn på morgenen er damer, henter er stort sett damer, handler alene på butikken er damer, er med barn på fritidsaktiviteter, holder med på dugnad (bake/stå i kiosk/selge lodd), foreldremøter eller barnebursdager, jepp, damer det også. Det betyr ikke at det aldri er pappaer, men det er en så stor forskjell på hvor ofte det er damer kontra hvor ofte det er menn. Anonymkode: 02dcc...d1f Herregud! Hva er det dere damer finner dere i?! Jeg hadde gått på dagen hvis jeg skulle tatt 90% av husarbeidet og hatt hovedansvaret for barna! Hadde aldri i livet funnet meg i det. Her har mannen alltid tatt 50% av både husarbeid, barn og andre gjøremål. Vi jobber 100% begge to, da er det en selvfølge for meg at begge tar sin del av arbeidet. Utgifter og det økonomiske deles også 50/50. Som sagt, for meg handler dette ikke om at han er lat, ikke bidrar økonomisk eller praktisk, men bare om at jeg er lei. TS Anonymkode: af2ff...21a 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #29 Del Skrevet 10 timer siden Nettmamma85 skrev (37 minutter siden): Kan du være deprimert, TS….? 🤔 Kan du snakke med mannen og få mer forståelse for at du trenger mer egentid? Jeg har snakket med mannen min flere ganger om egentid, men han tar meg ikke på alvor. Det eneste jeg har fått til er at jeg får sove ut i helgene. Det vil si at jeg står opp 2 timer etter mannen på lørdager, da mannen står opp med kidsa kl.0700. Han tror det er egentid… Vet ikke om jeg er deprimert. Kanskje det er noe galt med meg, fordi mannen virker som en kjernekar i forhold til det enkelte her skriver. Blir nesten provosert av måten enkelte kvinner i denne tråden lar seg behandle. Anonymkode: af2ff...21a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettmamma85 Skrevet 10 timer siden #30 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har snakket med mannen min flere ganger om egentid, men han tar meg ikke på alvor. Det eneste jeg har fått til er at jeg får sove ut i helgene. Det vil si at jeg står opp 2 timer etter mannen på lørdager, da mannen står opp med kidsa kl.0700. Han tror det er egentid… Vet ikke om jeg er deprimert. Kanskje det er noe galt med meg, fordi mannen virker som en kjernekar i forhold til det enkelte her skriver. Blir nesten provosert av måten enkelte kvinner i denne tråden lar seg behandle. Anonymkode: af2ff...21a Da må du ta en alvorsprat med ham og forklare at det faktisk er helt avgjørende at du får mer tid for deg selv, ellers risikerer han skilsmisse. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #31 Del Skrevet 10 timer siden Har vært inne på tanken, men kommer aldri til å gjøre det. Synes det er et helvete for tiden, med et barn som aldri har sovet gjennom nattet på sine snart 4 år. og alt annet som er krevende. Vi drukner.. Anonymkode: d8bdb...977 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #32 Del Skrevet 10 timer siden Hvor gamle er barna? Har 4 stk fra 6 år til 9 år og nå er de blitt så store at ting går av seg selv! Småbarnstiden er slitsom men den går over 🥰 Anonymkode: 138e4...acb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #33 Del Skrevet 10 timer siden Jeg er alene med 2 barn, 100% og er mindre sliten av å ha alt ansvaret alene kontra bo med BF. Han gjorde null, måkt kanskje snø og klipte gresset, men ikke stort mere. Vi hadde stort hus og stor hage, begge jobbet fullt. Jeg har heldigvis veldig god økonomi så det var ikke noe problem for meg å flytte fra BF. Anonymkode: 07698...e7a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #34 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har riktignok fått 2 barn med han. Men problemet er ikke at jeg vil ha sex med han, mer at han vil ha sex med meg! Jeg ønsker ikke noe intimt/sex/taffsing etc. Jeg vil bare ha ett familieforhold, ønsker ikke noe mer. Og egentid er et must, det har jeg altfor lite av, fordi han vil gjøre ting som familie hele tiden. Anonymkode: af2ff...21a Jeg forstår deg. Jeg ble alene og hadde ungene 90 % av tiden, men de la seg om kvelden. Ikke noe press, ingen krav, ingen å forholde seg til...ungene i senga om morgenen, og det var en annen ro. Jeg kunne være bare meg. Ungene var aldri problemet. Og jeg kunne styre alt som jeg ville. Bare samle de under dyna og se film. Gå tur på stranda. Alt var opp til meg, og det var godt. Godt med 5-10 % fri og.. Anonymkode: fdfdf...6d3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #35 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror dessverre jeg er en av disse kvinnene. Føler at barna, (ja vet at jeg har fått dem frivillig), mannen og «familielivet» spiser meg opp. Drømmer om skilsmisse og 50/50. Finnes det flere som meg? Har noen faktisk gjort det? Er 50/50 så behagelig som jeg forestiller meg at det er…? Anonymkode: af2ff...21a Kan det forestilles så har det skjedd. Så ja, disse foreldrene finnes. Men, tenk godt over hva du gjør og hvorfor. Det kan fort være for sent å snu. Jeg kan garantere deg at aleneforelder livet ikke er som du tror. Anonymkode: f2318...095 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #36 Del Skrevet 10 timer siden Men ikke bare si det, gjør noe! Om det er en natt eller to i ny og ne i skogen eller på hytta eller whatever. Anonymkode: 188fc...597 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 10 timer siden #37 Del Skrevet 10 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror dessverre jeg er en av disse kvinnene. Føler at barna, (ja vet at jeg har fått dem frivillig), mannen og «familielivet» spiser meg opp. Drømmer om skilsmisse og 50/50. Finnes det flere som meg? Har noen faktisk gjort det? Er 50/50 så behagelig som jeg forestiller meg at det er…? Anonymkode: af2ff...21a Tror ikke det er så vanlig. Det vanligste er at ektefellene ikke får det til å fungere lenger seg imellom og derfor skilles, ikke at den ene parten er lei av familielivet. Og ikke er du garantert noen 50/50-løsning heller. Er barna over 12, har de ganske mye de skulle ha sagt mht hvor de vil bo. Endret 10 timer siden av Grüner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #38 Del Skrevet 10 timer siden Avtal egentid. Samboeren din er jo gull. Gjør det en partner skal iht hus og barn, vil være med familien sin, lar deg sove lenger alle helger. Men hvis du trenger egentid så får dere lage en avtale på det. Sikkert fint for han å få litt innimellom oss. Litt egentid ødelegger ikke familielivet. Det er bra for familielivet. Anonymkode: 8b3a7...010 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 9 timer siden #39 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har snakket med mannen min flere ganger om egentid, men han tar meg ikke på alvor. Det eneste jeg har fått til er at jeg får sove ut i helgene. Det vil si at jeg står opp 2 timer etter mannen på lørdager, da mannen står opp med kidsa kl.0700. Han tror det er egentid… Vet ikke om jeg er deprimert. Kanskje det er noe galt med meg, fordi mannen virker som en kjernekar i forhold til det enkelte her skriver. Blir nesten provosert av måten enkelte kvinner i denne tråden lar seg behandle. Anonymkode: af2ff...21a Det høres jo ut som dere sliter med å komunisere og forstå hverandre rundt egentid. Så selv om jeg forstår veldig godt at det er slitsomt å ikke få noe "fri", tenker jeg det burde være enklere måtter og fikse dette på en skilsmise. Kan du reise vek noen helger? Om du drar på hytta eller til ei evnnine så vill du jo få pause uten å trenge å bryte opp familien. Hva sier han om du sier du vil reise vek allene en helg? Jeg tror også terapi kan være lurt, både til deg fordi du høres sliten ut og til dere som par fordi dere kan bli bedre på komunisering. Jeg er red du kan angre sennere om du går rett på skilsmise før dere prøver å jobbe skikelig med problemet, spesielt om du er deprimert eller på vei til å bli deprimert (beklager om jeg antar feil her) kan du angre senere. Men jeg forstår veldig godt at du er sliten, så dere må finne en løsning på dette om dere skal ha en fremtid sammen. Husk på at det ikke er enten elller, terapi kan være en god måtte å minske konfliktnivået i en kommende skilsmise om det ikkke redder forholdet. Lykke til ❤️ 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 9 timer siden #40 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror dessverre jeg er en av disse kvinnene. Føler at barna, (ja vet at jeg har fått dem frivillig), mannen og «familielivet» spiser meg opp. Drømmer om skilsmisse og 50/50. Finnes det flere som meg? Har noen faktisk gjort det? Er 50/50 så behagelig som jeg forestiller meg at det er…? Anonymkode: af2ff...21a Det reddet meg for å si det mildt. Jeg hatet den jeg var blitt i det forholdet jeg var i og jeg fikk endelig slappe av og bli meg selv igjen med 50/50. Jeg dagdrømte mye om at selv en liten 50 kvm bolig var ok bare jeg fikk litt fri og fikk styre på i mitt eget hjem uten innblanding av barnefar mm. Var så sinnsykt befriende å endelig få alt overstått. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå