AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #21 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet du, det finnes så mange som har hatt det som deg og kommet styrket ut av det. Jeg har brutt ut av et langvarig forhold to ganger i løpet av livet og begynner å bli en godt voksen dame. Begge gangene gjorde jeg det slutt flere år på overtid. Fordi jeg var så redd for om jeg skulle klare meg alene. Og hva ville han si og gjøre. Og hva ville andre tenke om meg. Jeg var redd for alt. Alt fra om jeg aldri skulle ha råd til å eie mitt eget hus igjen, til hvem som skulle hjelpe meg når jeg hadde problemer med den gamle hålken av en bil jeg hadde på den tiden. Fra min første mann rømte jeg nærmest. Jeg hadde med meg klærne mine og bøkene mine og ett sett sengetøy. Alt annet lot jeg være igjen. Jeg bodde i en bitteliten, ganske stygg leilighet, men herregud så koselig det var der likevel. Fordi jeg var FRI. Etter et par år hadde jeg kjøpt en leilighet. Og noen år senere kjøpte jeg hus. Alene. Mitt andre brudd var mindre dramatisk fordi jeg allerede eide alt alene, men redd var jeg likevel. Jeg er klar over at ting ikke er så lett i dagens økonomi, men du vil bli overrasket over hvor greit det kommer til å gå. Tenk så mange som er alene, hvorfor skulle ikke DU greie det. Selvsagt greier du det. Du har ingen å snakke med sier du, snakk med oss her inne hvis du ikke finner noen venner eller kollegaer å dele det med. Og så har jeg lyst til å anbefale deg en podcast, hvis du ikke allerede hører på den. Relasjonspodden. Først og fremst er det deilig å høre på noen snakke så man ikke kjenner seg så alene. Og så vil du få noen gode råd, for det er mange som har problemer som dine. Og kanskje du kommer til å føle deg mer sikker og trygg i valget ditt. Masse lykke til. Anonymkode: 8aede...d29 Tusen takk for podcast tips, har hørt på noe lignende, men den har jeg ikke hørt, så det skal jeg sjekke ut! Jeg er enig, det er veldig godt å høre på at andre har lignende problemer og hvordan man opplevde det, hva man valgte å gjøre og få noen tanker rundt det.. Det er veldig skummelt å skulle tenke på å være alene, heldigvis har jeg familie og venner jeg vet vil støtte meg om jeg bestemmer meg for å gå, det er ikke derfor jeg ikke snakker med de, det føles bare veldig som ett karakterdrap på han å snakke om dette, så jeg må vente til vi har prøvd alt.. TS Anonymkode: c7b83...58a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 21 timer siden #22 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, jeg har sagt det mange ganger, at han trenger hjelp, men han oppsøker det ikke.. Må vel bare prøve igjen, som ett siste forsøk før kroken på døra… jeg mente selvfølgelig 10* år og ikke 1. TS Anonymkode: c7b83...58a Høres ut som du har prøvd lenge nok. Du det går bra! Er en tøff periode å gå gjennom, men så letter det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #23 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vil bare si en ting, og det er ikke for å skremme deg. Vær forsiktig når du flytter ut! Sånne menn kan det klikke for når de blir forlatt. Så pass på at du og barna er trygge når du drar fra ham. Jeg levde med knallhard psykisk vold, noe. tilfeller av fysisk vold og ukentlige drapstrusler i 5 år etter at jeg dro fra mannen min. Det er egentlig et under at jeg ikke fikk PTSD og ble skadet for livet. Han var riktignok ikke god før jeg dro, men han ble 1000 ganger verre etterpå. Så vær forsiktig TS ❤️. Pass på at du og barna har god støtte rundt dere. Anonymkode: 1567a...101 Takk❤️ Jeg tror virkelig ikke han vil bli fysisk, men har sett tendenser før, så helt sikker er jeg ikke. Hvis jeg går må det være med hjelp fra terapeuter.. Jeg er redd det vil bli veldig ubehagelig.. TS Anonymkode: c7b83...58a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #24 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk❤️ Jeg tror virkelig ikke han vil bli fysisk, men har sett tendenser før, så helt sikker er jeg ikke. Hvis jeg går må det være med hjelp fra terapeuter.. Jeg er redd det vil bli veldig ubehagelig.. TS Anonymkode: c7b83...58a Det trodde ikke jeg at min eks kom til å bli heller. Selv om han hadde vist at han manglet sinnekontroll. Det ble som sagt 5 år helvete. Så du bør passe på å ha gode folk rundt deg til du ser hvordan han reagerer på å bli forlatt. Mannen din har en veldig unormal oppførsel. Utfra det du skriver i HI, så er det ingen tvil om at du bør komme deg unna. Han vil til og med bestemme hvilke klær du skal gå med? Anonymkode: 1567a...101 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #25 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det trodde ikke jeg at min eks kom til å bli heller. Selv om han hadde vist at han manglet sinnekontroll. Det ble som sagt 5 år helvete. Så du bør passe på å ha gode folk rundt deg til du ser hvordan han reagerer på å bli forlatt. Mannen din har en veldig unormal oppførsel. Utfra det du skriver i HI, så er det ingen tvil om at du bør komme deg unna. Han vil til og med bestemme hvilke klær du skal gå med? Anonymkode: 1567a...101 Ja, Okey, takk for heads up, jeg skal ta litt forhåndsregler..😟 Ja, det har vært sånn så lenge, at nå kjøper jeg bare klær jeg vet han ikke har noe imot.. for mye farger, for kort eller lignende så protesterer han veldig. Kan være bare rett over kneet og det er for kort.. håpløst å kjøpe klær, gidder nesten ikke gjøre det lenger… han mener jeg er respektløs ovenfor han, oppfører meg som om jeg er singel og det blir bare dritt.. Jeg er slank, pleier ikke være vulgær, men elsker å eksperimentere med klær, matche og liker egentlig farger, men det er ikke det samme lenger.. for mye sminke bruker jeg og.. TS Anonymkode: c7b83...58a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå